Modernizarea drumului județean 552 Craiova – Cetate se apropie de final. Ne referim aici la tronsonul II Râpa Roșie – Cetate, o porțiune de drum de 40 km care arată impecabil.
Lucrările au fost executate conform proiectului, dar apariția gardurilor de protecție a pietonilor, a pistelor de biciclete și a unor delimitatoare pe mijlocul pistelor (ca niște jaloane), toate în intravilanul localităților traversate de DJ 552, a stârnit o serie de comentarii. Tonul l-a dat Mircea Dinescu, care într-o filmare postată pe pagina sa de socializare se minuna de ceea ce vedea în mediul rural.
În stilu-i caracteristic, Dinescu a luat la mișto balustradele de metal și jaloanele de delimitare a pistelor pentru biciclete, dând de înțeles că nu ar fi de folos. „Așa ceva am mai văzut la Viena“, spunea poetul, care încerca să numere în același timp și câte biciclete sunt în comuna respectivă.
Postarea lui Mircea Dinescu a prins la public și la presă, dar a stârnit nemulțumirea Consiliului Județean (CJ) Dolj, beneficiarul proiectului de modernizare a DJ 552 Craiova – Cetate și, în același timp, instituția care a atras fonduri europene pentru această investiție.
Replica CJ Dolj la criticile aduse modernizării drumului Craiova – Cetate
Consiliul Județean Dolj a replicat, joi, la informațiile apărute în spațiul public cu privire la modernizarea drumului Craiova – Cetate, catalogându-le drept „o distorsionare a realității, o lipsă totală de viziune administrativă și o tentativă nepotrivită de a crea impresia că acele comunități locale nu merită investițiile majore pe care le desfășurăm“.
„Amenajarea si delimitarea pistelor de biciclete în intravilanul celor șapte comune care sunt traversate de acest drum județean reprezintă un element de siguranță rutieră la fel de important ca trotuarele, gardurile de delimitare ale drumului și marcajele rutiere. Întreaga lucrare a fost proiectată conform normelor, normativelor și standardelor europene în vigoare și executată întocmai. Respectarea tuturor elementelor de siguranță rutieră a participanților la trafic este urmărită pe tot parcursul lucrărilor prin verificări stricte.
La începutul acestei luni a fost întocmit al treilea audit de siguranță rutieră, realizat de un expert desemnat de Autoritatea Rutieră Română, care ne indică toate aspectele ce trebuie urmărite și toate lucrările ce sunt necesare pentru ca amenajările rutiere să asigure maximul de siguranță în trafic“, a replicat, pe Facebook, președintele CJ Dolj, Cosmin Vasile.
Acesta a mai menționat că reabilitarea și modernizarea acestui drum județean se realizează cu fonduri europene nerambursabile în valoare de 165,4 milioane de lei, iar valoarea totală a proiectului este de aproape 200 de milioane de lei. „Sunt bani atrași pentru implementarea celui mai inovator proiect de infrastructură rutieră din tot județul. Din fonduri proprii, Consiliul Județean Dolj ar fi trebuit să oprească toate investițiile din județ timp de doi ani, pentru a putea susține reabilitarea drumului“, a mai scris Cosmin Vasile.
Tronsonul II al drumului Craiova – Cetate, impecabil
„Drumul Craiova – Cetate este cea mai circulată arteră județeană, iar de eforturile pentru modernizare beneficiază câteva zeci de mii de locuitori din localitățile aflate de-a lungul traseului său“, a conchis președintele CJ Dolj. Tronsonul II al drumului județean Craiova – Cetate va fi inaugurat în toamnă și arată impecabil.
Lucrările de modernizare a tronsonului II Râpa Roşie – Cetate (39,8 km) sunt executate de Strade Bauunternehmung SRL, ca lider al asocierii din care au mai făcut parte Condor Păduraru SRL și Hydrostroy AD (Bulgaria). Contractul a avut o valoare de 99,3 milioane de lei, iar lucrările au demarat în vara anului 2020.