Un craiovean s-a trezit, în urmă cu o săptămână, cu curtea plină de apă şi cu o baltă în faţa porţii. Bărbatul spune că a înţeles că undeva este o conductă de apă spartă şi şi-a verificat căminul unde este montat apometrul. Nu a văzut nimic în neregulă în cămin şi a anunţat operatorul de apă şi canal că este o avarie la reţeaua de apă. Angajaţii acestuia au întârziat să apară, iar craioveanul a închis racordul care îi alimentează gospodăria. A făcut acest lucru după ce şi-a făcut provizii de apă. Au fost primele măsuri luate ad-hoc ca să nu inunde strada şi curtea, iar el să se trezească cu un consum pe măsură. Oricum, de la momentul producerii avariei şi până la această dată, craioveanul s-a trezit că are un consum de apă de 140 mc.
140 mc de apă „consumaţi” în două săptămâni
Constantin Florescu locuieşte pe strada Ardeal din Cittadella Residence. Craioveanul spune că în urma unei avarii la conducta de apă care îi alimentează gospodăria s-a trezit că are în două săptămâni un consum de 140.000 de litri de apă. Altfel spus, craioveanul a „consumat” apă cât să umple un bazin de înot.
„Într-o seară m-am trezit că am o baltă la poartă. Am verificat şi am văzut că undeva, între cămin şi gard, iese apă la suprafaţă, din pământ. Apa venea din afara curţii, undeva în zona trotuarului. Am desfăcut căminul, unde este apometrul şi nu era nici o scurgere. Şi am zis că dacă apa iese din pământ în dreptul căminului înseamnă că este conducta spartă. Dacă apa curge în stradă înseamnă că această fisură este undeva pe domeniul public, nu la noi în curte. Am oprit apa şi am rămas fără alimentare fiindcă altfel se inundă strada, iar contorul înregistrează un consum exagerat”, povesteşte craioveanul.
CAO nu l-a luat în seamă
Constantin Florescu mai spune că atunci când are nevoie îşi opreşte apă în cadă, în sticle şi bidoane apoi închide robinetul general pentru că are deja un consum de apă considerabil înregistrat pe apometru. De obicei abonatul Companiei de Apă consuma cel mult 19 mc de apă într-o lună. Supărarea lui este legată de faptul că a rămas fără apă, că s-a trezit cu un consum exagerat, dar şi de impasivitatea operatorului de apă şi canal.
Acesta spune că nu poate să intervină în reţeaua stradală şi pentru el este important să ştie, unde s-a produs avaria.
Avaria este pe lista intrevenţiilor
Întrebaţi despre păţania craioveanului de pe strada Ardeal, reprezentanţii CAO spun că: „Se remediază. Este în programul de intervenții”, a precizat Lucian Lungu, directorul tehnic al CAO.