RAT va trece graniţele Craiovei. Primăria Craiova vrea să extindă transportul public în comun realizat de RAT SRL, în localităţile limitrofe.
Primul pas va fi făcut astăzi, în şedinţa de Consiliu Local, unde va fi supusă spre aprobare înfiinţarea unei noi Asociații de Dezvoltare Intercomunitară (ADI): „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”. O astfel de Asociaţie Metropolitană de Transport există deja la Cluj, Iaşi şi Timişoara, iar Craiova va urma exemplul celor trei mari municipii din ţară. Aşa că a strâns şase comune limitrofe, cu care se va asocia, în calitate de membru fondator, în vederea constituirii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”, persoană juridică de drept privat și de utilitate publică.
Este vorba de comunele Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare şi Pielești, care vor avea statutul de membru. Patrimoniul social inițial al asociației va fi de 8.000 lei. Craiova va veni cu o contribuție în numerar de 2.000 lei, cele şase comune urmând să aducă, fiecare, un aport în numerar de 1.000 de lei.
Care ar fi misiunea ADI-Transport
Primăria Craiova a întocmit deja statutul şi actul constitutiv al noii asociaţii şi a stabilit ca sediu social o cameră de la Centrul Multifuncţional, dată în folosinţă gratuit către ADI-Transport. „Prin înfiinţarea ADI-Transport, se va îmbunătăţi eficienţa de planificare a transportului public, se va crea o reţea integrată, eficientă din punct de vedere al costurilor, şi se va îmbunătăţi accesibilitatea cetăţenilor la serviciile de transport public“, se explică în raportul de aprobare a proiectului de hotărâre.
„Extinderea transportului public în zona metropolitană va contribui la creșterea calității vieții cetățenilor, în contextul creșterii mobilității prietenoase cu mediul în interiorul zonei metropolitane, iar acest fenomen va genera efecte pozitive asupra dezvoltării economice locale și regionale“, se mai arată în proiect.
RAT va trece graniţele Craiovei. Cine va conduce noua asociaţie de dezvoltare intercomunitară
Problemele identificate prin Planul de mobilitate urbană durabilă pentru Polul de Creştere Craiova, cum ar fi suprapunerea rutelor, investiţii inadecvate şi o lipsă de integrare a acestui serviciu public de transport, ar fi dus la nevoia înfiinţării unei asociaţii metropolitane de transport.
„Dezvoltarea continuă a municipiului Craiova a determinat o dezvoltare accelerată a UAT-urilor limitrofe, motiv pentru care nevoia de deplasare a cetățenilor și creșterea mobilității urbane au devenit priorități ale administratiilor publice locale. În prezent, populația se deplasează înspre/dinspre municipiul Craiova, preponderent cu autoturisme proprii, ducând la volume mari de trafic rutier și în zonele periurbane“, este explicaţia executivului din Primăria Craiova.
Asociaţia va fi condusă de un consiliu director, format din preşedintele asociaţiei de dezvoltare intercomunitară şi încă cel puţin patru membri aleşi din rândul membrilor adunării generale a asociaţiei. Prin statut, asociaţii pot să prevadă şi un număr mai mare de membri, cu condiţia ca numărul total de membri în consiliul director, inclusiv preşedintele, să fie impar. Pentru realizarea obiectivelor proprii, consiliul director poate propune adunării generale înfiinţarea unui aparat tehnic, finanţat din resursele asociaţiei de dezvoltare intercomunitară.