7.3 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalSe reiau lucrările la podul de la Bucovăţ. Vezi restricţiile şi rutele alternative

Se reiau lucrările la podul de la Bucovăţ. Vezi restricţiile şi rutele alternative

Se reiau lucrările la podul de la Bucovăţ. După perioada de iarnă, când lucrările au fost sistate, constructorii care se ocupă de modernizarea primului tronson al drumului judeţean Craiova – Cetate vor reveni la podul peste Jiu, de la intrarea în comuna Bucovăţ.

Lucrările la pod vor fi reluate de luni, 28 martie, iar asta înseamnă că vor fi impuse şi noi restricţii rutiere. Podul construit în 1949 a intrat într-un amplu proces de reabilitare, vizate fiind suprastructura, infrastructura, calea pe pod și racordările cu terasamentele și albia râului. Lucrările se derulează în cadrul proiectului european de aproape 50 de milioane de euro privind modernizarea DJ 552 Craiova – Cetate şi au demarat în 2020.

Anul trecut s-a reuşit turnarea primului strat de asfalt pe aproape toată suprafaţa drumui (67 km), iar în acest an ar urma stratul de uzură. Podul de la Bucovăţ, parte integrantă a DJ 552, ar putea muta recepţia finală a lucrărilor în 2023. Asta în situaţia în care nu va fi gata în acest an.

Vehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone nu mai au voie să circule pe podul de la Bucovăţ

Lucrările la podul peste Jiu au demarat în vara anului trecut şi vor continua şi în 2022. Din acest motiv, vor fi impuse, din nou, restricţii de circulaţie. Astfel, vehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea traversa podul.

„Constructorul responsabil pentru modernizarea primului tronson al drumului județean (DJ) 552 Craiova – Cetate va relua, începând de luni, 28 martie, lucrările de reabilitare a podului peste râul Jiu, de la intrarea în localitatea Bucovăț, ceea ce va impune din nou o serie de restricții în trafic. Pe parcursul reabilitării, traversarea podului va fi oprită pentru autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone, fiind stabilite două variante de rute ocolitoare: varianta 1: DJ 552 – DJ 561A – DN 56 (DJ 552 – Unirea – Moțăței – intersecție DN 56 – Craiova); varianta 2: DJ 552 – DJ 552A – DC 99 – DN 56 (DJ 552 – Criva – Vârvoru de Jos – Bujor – Podari – Craiova). Podul rămâne deschis pentru circulația autovehiculelor cu masa sub 3,5 tone, care va fi restricționată pe un singur sens, traversarea urmând să se desfășoare alternativ, cu instalarea unor semafoare“, se menţionează pe o pagină de socializare creată special pentru lucrările de la podul Bucovăţ.

Rute alternative pentru evitarea aglomeraţiei de pe pod

Constructorul a anunţat şi mai multe rute alternative pentru cei care locuiesc în comunele de pe raza DJ 552 şi vor să ajungă la Craiova. Rutele indicate evită podul de la Bucovăţ, dar înseamnă kilometri în plus pentru şoferi. Iată care ar fi variantele de ocolire a podului, pentru nouă comune din Dolj. Prima este chiar Bucovăț, pentru care există varianta DJ 552 – DJ 552A – DC 99 – DN 56 (Bucovăț – Criva – Vârvoru de Jos – Bujor – Podari – Craiova) sau varianta DJ 552E – DJ 552A – DC 99 – DN 56 (Bucovăț – Leamna de Jos – Leamna de Sus – Criva – Vârvoru de Jos – Bujor – Podari – Craiova).

Celelalte variante de ocolire sunt: pentru comuna Caraula, varianta DC 10 – DJ 561D – DN 56 (Caraula – Izvoare – Giubega – Craiova) sau varianta DC 10 – DJ 561G – DN 56 (Caraula – Izvoare – Galicea Mare – Craiova); pentru comuna Orodel, varianta DJ 561D – DJ 552D – DJ 561D – DN 56 (Orodel – Cornu – Vârtop – Giubega – Craiova) sau varianta DC 61 – DJ 606 (Orodel – Călugărei – Carpen – Craiova); pentru comuna Sălcuța, varianta DC 101 – DJ 552A – DN 56 (Plopșor – Sălcuța – Tencănău – Mârza – Mărăcinele – Perișor – Craiova) sau varianta DC 101 – DJ 552A – DC 99 – DN 56 (Plopșor – Sălcuța – Tencănău – Drăgoaia – Ciutura – Vârvoru de Jos – Bujor – Podari – Craiova).

Alte rute alternative

Pentru comuna Terpezița au fost prezentate trei variante de ocolire: varianta DJ 552 – DJ 552A – DC 99 – DN 56 (Terpezița – Lazu – Criva – Vârvoru de Jos – Bujor – Podari – Craiova), varianta DJ 552 – DC 101 – DJ 552A – DN 56 (Terpezița – Plopșor – Sălcuța – Tencănău – Mârza – Mărăcinele – Perișor – Craiova) şi varianta DJ 552 – DC 101 – DJ 552A – DC 99 – DN 56 (Terpezița – Plopșor – Sălcuța – Tencănău – Drăgoaia – Ciutura – Vârvoru de Jos – Bujor – Podari – Craiova).

În continuare, pentru comuna Vela există varianta 1: DC 63 – DJ 552 – DC 101 – DJ 552A – DN 56 (Vela – Plopșor – Sălcuța – Tencănău – Mârza – Mărăcinele – Perișor – Craiova) şi varianta 2: DC 63 – DJ 552 – DC 101 – DJ 552A – DC 99 – DN 56 (Vela – Plopșor – Sălcuța – Tencănău – Drăgoaia – Ciutura – Vârvoru de Jos – Bujor – Podari – Craiova), pentru comuna Unirea varianta DJ 561A – DN 56 (Unirea – Moțăței – intersecție DN 56 – Craiova), iar pentru comuna Vârtop a fost propusă varianta DJ 552D – DJ 561D – DN 56 (Vârtop – Giubega – Craiova).

Valoarea lucrărilor la podul de la Bucovăţ: 1.150.000 de euro

În fine, pentru comuna Verbița există patru variante de ocolire: DJ 552 B – DJ 561A – DN 56 (Verbița – Plenița – Unirea – Moțăței – intersecție DN 56 – Craiova), DJ 552B – DJ 561A – DC 58 – DC 10 – DJ 561D – DN 56 (Verbița – Plenița – Caraula – Izvoare – Giubega – Craiova), DJ 552B – DJ 561A – DC 58 – DC 10 – DJ 561G – DN 56 (Verbița – Plenița – Caraula – Izvoare – Galicea Mare – Craiova) şi DJ 552B – DC 61 – DJ 606 (Verbița – Călugărei – Carpen – Craiova).

Lucrările de reabilitare a podului peste râul Jiu din localitatea Bucovăț au o valoare totală de 1.150.000 de euro (inclusiv TVA) şi sunt executate de asocierea Domarcons SRL – Erpia SA. Ele sunt parte a unui proiect mai amplu, de aproximativ 50 de milioane de euro, finanțat din fonduri europene în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, care vizează modernizarea DJ 552 Craiova – Cetate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS