6.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGașca Zurli revine la Craiova și dă startul Sărbătorilor de Iarnă

Gașca Zurli revine la Craiova și dă startul Sărbătorilor de Iarnă

Gașca Zurli se întoarce după trei ani la Craiova și dă startul spectacolelor specifice Sărbătorilor de Iarnă.

Primăria Craiova va organiza și în acest an evenimente în aer liber cu această temă și chiar plătește pentru mediatizare, dar nu mai pomenește de un „Târg de Crăciun“. După problemele întâmpinate anul trecut, când Târgul a stat mai mult închis decât deschis, din cauza actelor normative adoptate în contextul pandemiei, municipalitatea include spectacolele de sărbători la capitolul „evenimente culturale“ și demarează procedura de achiziție a serviciilor de organizare.

Anunțul a fost postat, zilele trecute, în sistemul electronic și se referă strict la organizarea unor evenimente culturale, în perioada 25 noiembrie – 26 decembrie. Concret, primăria caută o firmă care să se ocupe de tot evenimentul, iar pentru asta scoate din vistierie suma de 320.000 de lei (fără TVA). Asta ar fi valoarea maximă estimată, contractul urmând să fie atribuit firmei care oferă cel mai mic preț. Ofertele sunt așteptate până marți, 9 noiembrie, firma câștigătoare având sarcini precise.

O oră cu Gașca Zurli, în deschiderea spectacolelor

Prima sarcină a organizatorului este de a aduce Gașca Zurli pe scena de la Craiova. Celebra trupă pentru copii va da și startul Sărbătorilor de Iarnă. La fel cum s-a întâmplat și în urmă cu trei ani. Pe 23 noiembrie 2018, Fetița Zurli, Vrăjimăturica, Tura Vura, Tanti Prezentatoarea, Truli, Clopoțel și Zdrăngănel au concertat o oră în Piața Mihai Viteazul, nu înainte de a aprinde luminițele de sărbători.

Gașca Zurli
Gașca Zurli revine la Craiova

Îndrăgitele personaje pentru copii se vor afla și în data de 26 noiembrie în fața craiovenilor, tot în Piața Mihai Viteazul, de la ora 18.00. Reprezentația va dura o oră și va coincide și de această dată cu aprinderea iluminatului festiv. Ce diferă foarte mult între cele două evenimente, similare până la urmă, este prețul.

În 2018, organizarea Târgului de Crăciun a costat 64.300 de lei (fără TVA), sumă rezultată după finalizarea licitației. Firma Forward Music Agency SRL, din București, a fost cea care s-a ocupat de eveniment, aici intrând scena și spectacolul oferit de Gașca Zurli. Forward Music Agency avea să organizeze, un an mai târziu, și spectacolul de Revelion din centrul Craiovei. Acesta a avut loc în noaptea dintre ani (2019 – 2020) și a costat 321.400 de lei, fără TVA.

După Gașca Zurli vor fi spectacole în fiecare weekend

Revenind la spectacolul de la sfârșitul acestei luni, estimarea primăriei este de cinci ori mai mare decât costul din 2018. Pe lângă show-ul oferit de Gașca Zurli, în Piața Mihai Viteazul sau Piața Frații Buzești din Centrul Vechi vor avea loc o serie de spectacole, în perioada 27 – 28 noiembrie, 3 – 5 decembrie, 10 – 12 decembrie, 17 – 19 decembrie, 23 – 24 decembrie, între orele 18.00 – 20.00.

Acestea vor fi susținute de către Opera Română Craiova, Filarmonica „Oltenia“, Ansamblul „Maria Tănase“, Teatrul Colibri și Palatul Copiilor și nu intră în sarcina organizatorului desemnat prin licitație. „Facem precizarea că în sarcina prestatorului vor reveni doar onorariile artiștilor din data de 26 noiembrie – Gașca Zurli, nu și onorariile pentru artiștii de la instituțiile de cultură menționate mai sus“, se explică în caietul de sarcini.

Pe ce dă banii Primăria Craiova

După cum se poate observa, spectacole vor fi doar în weeekend-uri și până la Crăciun, iar primăria nu va plăti pentru ele. Și, atunci, pe ce vor să cheltuie autoritățile locale cei 320.000 de lei? În această sumă intră, așa cum am menționat mai sus, onorariile celor de la Gașca Zurli și scena. Aceasta din urmă va fi adusă de firma de organizare (cu serviciu de transport, montat – demontat inclus), va fi dotată cu tunuri de căldură, tun de confetti cu cinci programe (doar pentru spectacolul din 26 noiembrie) și două ecrane LED.

Scena va rămâne însă în piață pentru toate spectacolele programate până la data de 24 decembrie, iar prestatorul trebuie să asigure personalul tehnic și paza acestor echipamente pe toată durata menționată.

În costul de organizare intră și serviciile de promovare pe plan local și național, din perioada 25 noiembrie – 7 decembrie. Primăria vrea trei apariții diferite la un post TV național full HD, în intervalul orar 18.00 – 23.00, câte trei apariții în 7 publicații online cu distribuție națională, câte trei publireportaje diferite la minim două posturi locale de televiziune, trei spoturi de 60 de secunde (90 de difuzări) la minim un post național de radio și apariții în 7 publicații online locale. Plus promovare pe Facebook și Instagram, pe toată durata evenimentelor culturale descrise mai sus.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS