2 C
Craiova
joi, 21 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalScenă de un milion de euro la „UNTOLD de Craiova“

Scenă de un milion de euro la „UNTOLD de Craiova“

Scenă de un milion de euro la „UNTOLD de Craiova“. Pentru ca megafestivalul denumit „Craiova IntenCity” să aibă loc nu este suficientă doar alegerea unei firme care să se ocupe de promovare şi de vânzarea biletelor. Opera Română Craiova, instituţia care achiziţionează serviciile de organizare a evenimentului ce se doreşte similar cu UNTOLD-ul de la Cluj-Napoca, caută şi firmă care să vină cu scena adecvată, cu luminile şi efectele speciale specifice unui astfel de festival.

După ce va plăti 443.000 de euro unei societăţi din Bucureşti pentru a face cunoscut evenimentul din Bănie în ţară şi străinătate şi pentru a se ocupa de vânzarea biletelor, Opera va mai scoate din vistierie un milion de euro. Banii sunt, de fapt, din bugetul Craiovei şi vor fi plătiţi pentru scenă şi toate serviciile conexe.

Procedura de achiziţie a serviciilor de organizare a festivalului „Craiova IntenCity”, partea de scenotehnică, a demarat zilele trecute, pentru o valoare estimată de 4.201.680,67 lei fără TVA. Asta înseamnă 5 milioane de lei cu TVA, adică un milion de euro. Exact suma pe care Opera Română Craiova estima să o încaseze din vânzarea biletelor la festival. „UNTOLD de Craiova“ ar urma să aibă loc în zilele de 26, 27 şi 28 august, pe stadionul „Ion Oblemenco“, iar estimarea era de 25.000 de bilete vândute, cu o valoare medie de 200 lei/bilet.

Scenă de un milion de euro la „UNTOLD de Craiova“. Ce servicii sunt incluse în preţul scenei

Revenind la scena de un milion de euro, în aceşti bani ar intra şi partea de sonorizare, instalația de afișare (suport video – ecran LED de minim 900 mp), instalaţia de lumini inteligente, curentul electric (generatoare), efectele speciale, zona de backstage şi gardurile de delimitare și acces. Tot în această sumă intră şi tot personalul tehnic necesar, transportul echipamentelor şi protecţia gazonului de pe „Oblemenco“.

Conform caietului de sarcini, gazonul trebuie protejat cu podea specială portafloor. Aici ar trebui calculată greutatea scenei, pentru a nu distruge instalaţia de degivrare şi drenaj aflată sub gazon. Suprafaţa de joc a fost schimbată în octombrie 2021 şi a costat 650.000 de euro, bani plătiţi tot din bugetul local. Rămâne de văzut cum va rezista gazonul şi dacă va fi necesară schimbarea lui după un astfel de eveniment.

În ceea ce priveşte scena propriu zisă, aceasta trebuie să aibă acoperiș, podium, baricadă, extensii laterale şi decor. Potrivit caietului de sarcini, ofertantul trebuie să asigure două platforme de acces către scenă cu mână curentă, iar accesul se va face prin laterale. Scena va avea o deschidere frontală de minim 64 m şi va fi asigurată pentru condiţii meteo neprevăzute, dar fără ancorare prin găurire (se vor folosi sisteme de ancorare cu butoaie de apă IBC sau pietre / blocuri de beton / ciment de minim o tonă pe fiecare punct de sprijin).

Car TV şi camere de hotel, în preţul scenei

Prestatorul va fi obligat să asigure şi un car TV, cu 10 camere cu rezoluţie minimă FullHD, o cameră montată pe sistem de tip cable-cam, o cameră pe sistem de tip macara, un mixer/switcher video şi un mixer audio digital. De asemenea, prestatorul va asigura şi partea tehnică necesară artiştilor, cum ar fi pupitrele pentru DJ. Tot el va veni cu minim 200 de persoane, care vor fi responsabile cu accesul şi paza participanţilor la festival, şi va amenaja 32 de camere de tip hotel în incinta stadionului.

Scenă de un milion de euro la „UNTOLD de Craiova“ (Foto: Erasmusu.com)
Aşa arată scena cu lumini şi efecte speciale la festivalul UNTOLD de la Cluj-Napoca (Foto: Erasmusu.com)

Ofertele sunt aşteptate până la data de 28 iunie, iar firma care va veni cu cel mai mic preţ va obţine contractul. La „Craiova IntenCity” sunt anunţaţi DJ de renume şi artişti internaţionali. Coloana sonoră a festivalului ar avea trei capitole distincte. Va fi o primă seară (26 august) cu discotecă în aer liber, din stilul anilor 80-90, o a doua seară (27 august) cu muzică electronică, iar ultima seară (28 august) va fi dedicată starurilor internaționale ale muzicii latino.

Craiova – pe minus la buget, pe plus la imagine

Trăgând linie după toate cheltuielile cu organizarea şi promovarea, Craiova ar ieşi pe minus la buget. Dacă costurile cu scena şi serviciile conexe acesteia ar putea fi recuperate din vânzarea biletelor (asta dacă se umple stadionul), cheltuielile cu promovarea festivalului (443.000 de euro) şi cele cu artiştii ar fi suportate din bugetul local. Asta fără a mai lua în calcul şi o eventuală schimbare a gazonului. Toate aceste cheltuieli sunt, însă, asumate de Primăria Craiova.

Când s-a vorbit prima dată de „Craiova IntenCity” şi de perioada în care va avea loc, primarul Olguţa Vasilescu a afirmat că a dorit să vină cu ceva nou şi că festivalul va fi profitabil abia în anii următori.

„Nu am vrut să concurăm cu alte festivaluri care sunt în această perioadă, pentru că este important să fim văzuți, pentru ca de anul viitor artiștii să aibă ce să aleagă. Publicitate se face și în Bulgaria, Serbia sau Ungaria, deci ne așteptăm la mai mulți turiști în perioada respectivă (sfârşitul lunii august – n.r.). Genurile muzicale sunt luate în funcție de gusturi, dar anul viitor nu excludem să fie Metallica la Craiova. Nu ne-am axat doar pe DJ, pentru că vedem deja că la alte festivaluri sunt probleme. E clar că trebuie venit cu ceva nou. Banii se vor întoarce la municipalitate, dar festivalul va fi profitabil abia în anii următori“, a spus Olguța Vasilescu.

Asta înseamnă că, în primul an, Craiova va ieşi pe plus doar la capitolul imagine. Rămâne însă de văzut dacă firma organizatoare va reuşi să promoveze evenimentul de la Craiova și să vândă toate biletele în doar două luni și jumătate. Şi, evident, dacă va fi timp suficient pentru contractarea artiștilor de renume care vor urca pe scenă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS