RAT-ul îşi pregăteşte traseele pentru cele opt localităţi rurale care au intrat în ADI-Transport. Acestea sunt: Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare, Pielești, Șimnicu de Sus și Ghercești. Reprezentanții Regiei de Transport Craiova spun că s-a făcut o simulare a traseului care va urma să funcționeze pe ruta Craiova-Pielești. Astfel de simulări vor avea loc, în perioada următoare, în toate comunele membre ADI Transport pentru stabilirea duratei traseului, stațiilor și a capătului de linie.
Potrivit conducerii RAT Craiova, în fiecare dintre comunele membre ADI Transport vor avea loc simulări în vederea stabilirii duratei traseului.
Primul pas a fost făcut săptămâna trecută când un autobuz RAT a simulat parcurgerea noului traseu Craiova-Pielești. Autobuzul a plecat din zona centrală a orașului, a ajuns la Metro și de aici cu destinația Pielești. Traseul a fost următorul: Piața Centrală/ Traseul 9 Metro/Coțofana /Pielesti/DN Pirsani / Câmpeni. Simularea a arătat că traseul a fost parcurs într-o perioadă de 60 de minute. Trebuie remarcat că acest traseu este o prelungire a traseului 9. Și alte trasee vor suferi astfel de modificări. De exemplu, traseul 29b pe ruta Craiova-Bucovăț va fi și el prelungit.
ADI Transport-opt membri
ADI Transport s-a constituit la începutul acestui an. În şedinţa de Consiliu Local, s-a aprobat înfiinţarea „Asociaţiei Metropolitană de Transport Public Craiova”. O astfel de Asociaţie Metropolitană de Transport există deja la Cluj, Iaşi şi Timişoara. Craiova va urma exemplul celor trei mari municipii din ţară. Aşa că a strâns şase comune limitrofe, cu care s-a asociat, în calitate de membru fondator, în vederea constituirii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”, persoană juridică de drept privat și de utilitate publică. Este vorba de comunele Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare şi Pielești, care vor avea statutul de membru. Patrimoniul social inițial al asociației va fi de 8.000 lei. Craiova a venit cu o contribuție în numerar de 2.000 lei. Cele şase comune urmând să aducă, fiecare, un aport în numerar de 1.000 de lei. Ulterior în Asociație au fost cooptate alte două localități, Șimnicul de Sus și Ghercești.
În prezent în Craiova sunt funcționale 21 de trasee, inclusiv cele de tramvai. Dintre acestea sunt trasee care și la acest moment depășesc granițele orașului sau ajung foarte aproape de limita cu localitățile rurale din județ. Un exemplu în acest sens este traseul 2b care ajunge în Cernele, 29b care are capăt de linie în comuna Bucovăț sau traseul 4 care are capăt de linie în Făcăi, la limita cu localitatea Malu Mare.