Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Gorj a realizat în ultima săptămână o serie de acțiuni pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, ca parte a unei tematici naționale de control.
Conform CJPC Gorj, pe raza județului, au fost controlate 5 magazine, aparținând lanțului Penny.
Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Gorj au aplicat următoarele sancțiuni: 8 amenzi contravenționale, în valoare totală de 80.000 lei, 3 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de peste 2.000 lei, oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 3 unități.
Neregulile constatate în timpul controalelor, au fost:
- comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită;
- comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite;
- comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și modificări organoleptice;
- utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare și praf;
- deficiențe de etichetare a produselor alimentare și nealimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.);
- comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate;
- existența unor neconcordanțe privind țara de origine afișată la raft și cea reală a unor fructe comercializate.