„UNTOLD de Craiova“ are organizator. Opera Română Craiova a ales firma care va organiza megafestivalul denumit „Craiova IntenCity”, care ar urma să aibă loc la sfârşitul lunii august, pe stadionul „Ion Oblemenco“.
Procedura de achiziţie a serviciilor de organizare şi promovare a evenimentului care se doreşte un fel de UNTOLD – varianta de Oltenia a demarat în aprilie, a fost anulată şi reluată, atribuirea contractului făcându-se în data de 9 iunie, potrivit datelor din sistemul electronic. Adică fix într-o lună de la deschiderea ofertelor (9 mai).
Opera a pus pe masă 2,2 milioane de lei cu TVA (445.000 de euro) pentru ca o firmă specializată să facă cunoscut festivalul din Bănie (aflat la prima ediţie) atât în ţară, cât şi în străinătate, şi să se ocupe implicit de vânzarea biletelor. Două firme s-au prezentat la licitaţie, Ticketing Nation SRL şi Mccann Profesional Communication SRL, ambele din Bucureşti, câştig de cauză având ultima. Valoarea estimată a serviciilor solicitate a fost de 1.848.739,50 lei (fără TVA), oferta câştigătoare a celor de la Mccann Profesional Communication având o valoare de 1.843.726,33 lei (fără TVA), cu 5.013 lei mai puţin.
Cine este firma organizatoare
Procedura s-a derulat fix conform graficului postat în SICAP. Firma câştigătoare a fost selectată încă din data de 30 mai, iar atribuirea s-a făcut după expirarea termenului de 10 zile pentru eventuale contestaţii. „Craiova IntenCity” ar trebui să aibă loc în zilele de 26, 27 şi 28 august, pe stadionul de fotbal, şi se doreşte „un eveniment incendiar menit să facă istorie în lumea marilor festivaluri“. Rămâne acum ca firma organizatoare să aibă şi timpul necesar să pună la punct toate detaliile megafestivalului din Bănie.
Vorbim doar de timp, pentru că nu ne putem pronunţa în privinţa capacităţii sale de organizare. Mccann Profesional Communication SRL a fost înființată în 2004 și are ca obiect principal „Activităţi de consultanţă în domeniul relaţiilor publice şi al comunicării“. În 2020, fima a avut o cifră netă de afaceri de 34.450.092 lei şi un profit net de 1.766.571 lei, cu 33 de angajaţi. În 2019, cu 53 de angajaţi, cifrele au fost mai mici: 31.020.740 lei (cifra de afaceri) şi 1.270.399 lei (profitul).
„UNTOLD de Craiova“ are organizator. Ce presupune promovarea şi organizarea festivalului de la Craiova
Potrivit caietului de sarcini, firma câştigătoare a licitaţiei trebuie să promoveze evenimentul prin instrumentele proprii (platformă, puncte de vânzare, parteneri etc.), fiind obligată, totodată, să prezinte autorității contractante graficul de promovare. Firma se va ocupa de vânzarea biletelor, cu tot ce presupune înregistrarea lor la Administrația Financiară, va vira banii încasaţi în contul autorității contractante, şi va asigura atât logistica pentru accesul în stadion, cât și personalul necesar, ținând cont că vor fi opt puncte de acces.
În ceea ce priveşte promovarea festivalului, aceasta trebuie să fie una de amploare, care să depăşească graniţele ţării. Vizate sunt ţări precum Bulgaria, Serbia, Ungaria, Grecia şi nu numai. De asemenea, se doreşte creşterea notorietăţii evenimentului prin contractarea unor parteneri care să devină promotorii/ambasadorii festivalului. Serviciile de promovare mai cuprind şi campanii de comunicare în presa scrisă şi online, la radio, TV şi pe reţelele de socializare, dar şi publicitate outdoor şi realizarea de materiale promoționale. Publicitate ar trebui făcută şi în afara României.
Dacă este să ne luăm după rectificarea bugetară solicitată de Opera Română Craiova, preţul mediu al unui bilet la megafestivalul de pe „Ion Oblemenco“ ar fi de 200 de lei. Opera a estimat venituri de 5 milioane de lei, „sumă provenită din vânzarea unui număr de 25.000 de bilete, cu o valoare medie de 200 lei/bilet“. La „Craiova IntenCity” sunt anunţaţi DJ de renume şi artişti internaţionali. Coloana sonoră a acestui festival ar avea trei capitole distincte. Va fi o primă seară (26 august) cu discotecă în aer liber, din stilul anilor 80-90, o a doua seară (27 august) cu muzică electronică, iar ultima seară (28 august) va fi dedicată starurilor internaționale ale muzicii latino.