Reabilitarea podului de peste triaj din zona Consul a ajuns la final. După un an de lucrări, cu tot cu perioada de iarnă când acestea au fost sistate, podul peste calea ferată de pe DN 6B Craiova – Hurezani a fost reabilitat şi consolidat.
Intervenţia a costat bugetul local al municipiului Craiova circa 1,5 milioane de euro, iar lucrările sunt ca şi finalizate. Chiar înainte de termen, după cum a precizat, pentru GdS, directorul tehnic al Domarcons SRL, Daniel Cismaru.
Firma de construcţii din Craiova este cea care s-a ocupat de lucrări, după ce a câştigat, în 2019, licitaţia pentru proiectare, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi execuţia lucrărilor. Toate acestea au fost estimate la valoarea de 6.386.027,68 lei fără TVA, contractul fiind atribuit asocierii Domarcons SRL Craiova – Planexe Design SRL Bucureşti pentru suma de 6.226.934,92 lei fără TVA.
Podul de la Consul, după reabilitare
Potrivit lui Daniel Cismaru, pe podul de la Consul se vor executa, săptămâna viitoare, ultimele retuşuri. Pe pasaj se circulă normal, însă de luni vor mai fi impuse unele restricţii, pentru a se monta parapetul de siguranţă pentru pietoni şi pentru trasarea marcajelor rutiere.
„La podul de la Consul lucrările sunt aproape finalizate. Săptămâna viitoare vor mai trebui făcute ultimele retuşuri, adică va fi montat parapetul de siguranţă pentru pietoni tip semigreu pe ambele laturi, pe toată lungimea podului. Circulaţia va fi dirijată în anumite perioade cu ajutorul piloţilor de trafic, dar doar atât. În rest, mai sunt de trasat marcajele rutiere şi lucrarea va fi gata. Şi chiar mai repede decât termenul din contract. Noi am avut 18 luni la dispoziţie, trei pentru proiectare şi 15 pentru execuţie. Termenul final era luna decembrie, dar iată că terminăm în septembrie“, a precizat directorul tehnic al Domarcons SRL.
Reabilitarea podului de la Consul, la final. Ce lucrări s-au executat
Podul peste triaj, construit în anii ’70, se afla într-o stare avansată de degradare, existând la un moment dat şi riscul prăbuşirii, dacă „degradările existente vor evolua şi vor duce, în timp, la distrugerea structurii podului“, după cum se preciza într-o expertiza întocmită în 2018. În urma acesteia, podul a obţinut pentru indicele total de stare tehnică 39 de puncte, încadrându-se în clasa stării tehnice IV – stare nesatisfăcătoare. De aceea a fost nevoie de demararea cât mai curând a lucrărilor de reabilitare şi consolidare.
Contractul a fost atribuit în primăvara anului 2019, dar lucrările au demarat abia în august 2020, când podul a şi fost închis circulaţiei rutiere pentru trei săptămâni. Pe pasajul de la Consul s-a lucrat anul trecut doar la partea carosabilă (de pe 18 august până pe 10 septembrie, chiar înainte de începerea anului şcolar), restul lucrărilor urmând să fie executate în acest an. Ele au demarat în primăvară şi au avut o alocare bugetară de 5.540.000 de lei.
La podul de peste triaj au fost executate lucrări de cale, lucrări de suprastructură şi lucrări de infrastructură, partea complexă a reabilitării. „S-a lucrat la toate pilele şi culeele, au fost executate lucrări de betonare, cămăşuire, armare. S-au făcut reparaţii pe zona culeelor şi la tablier, s-a executat operaţiunea de vopsire pe toată partea de infrastructură, au fost montate rosturile de dilataţie pentru fiecare deschidere, au fost schimbaţi stâlpii de iluminat cu un alt sistem de iluminat, dar pe ambele părţi. Pentru a preîntâmpina degradarea, s-a refăcut şi betonul de pantă“, a explicat directorul tehnic al Domarcons SRL, Daniel Cismaru.