3.7 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCraiovean nemulţumit de facturile la căldură

Craiovean nemulţumit de facturile la căldură

În contextul unei ierni blânde, fără temperaturi exagerate, sunt craioveni care se plâng de costurile de întreţinere aflată în continuă creştere. Craiovenii reclamă preţurile tot mai mari practicate de către Termo Urban şi care atârnă cel mai mult în lista de întreţinere.

Proprietar

Într-o astfel de situaţie este şi un locatar din blocul F2 din cartierul Brazda lui Novac. Proprietarul se plânge că a primit facturi la întreţinere foarte mari comparativ cu iarna trecută, dar şi cu alţi vecini din bloc. Craioveanul locuieşte într-un bloc în care o parte dintre locatari şi-au montat centrale de apartament. Alţii au rămas pe sistemul centralizat de încălzire. Dan Tutunea primeşte căldură de la Termo Urban, iar consumul este măsurat cu ajutorul repartitoarelor de costuri. Proprietarul a plătit în luna noiembrie 2021 la întreţinere 992 de lei. În decembrie 2021 s-a trezit cu o factură de 1.270 de lei. Din prima sumă, 867 de lei este numai căldura pe luna noiembrie pentru apartamentul cu două camere. În decembrie costul căldurii a fost de 1.234 de lei. Sunt primele luni în care furnizorul de căldură al oraşului a dat căldură blocurilor de locuinţe. Nici în luna ianuarie 2022 costurile cu întreţinerea şi căldura nu au fost mai mici pentru locatarul de la apartamentul 19. Acesta a avut de plată 867 de lei pentru energia termică şi în total o factură la întreţinere de 1.082 de lei.


„Noi avem repartitoare şi le mai închidem, nu le ţinem la maxim. Am văzut că vecinii de la apartamentul nr.11 au mai mult decât mine. În bloc sunt şi centrale, poate este şi un dezechilibru în bloc. Şi anul trecut au fost măricele, dar nu aşa ca în iarna aceasta. Preţul la gigacalorie a crescut şi aceasta este cauza costurilor mari. Şi acum pe ultima listă de plată am văzut că sunt costuri mari”, spune Dan Tutunea.

Proprietar din blocul F2, scara 1, Brazada lui Novac

Într-o situaţie asemănătoare sunt şi alţi locatari din blocul F2, scara 1 care au de plătit pentru căldura primită din sistemul centralizat sume de peste 1.000 de lei.

De exemplu, proprietarul de la apartamentul nr.2 are de plătit în luna ianuarie 1.052 de lei pentru căldură şi apă caldă, iar în total la întreţinere are o factură de 1.195 de lei. Un alt proprietar, de la apartamentul nr.11 a plătit în luna ianuarie pentru energia termică consumată pentru încălzirea apartamentului şi apei calde 1.103 de lei şi o factură la întreţinere de 1.497 de lei.

Ce explicaţii are asociaţia de proprietari

Chitanță/foto Claudiu Tudor

Reprezentanţii asociaţiei de propreitari spun că facturile şi costurile sunt în funcţie de consumul pe care îl are fiecare apartament, dar şi după cum se gospodăreşte fiecare proprietar.
Facturile sunt în funcţie de consum. Acolo este şi un dezechilibru pentru că mulţi din acel bloc au microcentrale. Sunt mai multe apartamente care nu folosesc încălzirea, sunt plecaţi şi închid. Alţii au caloriferele colmatate, vechi şi atunci ţin repartitoarele pe treapta 4, 5. Cei care le-au schimbat ţin termostatul pe treapta 2-3. Sunt multe motive pentru care proprietarii se trezesc cu costuri aşa mari. Să nu mai vorbim de creşterea preţului la gigacalorie, bine că măcar a mai scăzut TVA-ul„, spune administratorul asociaţiei de proprietari nr.4 Brazda lui Novac, Ioana Ică.

Facturile arată că proprietarul ţine caloriferele deschise la maxim

Blocul F2, scara 1

De cealaltă parte firma de repartitoare dă vina pe sistemul de încălzire din apartamentul proprietarului din blocul F2, scara , Brazda lui Novac. Totodată, îi sugerează acestuia să verifice caloriferele şi robineţii termostataţi. Ultima variantă, ar fi strângerea robinetului.

„Apartamentul 19 are la căldură în luna ianuarie peste 800 de lei, iar pe luna februarie are peste 600 de lei. Problema este că proprietarul de la apartamentul nr.19 are toate caloriferele deschise la maxim şi funcţionează non stop. Atunci, costurile sunt după consum. Este şi o altă situaţie, poate să aibă şi o problemă la robineţi. În luna februarie facturile sunt acceptabile, sunt facturi şi cu 30% mai mici faţă de luna ianuarie 2022. Clientul nostru din blocul F2, scara 1 trebuie să-şi verifice sistemul de încălzire din apartament, robineţii termostataţi”, a declarat Cătălin Popescu, reprezentantul firmei Techem.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS