0.6 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalSe pregăteşte coridorul care leagă rocada Craiovei de Centura de Nord

Se pregăteşte coridorul care leagă rocada Craiovei de Centura de Nord

Două investiţii pentru care se pregătesc documentaţiile şi proiectul tehnic, care vin în completarea alteia aflată în derulare, vor crea, la final, un coridor între rocada Craiovei şi Centura de Nord.

Proiectul în sine nu este o noutate, dar investiţiile trebuia legate pentru a se ajunge la acel „coridor de mobilitate urbană în zona de Nord-Est a municipiului Craiova“, de care au tot pomenit autorităţile locale. Pentru a se realiza o legătură între bulevardul Decebal şi varianta de ocolire prin nord a Craiovei era nevoie de modernizarea străzii Teilor (plus o lărgire pentru a prelua traficul de pe drumul expres Craiova – Piteşti) şi de o legătură cu bulevardul Carpenului şi strada Gârleşti, care dă în rocada oraşului.

La strada Teilor se lucrează, bulevardul Carpenului a fost finalizat, aşa că tot ce mai trebuia era modernizarea străzii Mălinului, la pachet cu canalul adiacent, şi construirea unui pasaj peste calea ferată care traversează strada Gârleşti. Aceste ultime două investiţii ar urma să fie realizate în viitorul apropiat. Deocamdată, Primăria Craiova pregăteşte documentaţiile şi proiectul tehnic. Pentru ambele a fost lansată, la începutul acestui an, o procedură de achiziţie publică pentru „elaborarea documentaţiei tehnico-economice, faza PAC +PTE, şi a serviciilor de asistenţă tehnică din partea proiectantului pe parcursul execuţiei lucrărilor“.

Obiectivele: „Modernizare strada Mălinului, inclusiv canal adiacent”, respectiv „Realizare construcţie Pasaj strada Gârlești”. Două investiţii pentru care au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici, încă din 2020. Pentru ambele, proiectele tehnice vor fi realizate din fonduri europene, prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020. 

Se pregăteşte coridorul care leagă rocada Craiovei de Centura de Nord. Cât ar costa modernizarea străzii Mălinului

Modernizarea străzii Mălinului ar urma să se facă după „modelul Carpenului“, cu asfaltarea celor două sensuri de mers şi cu astuparea canalului de pe mijloc. Potrivit DALI şi a indicatorilor tehnico-economici, investiţia s-ar ridica la 29.208.661,95 lei (TVA inclus), adică aproape 6 milioane de euro. Din aceşti bani, partea de construcţii şi montaj a fost estimată la valoarea de 25.549.330,10 lei. Durata de realizare a investiţiei de pe Mălinului ar fi de 15 luni, dintre care trei luni pentru proiectare. 

Parte a coridorului care va lega Centura de Nord cu rocada Craiovei, strada Mălinului va fi modernizată la pachet cu canalul adiacent. Acum, ea arată mai rău ca un drum de ţară, mai ales când plouă.

Asta caută acum primăria, o firmă care să se ocupe de proiectare şi de asistenţă tehnică pe parcursul execuţiei lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 429.443,44 de lei, fără TVA. Proiectul tehnic a fost estimat la 322.627,39 lei (fără TVA), iar asistenţa tehnică la 106.816,05 lei (fără TVA). Ofertele sunt aşteptate până la data de 8 februarie, municipalitatea urmând să o aleagă pe cea mai bună ca şi „calitate – preţ“. Aici preţul va conta în procent de 85%, pentru restul contând experiența deţinută de coordonatorul de proiect (8%) şi experiența inginerului proiectant de drumuri (7%). 

Pe strada Mălinului apa băltește la fiecare ploaie

Strada Mălinului porneşte din intersecția cu strada Teilor şi are două tronsoane distincte. Tronsonul 1 pleacă de la intersecţia cu Teilor şi duce până în strada Corneşului (1.173 m). Aici partea carosabilă are lăţimea de 3,30 m – 3.50 m (o bandă de circulaţie), iar traficul se desfăşoară pe partea stângă şi partea dreaptă a canalului existent.

Parte a coridorului care va lega Centura de Nord cu rocada Craiovei, strada Mălinului va fi modernizată la pachet cu canalul adiacent. Acum, ea arată mai rău ca un drum de ţară, mai ales când plouă.
Parte a coridorului care va lega Centura de Nord cu rocada Craiovei, strada Mălinului va fi modernizată la pachet cu canalul adiacent. Acum, ea arată mai rău ca un drum de ţară, mai ales când plouă.

Tronsonul 2 este între intersecția cu Drumul Corneșului până în strada Bariera Vâlcii şi are aproximativ 450 de metri. Şi pe aici se circulă tot pe câte o bandă, de o parte şi de alta a canalului. Ca şi la primul tronson, nici aici nu există trotuare. Canalul deschis din lungul străzii Mălinului este parțial colmatat cu deșeuri și resturi menajere și acoperit de vegetație. Atunci când plouă, strada arată mai rău ca un drum de ţară. 

Se pregăteşte coridorul care leagă rocada Craiovei de Centura de Nord. Cât ar costa pasajul peste strada Gârleşti

Trecând la serviciile de proiectare şi asistenţă tehnică din partea proiectantului pe parcursul construirii pasajului peste strada Gârlești, acestea au fost estimate la valoarea de 828.999 de lei, fără TVA. Documentaţia tehnico-economică şi proiectul tehnic ar costa 678.999 de lei, iar asistenţa tehnică – 150.000 de lei. Ofertele sunt aşteptate până la data de 7 februarie, criteriul de atribuire a contractului fiind acelaşi ca şi la strada Mălinului.

Se pregăteşte coridorul care leagă rocada Craiovei de Centura de Nord
Peste calea ferată care traversează strada Gârleşti va fi construit un pasaj suprateran.

Accesul spre strada Gârlești se face din bulevardul Decebal, care asigură şi legătura cu centrul municipiului. Strada continuă peste calea ferată existentă și asigură accesul către cartierul Bordei, iar prin rețeaua de străzi existentă asigură şi accesul în centura Craiova Nord. Având în vedere că trecerea peste calea ferată magistrală se face la nivel, accesul către zonele locuite din cartier se face cu dificultate, iar în momentul în care bariera este lăsată, traficul este blocat total. De aceea se impune construirea unui pasaj peste strada Gârlești.

Studiul de fezabilitate a prezentat două variante: pasaj suprateran hobanat și pasaj suprateran cu arc central. A fost aleasă prima variantă, deorece cea de-a doua creează „un dezavantaj zonei limitrofe prin blocarea acceselor la unele proprietăți”. Traseul proiectat are o lungime totală de 360 m și se desfășoară perpendicular pe calea ferată magistrală București – Craiova, în lungul străzii Gârlești. Partea carosabilă proiectată va avea o lățime de 6,50 m, încadrată cu trotuare de minim 1,50 m pe fiecare parte, asigurându-se o platformă de minim 9, 50 m, cu pantă în acoperiș. Strada va fi cu două benzi, câte una pe sens. Valoarea totală a lucrării s-ar ridica la 66.017.770 de lei (TVA inclus), iar durata de execuţie ar fi de trei ani.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS