E gata asfaltarea tronsonului judeţean Padea – Valea Stanciului! Încă un drum judeţean important din Dolj a primit „botezul“ asfaltului. Tronsonul de 12,3 kilometri dintre Padea şi Valea Stanciului, intrat în proces de modernizare în 2021 (contractul a fost atribuit în septembrie 2020), a fost asfaltat integral.
Este vorba de primul strat de covor asfaltic de pe tronsonul II al DJ 561B, care a fost turnat într-o lună de la demararea acţiunii. După lucrări complexe la partea de structură a drumului judeţean şi o perioadă de inactivitate din cauza unor inadvertenţe la partea de proiectare (a fost nevoie de o revizuire a proiectului tehnic), constructorul Strade Bauunternehmung SRL s-a mobilizat exemplar şi a finalizat rapid turnarea primului strat de asfalt. Acţiunea s-a încheiat joi, cei 12 kilometri de drum fiind asfaltaţi integral.
În urmă cu o lună, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Cosmin Vasile, anunţa demararea asfaltării drumului judeţean 561B, între comunele Drănic (sat Padea) şi Valea Stanciului (sat Horezu Poenari). „Se toarnă primul strat de asfalt pe primii 5 km ai tronsonului 2, de la kilometrul 12 spre satul Padea. Simultan se lucrează la structura drumului pe restul lungimii acestui tronson și, în scurt timp, se vor finaliza lucrările la caseta de lărgire a drumului și la podețele transversale. Totodată, în continuarea tronsonului de drum unde se așterne asfalt, se frezează asfaltul vechi și se lucrează la terasamente“, preciza Cosmin Vasile, pe Facebook.
E gata asfaltarea tronsonului judeţean Padea – Valea Stanciului. Stratul de uzură va fi turnat în primăvară
De joi, drumul Padea – Valea Stanciului are asfalt (chiar dacă este doar primul strat), iar chinul şoferilor a luat sfârşit. Prilej pentru preşedintele CJ Dolj să anunţe reuşita constructorului. „S-a încheiat asfaltarea celui de-al doilea tronson al drumului judeţean 561B. Primul strat de asfalt a fost turnat în decurs de o lună și va asigura condiții de trafic excelente până la turnarea stratului de uzură și încheierea lucrărilor. În paralel, continuă amenajarea șanțurilor, trotuarelor, parcărilor și stațiilor de autobuz“, a scris pe Facebook Cosmin Vasile. Stratul de uzură va fi turnat în primăvară, când se va încheia şi modernizarea acestui tronson judeţean.
DJ 561B este modernizat cu fonduri europene atrase de Consiliul Județean Dolj prin intermediul a două proiecte transfrontaliere, în parteneriat cu districtul Montana, din Bulgaria. Valoarea proiectului care vizează tronsonul 2 al drumului se ridică la circa 7,5 milioane de euro.
E gata asfaltarea tronsonului judeţean Padea – Valea Stanciului. Se lucrează şi la tronsonul I al DJ 561B
În vară, CJ Dolj a atribuit şi contractul pentru modernizarea ultimului tronson de 12 kilometri al DJ 561B Segarcea – Zăval. Este vorba de drumul dintre Segarcea şi Padea (tronsonul I), de modernizarea căruia se va ocupa asocierea Trustul de Construcții Drobeta SA – Gidazi Prod Com SRL. Contractul are o valoare de 33.262.850 de lei cu TVA, o durată de execuție de 12 luni și o perioadă de garanție a lucrărilor de 5 ani.
Lucrările au demarat şi chiar în ritm alert, potrivit preşedintelui CJ Dolj. „Am mers și pe primul tronson al drumului judeţean 561B, între Segarcea și Padea, unde constructorul a început deja lucrările în ritm alert. Se lucrează la casetele de lărgire a drumului, iar în intravilanul localităților Drănic și Segarcea s-au demontat bordurile, urmând a se monta cele noi. Reabilitarea celor 12 kilometri de drum este prevăzută a fi finalizată în decurs de un an de la începerea lucrărilor“, a menţionat Cosmin Vasile.
DJ 561A, în lucru
După demonstraţia de forţă de la tronsonul II al DJ 561B, constructorul craiovean Strade Bauunternehmung se va mobiliza la asfaltarea drumului judeţean 561A, unde lucrează la tronsonul II Moțăței – Dobridor – Unirea – Plenița – limita cu judeţul Mehedinți. Vorbim aici de un alt proiect cu fonduri europene derulat de CJ Dolj, care vizează modenizarea DJ 561A Giurgița – Moţăţei – Plenița – limita cu judeţul Mehedinți, cel mai lung drum judeţean din Dolj (71 km).
Obiectivul a fost împărţit în două tronsoane, pentru fiecare fiind obţinută finanţare europeană. La primul tronson, cel de la Giurgița la Moțăței (intersecția cu DN 56), lucrează asocierea Domarcons SRL – Erpia SA. Asfaltarea DJ 561A a fost reluată în forţă luna trecută în zonele unde s-au încheiat lucrările la structura drumului, atât în extravilanul localităților, cât și în intravilan.
Se pregăteşte recepţia tronsonului II al DJ 552 Craiova – Cetate
Există însă şi un drum judeţean extrem de important care se pregăteşte de recepţie. Tronsonul II al drumului de 67 km care leagă Craiova de Cetate a fost finalizat încă de luna trecută. Este vorba de cei 40 de kilometri dintre Râpa Roşie şi Cetate, la care a lucrat Strade Bauunternehmung SRL. Şi aici constructorul s-a mişcat foarte bine, iar drumul urmează să fie dat în folosinţă şi oficial până la sfârşitul acestei luni.
Cei 40 km ai DJ 552 arată precum un drum naţional, nu doar în intravilan, ci şi în extravilan, mai ales dacă priveşte zona cu serpentine de la Râpa Roşie. Tronsonului I al drumului judeţean 552, cel dintre Craiova şi Râpa Roşie, va fi gata anul viitor. Aici au lucrat firmele craiovene Domarcons SRL şi Erpia SA. Valoarea totală a modernizării DJ 552 Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate a fost de circa 48 de milioane de euro.
Citeşte şi:
Cine va întreţine drumurile naţionale din Oltenia? Constructorul, la mâna instanţei
Scandal pentru întreținerea drumurilor naționale din Oltenia. Se lasă cu contestaţii!