Drumurile judeţene din Dolj au făcut din nou cunoştinţă cu asfaltul. Este vorba de artere importante de circulaţie din judeţ aflate în proces de modernizare începând din toamna anului 2020, la unele dintre ele turnându-se în prezent primul strat de asfalt.
Este iar agitaţie pe drumurile judeţene din Dolj aflate în proces de modernizare. Un tronson de 40 de kilometri al unui drum este aproape gata de inaugurare (se pregăteşte recepţia), la un altul a început turnarea primului strat de asfalt, iar pe un al treilea drum judeţean (cel mai lung din Dolj) se toarnă, de asemenea, asfaltul. Este vorba de DJ 561B, tronsonul Valea Stanciului – Padea, de 561A Giurgița – Moțăței – Pleniţa – limita cu județul Mehedinți şi de DJ 552 Craiova – Cetate, drumuri modernizate cu fonduri europene de Consiliul Judeţean (CJ) Dolj.
A început asfaltarea drumului judeţean 561B
După lucrări complexe la partea de structură a drumului şi o perioadă de inactivitate din cauza unor inadvertenţe la partea de proiectare (a fost nevoie de o revizuire a proiectului tehnic), pe DJ 561B se toarnă primul strat de asfalt. Vorbim aici de tronsonul de 12 km dintre Valea Stanciului şi Padea, unde lucrează Strade Bauunternehmung SRL. Modernizarea acestui drum nu a presupus doar asfaltarea, ci şi construirea a 17 podeţe tubulare şi a unor casete de lărgire a părţii carosabile.
Acum constructorul craiovean a demarat şi acţiunea de turnare a asfaltului. Anunţul a fost făcut chiar de către preşedintele CJ Dolj, Cosmin Vasile, pe pagina sa de socializare. „A început asfaltarea drumului judeţean 561B, între comunele Drănic şi Valea Stanciului. Zilele acestea se toarnă primul strat de asfalt pe primii 5 km ai tronsonului 2, de la kilometrul 12 spre satul Padea. Simultan se lucrează la structura drumului pe restul lungimii acestui tronson și, în scurt timp, se vor finaliza lucrările la caseta de lărgire a drumului și la podețele transversale. Totodată, în continuarea tronsonului de drum unde se așterne asfalt, se frezează asfaltul vechi și se lucrează la terasamente“, a scris Cosmin Vasile, pe Facebook.
A intrat în lucru şi ultimul tronson nereabilitat al DJ 561B
Drumul județean 561B se modernizează cu fonduri europene atrase de Consiliul Județean Dolj prin intermediul a două proiecte transfrontaliere, în parteneriat cu districtul Montana, din Bulgaria. Valoarea proiectului ce vizează tronsonul 2 al drumului se ridică la circa 7,5 milioane de euro. În vară, CJ Dolj a atribuit şi contractul pentru modernizarea ultimului tronson de 12 kilometri al DJ 561B Segarcea – Zăval.
„Odată cu acest tronson, cuprins între localitățile Segarcea și Padea, vom definitiva modernizarea drumului județean 561B pe tot traseul său. Segmentul Padea – Horezu Poenari se află deja în lucru, printr-un proiect similar, implementat tot prin INTERREG V-A, iar cel care leagă Horezu Poenari de Zăval a fost abordat și finalizat, cu finanțare europeană, în exercițiul financiar precedent. Tranformarea acestui drum într-unul modern este foarte importantă, pentru că el va permite accesul mai facil către sudul județului Dolj, către portul și punctul de trecere a frontierei de la Bechet“, a afirmat Cosmin Vasile, preşedintele CJ Dolj.
Contractul de lucrări pentru modernizarea DJ 561B Segarcea – Zăval, tronsonul km. 0+000 – 12+130, a fost atribuit asocierii formate din Trustul de Construcții Drobeta SA și Gidazi Prod Com SRL, la o valoare de 33.262.850 de lei, inclusiv TVA, având prevăzută o durată de execuție de 12 luni și o perioadă de garanție de 5 ani.
A ajuns iar asfaltul pe drumurile judeţene din Dolj. Se pregăteşte recepţia tronsonului II al DJ 552 Craiova – Cetate
Unul dintre drumurile judeţene importante ale Doljului, DJ 552 Craiova – Cetate, a cărui modernizare a început în 2020, este aproape gata de inaugurare. Este vorba, mai exact, de tronsonul II al acestui drum, cei 40 de kilometri dintre Râpa Roşie şi Cetate la care a lucrat Strade Bauunternehmung SRL. Drumul arată impecabil şi va intra curând în etapa de recepţie. Mai greoi a mers modernizarea tronsonului I al DJ 552, cel dintre Craiova şi Râpa Roşie. Aici au lucrat firmele craiovene Domarcons SRL şi Erpia SA.
Potrivit preşedintelui CJ Dolj, Cosmin Vasile, pe acest tronson ar mai fi de lucru, dar sunt şanse ca măcar partea de asfaltare să se încheie în acest an. „Dacă se termină cu porţiunea de la Lazu sunt şanse ca asfaltarea acestui tronson să fie gata până la sfârşitul anului. Cu podul de la Bucovăţ cred că ne vom duce cu recepţia în 2023. În ceea ce priveşte tronsonul II, acesta este gata de recepţie şi va fi inagurat până la sfârşitul acestei luni“, a precizat Cosmin Vasile, pentru GdS. Valoarea totală a modernizării DJ 552 Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate este de circa 48 de milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene şi dintr-un împrumut bancar de 18 milioane de euro contractat de Consiliul Judeţean Dolj.
A ajuns iar asfaltul pe drumurile judeţene din Dolj. Se lucrează şi la DJ 561A
De săptămâna trecută a ajuns din nou asfaltul şi pe DJ 561A Giurgița – Moțăței – Pleniţa – limita cu județul Mehedinți, cel mai lung drum judeţean din Dolj (71 km). Pe tronsonul I a început asfaltarea zonelor unde s-au încheiat lucrările la structura drumului, iar în scurt timp va ajunge asfaltul în intravilan şi pe tronsonul II.
„Se lucrează şi pe şantierul tronsonului I al drumului judeţean 561A, între localităţile Giurgiţa şi Băileşti. Toate zonele unde s-au încheiat lucrările la structura drumului, fiind acum la nivel de piatră spartă, se asfaltează. Se lucrează atât în extravilanul localităților, cât și în intravilan, asigurându-se astfel continuitatea covorului asfaltic între comuna Giurgița și municipiul Băilești. În total, peste 5.000 de tone de mixtură asfaltică se vor turna pe porțiunile de drum în lucru“, a anunţat, pe Facebook, Cosmin Vasile.
Cine lucrează la drumul judeţean 561A
Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a DJ 561A s-a dat în septembrie 2020, dar asfaltarea efectivă a început în august 2021 (la tronsonul I) şi octombrie 2021 (tronsonul II). Până atunci, s-a lucrat la alte componente care ţin tot de modernizarea drumului: acostamente, colectarea şi evacuarea apelor, consolidări laterale, accese la proprietăți, poduri şi podeţe etc. Aici vorbim de două proiecte cu fonduri europene, pentru fiecare tronson de drum.
Contractul pentru modernizarea primului tronson al DJ 561A, Giurgița – Urzica Mare – Urzicuța – Afumați – Boureni – Băilești – Balasan – Moțăței Gară – Moțăței (intersecția cu DN 56) a fost atribuit, în iulie 2020, asocierii Domarcons SRL – Erpia SA, la valoarea de 85.832.169,84 lei (fără TVA). Lucrările de modernizare a tronsonului II al DJ 561A Moțăței – Dobridor – Unirea – Plenița – limita cu judeţul Mehedinți au demarat tot în toamna anului 2020 și sunt executate de firma craioveană Strade Bauunternehmung SRL, în asociere cu Panadria SRL (Olt). Valoarea de atribuire a contractului a fost de 78.942.719,31 lei (fără TVA).
Citeşte şi: (VIDEO) Centura de nord a Craiovei a fost reasfaltată integral