6.2 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalUNTOLD, varianta de Oltenia. Megafestival la Craiova, pe stadionul „Ion Oblemenco“

UNTOLD, varianta de Oltenia. Megafestival la Craiova, pe stadionul „Ion Oblemenco“

La sfârşitul lunii august, Craiova va fi gazda unui festival internaţional de proporţii, de genul Untold-ului de la Cluj-Napoca. Scena va fi stadionul „Ion Oblemenco“, iar genul muzical va fi diferit în fiecare seară. De organizarea evenimentului se ocupă Opera Română Craiova, care are pregătiţi circa 445.000 de euro pentru tot ce ţine de acest festival. Intrarea se va face pe bază de bilet. Va urma şi schimbarea gazonului?

După Cluj-Napoca, UNTOLD se va muta anul acesta şi la Craiova. Dacă evenimentul devenit tradiţie în Ardeal îşi va deschide porţile între 4 și 7 august 2022, un festival asemănător va avea loc şi în capitala Olteniei, în perioada 26-28 august.

Timp de trei zile, Bănia va vibra pe ritmuri disco, house şi latino, la ceea ce se doreşte „un eveniment incendiar menit să facă istorie în lumea marilor festivaluri“. Sunt anunţaţi DJ de renume şi artişti internaţionali. În premieră pentru Craiova, scena va fi amplasată pe stadionul „Ion Oblemenco“. 

Informaţia apare în anunţul Operei Române Craiova, apărut în data de 8 aprilie în sistemul electronic de achiziţii publice, instituţia de cultură din subordinea primăriei fiind în căutare de servicii pentru festivalul „Craiova IntenCity”.

Serviciile includ vânzarea biletelor și promovare (marketing și comunicare), cu „scopul de a asigura participarea la eveniment a unui număr cât mai mare de spectatori“. Valoarea totală estimată a serviciilor solicitate de Operă este de 1.848.739,50 lei (fără TVA), adică 2.200.000 de lei cu TVA (445.000 de euro). 

UNTOLD, varianta de Oltenia. Cum se va desfăşura festivalul

Potrivit anunţului de participare, timp de trei zile Complexul Sportiv Craiova (stadionul „Ion Oblemenco“) va fi scena a trei stiluri muzicale diferite, ce vor alcătui coloana vertebrală a unui eveniment incendiar menit să facă istorie în lumea marilor festivaluri.

„Coloana sonoră a acestui festival va avea trei capitole distincte: o primă seară (26 august) în care Craiova se transformă în cea mai mare Diskoteka în aer liber, datorită unui maraton concertistic din stilul anilor 80-90; cea de-a doua seară (27 august), seara House, va fi dedicată muzicii electronice, Craiova transformându-se într-un club select în care vor evolua DJ de renume și artiști internaționali; ultima seară (28 august), Latino Party, va fi dedicată starurilor internaționale ale muzicii latino“, se arată în anunţul de participare la licitaţie şi în caietul de sarcini. 

Tot aici, Opera Română Craiova susţine că și-a propus să dedice acest concept de festival unei varietăți de genuri și influențe muzicale, din dorința de a se adresa unui public cât mai numeros, şi anunţă că zona adiacentă Complexului Sportiv Craiova (inclusiv spațiul stadionului „Tineretului“) va fi animată de alte evenimente conexe. 

Ce presupun serviciile solicitate de Opera Română

Ce presupun serviciile solicitate de Opera Română Craiova? În primul rând, vânzarea biletelor pentru accesul la eveniment. Firma care asigură serviciile este obligată să înregistreze/vizeze biletele/abonamentele de intrare la eveniment la Administrația Financiară, Direcția Taxe și Impozite a Primăriei Municipiului Craiova, să transmită pe e-mail borderourile de încasări bilete/abonamente şi să vireze în contul autorității contractante valoarea aferentă biletelor vândute.

Firma trebuie să şi promoveze evenimentul, prin instrumentele proprii, fiind obligată, totodată, să prezinte autorității contractante graficul de promovare. Ea mai trebuie să tipărească sigla autorității contractante, logo-ul festivalului, primăriei, preț, taxe etc, dar şi să asigure atât logistica pentru accesul în locație, cât și personalul necesar, ținând cont că vor fi opt puncte de acces în stadion. 

UNTOLD, varianta de Oltenia. Să mai vină şi grecii la Craiova

În al doilea rând, firma care se va ocupa de megafestivalul de la Craiova trebuie să-i asigure şi o promovare pe măsură. De fapt, se doreşte o promovare de amploare, care să depăşească graniţele ţării. Atât de mult încât vara asta să mai vină şi grecii la Craiova. Potrivit obiectivelor impuse prin caietul de sarcini, promovare trebuie să includă, printre altele, şi identificarea audienței, public țintă targetat din România și din țări învecinate (Bulgaria, Serbia, Ungaria, Grecia etc), fără a se limita la acestea. 

În plus, promovarea „Craiova IntenCity” presupune şi creşterea notorietăţii evenimentului prin contractarea unor parteneri care să devină promotorii/ambasadorii festivalului. În fine, serviciile de promovare mai cuprind şi campanii de comunicare în presa scrisă şi online, la radio şi TV, pe reţelele de socializare, dar şi publicitate outdoor şi realizarea de materiale promoționale. Publicitate ar trebui făcută şi în afară ţării. Este vorba de spoturi radio, aceleaşi cu cele din România, dar traduse în bulgară şi sârbă şi difuzate la cel puţin un post din ţara respectivă. 

Pe ce criterii se va atribui contractul

Contractul va fi atribuit firmei care va oferi „cel mai bun raport calitate – preţ“. Componenta financiară a ofertei contează în procent de 70%. Pentru restul de 30% au fost stabilite cinci criterii de departajare, cu un procent de 6% fiecare.

Astfel, la stabilirea câştigătorului se va mai ţine cont de: numărul suplimentar de posturi de radio naţionale la care se va face promovarea festivalului, peste minimul de două cerut prin caietului de sarcini; numărul suplimentar de influenceri naţionali (8 influenceri naţionali este cerinţă minimă); numărul suplimentar de panouri outdoor de tip backlit și/sau billboard și/sau derulabil de minimum 12 mp (minimul este de 30); numărul suplimentar de panouri outdoor de tip city light (minimul este de 30); numărul suplimentar de panouri outdoor de foarte mari dimensiuni: 40-80 mp. Influencerii trebuie să fie din domenii diferite, cu minim 300.000 de urmăritori pe Instagram şi 500.000 de urmăritori pe TikTok. Data de deschidere a ofertelor este 20 aprilie. 

UNTOLD, varianta de Oltenia. Va fi schimbat gazonul după festival?

Gazonul actual al stadionului „Ion Oblemenco“ a fost montat în octombrie 2021 şi a costat 650.000 de euro. Decizia schimbării lui după doi ani a aparţinut primarului Lia Olguţa Vasilescu şi a fost luată în luna august. Atunci, edilul Craiovei spunea că un gazon este, până la urmă, „un bun consumabil, care va trebui schimbat ori de câte ori este nevoie“. Acum, după ce va fi călcat timp de trei zile de zeci de mii de oameni, este foarte probabil ca gazonul să fie schimbat din nou. 

De altfel, Olguţa Vasilescu dezvăluia încă din august 2021 că va schimba şi acest gazon, anul viitor (2022 – n.r.). Asta pentru că se intenţiona organizarea unui concert pe stadionul „Ion Oblemenco“, eveniment care ar impune, automat, schimbarea suprafeţei de joc. „Nu vă ascund că avem prognozat anul viitor şi un concert foarte mare pe stadionul de fotbal şi automat o să se schimbe gazonul după acest concert“, anunţa încă de atunci primarul Craiovei. Festivalul va avea loc fix la un an distanţă de la anunţul făcut de Olguţa Vasilescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS