3.4 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCraiovenii pot obţine, online, o serie de documente de la primărie

Craiovenii pot obţine, online, o serie de documente de la primărie

Primăria Craiova a lansat portalul e-servicii, care este deja funcţional, şi care oferă craiovenilor posibilitatea de a obţine, online, o serie importantă de documente.

E-servicii este un instrument electronic, pus la dispoziția cetățenilor pentru a facilita depunerea de petiții și solicitări pentru emiterea actelor administrative.

Portalul funcționează ca un ghișeu virtual. În cadrul acestuia, întreaga procedură se realizează online, de la depunerea solicitării până la eliberarea documentului, electronic, validat prin semnătură electronică. Practic, cetăţenii vor obţine documentele de care au nevoie de acasă, fără să mai fie nevoie să ajungă la sediul primăriei, nici măcar pentru ridicarea actului în sine.

Ce documente se pot obţine prin portalul e-servicii

Pot fi depuse solicitări pentru cel puțin următoarele categorii de documente: certificat de urbanism, certificat de nomenclatură stradală, PUZ/PUD, certificat recenzat, autorizații de liber acces în centrul istoric, Parcul Nicolae Romanescu, zona A-B a municipiului, autorizații de branșamente la utilități, autorizații de spargere stradă, acorduri și autorizații pentru agenți economici: acord de funcționare, acord de ocupare temporară a domeniului public, autorizație de alimentație publică, documente privind registrul agricol, documente specifice activității de taximetrie: cazier conduită profesională, înscriere pe lista de așteptare, documente din arhiva instituției, petiții, ș.a.

Cum se efectuează plata serviciilor şi ce este nou

Plata serviciilor se va realiza exact prin aceeaşi metodă ca pe ghiseul.ro. Portalul lansat de municipalitate vine cu multe noutăţi. Formularele sunt predefinite în portal, iar datele personale se autocompletează. Portalul permite atât depunerea de solicitări cât și primirea documentelor, exclusiv electronic. De asemenea, în procesul de validare al solicitării se poate interacționa cu funcționarii printr-un serviciu de chat. Totodată, istoricul solicitărilor se va păstra.

Utilizatorii sunt notificați prin sms și email la fiecare schimbare a status-ului solicitării. În cazul autorizațiilor/acordurilor emise prin portal documentele sunt validate și printr-un cod QR pentru verificarea veridicității acestora.

Autorizaţiile de construire nu se dau online

Într-o conferinţă de presă legată de lansarea acestui serviciu, primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, a subliniat faptul că autorizaţiile de construire nu pot fi solicitate sau acordate prin intermediul acestui portal. „Doar autorizaţiile de construire nu se emit pe acest portal. Rămânem pe aceeaşi procedură ca până acum pentru că este vorba despre o prevedere din legislaţia existentă“, a menţionat edilul. Craiovenii care doresc să obţină un document, trebuie să acceseze site-ul eportal.primariacraiova.ro.

Despre proiect

Portalul de servicii electronice este unul din rezultatele proiectului A.R.C.A. – Accesibilitatea procedurilor administrative prin Reducerea birocratiei si digitizare pentru Cetatenii BANIEI. Acesta a fost implementat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, finanţat din Fondul Social European (FSE). Valoarea totală a proiectului este de 2.744.381 lei, din care FSE: 2.333.106 lei, bugetul de stat: 356.828,04 lei, bugetul local: 54.896,62 lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS