7.3 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGata cu aglomeraţia dintre Balş şi Slatina! Se circulă pe tot Tronsonul II al Drumului Expres

Gata cu aglomeraţia dintre Balş şi Slatina! Se circulă pe tot Tronsonul II al Drumului Expres

De joi se circulă pe întreg Tronsonul II a Drumului Expres Craiova-Piteşti. Cu alte cuvinte, şoferii nu vor mai suporta aglomeraţia de pe drumul de la Balş până la Slatina. Însă, ne luăm gândul de la Tronsonul I, cel puţin pentru acest an.

Joi dimineaţa, 28 iulie, a fost dat în folosinţă şi Lotul II al Tronsonului II de pe Drumul Expres Craiova-Piteşti. Acest lucru înseamnă că şoferii nu vor mai suporta aglomeraţia de la Balş până la Slatina. Pe primul lot al Tronsonului II se circula deja de la finalul lunii aprilie. Acum întreg tronsonul este circulabil, adică 39,85 kilometri.

„S-a deschis circulația pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești! Încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă din acest moment celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie. Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din România elimină una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Pitești-Craiova: aglomerația provocată de tranzitarea orașelor Slatina și Balș! Prin ocolirea celor două localități se scurtează considerabil timpul de deplasare. De asemenea, crește gradul de siguranță pe acest traseu care asigură legătura rutieră între Muntenia și Oltenia. Construcția celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 al Drumului Expres a început în luna septembrie 2019“, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

Antreprenorul lucrării de pe Tronsonul II a fost Asocierea SA & PE Construct SRL – SC Spedition Umb SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Consitrans SRL. Contractul pentru proiectarea și execuția acestui tronson de drum expres a fost semnat în data de 05.12.2018. Pe 21.12.2018 a fost dat ordinul de începere pentru activitatea de proiectare. În data de 21.11.2019 s-a dat și ordinul de începere pentru execuția propriu zisă a lucrărilor.

Lucrările de pe Tronsonul I, în moarte clinică

Dacă pe Tronsonul II lucrurile au mers foarte bine, Tronsonul I, cel care trebuie să lege Craiova de Balş, este împotmolit complet. Constructorul Tirenna Scavi abia dacă lucrează 1% pe lună. Şantierul este aproape mereu încremenit. Aşadar, nu există nici cea mai mică şansă ca acest drum să fie finalizat până la sfârşitul acestui an. O spune foarte clar chiar ministrul Transportului, Sorin Grindeanu.

„Tronsoanele 3 și 4, construite de același antreprenor român, care s-a ocupat de Tronsonul II, avansează foarte bine. Pe Tronsonul 3 stadiul fizic al lucrărilor a depășit în acest moment 30%. Activitățile de proiectare pentru Tronsonul 4 sunt avansate. În acest ritm circulația pe cei 31,75 de km ai Tronsonului 3 ar putea fi deschisă chiar anul viitor (2023), iar pe cei 31,82 km ai Tronsonului 4 se va putea circula în anul 2024. Din păcate, Antreprenorul italian care lucrează pe tronsonul 1 (între Centura Nord Craiova și intrarea în Balș) are mari întârzieri. Stadiul fizic de doar 52% arată că pe acest tronson de 17,7 km nu va putea fi deschisă circulația până la sfârșitul anului, așa cum prevede contractul. Întregul proiect al Drumului Expres Craiova-Pitești, în lungime de peste 120 de km, este finanțat din bani europeni“, a mai scris Grindeanu.

S-a lucrat în bătaie de joc pe Tronsonul I al Drumului Expres Craiova-Piteşti

Încă de la începutul lucrărilor de pe Tronsonul I au fost probleme. Contractul pentru acest tronson Craiova-Robănești, care are 17,7 kilometri, a fost semnat în decembrie 2018. Termenul de proiectare era de 12 luni, iar termenul de execuție 24 de luni. Finalul anului 2021 ar fi trebuit să aducă pentru șoferii din zona Olteniei posibilitatea să circule deja pe primul tronson. Însă, în vara lui 2021, constructorul a anunțat că din cauza unor autorizații venite târziu, termenul de finalizare va fi decembrie 2022. Așadar, încă un an de așteptare.

O nouă surpriză neplăcută a venit în acest an, când Tirenna Scavi a lucrat din ce în ce mai prost. În acest moment a reuşit să ajungă la un stadiu de doar 52% din lucrare. Practic, în doi ani şi şapte luni, italienii a reuşit să lucreze puţin peste jumătate din drum. Asta în condiţiile în care termenul de execuţie pentru întreg drumul era de doi ani.

În tot acest timp de amânări şi întârzieri, CNAIR a susţinut constant, prin mai multe răspunsuri către GdS, că Tirrena Scavi este în grafic şi că lucrările merg bine. Asta până la finalul lunii iunie, când Tirrena Scavi s-a numărat printre firmele care au primit certificate negative pentru modul în care lucrează pe şantiere. Însă aceste certificate se dau la trei luni distanţă unul de celălalt. Totodată, este nevoie să fie minim trei pentru ca CNAIR să poată începe procedurile de reziliere. La un calcul simplu, Tirrena ar mai putea primi un astfel de certificat în septembrie, apoi altul în decembrie. Până atunci, contractul pentru Tronsonul I se păstrează neatins, iar speranţa că vom putea circula pe acest drum se îndepărtează şi mai mult de momentul când va deveni realitate.

Citeşte şi: Cartierul chinezesc nu mai e pentru toată lumea! Primăria vrea doar locuinţe de serviciu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS