5.1 C
Craiova
vineri, 15 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalÎncă un proiectant în „probe“ la CNAIR pentru legătura Ford – drumul expres

Încă un proiectant în „probe“ la CNAIR pentru legătura Ford – drumul expres

Încă un proiectant în „probe“ la CNAIR pentru legătura Ford – drumul expres. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se chinuie de mai bine de un an să găsească un proiectant iscusit care să creioneze un drum de legătură de aproape 10 km între fabrica Ford și Drumul Expres (Dex 12) Craiova – Pitești.

Ca orice „selecționer“, CNAIR a făcut „tactica“ pe hârtie, apoi a început să caute proiectantul care să pună teoria și în practică. Căutările au început din august 2021, iar până acum nu au avut rezultat, cu toate că au fost câțiva proiectanți interesați de post. Ce au oferit aceștia nu s-a potrivit, poate, cu „tactica de joc“, așa că selecția a continuat. Săptămâna trecută, CNAIR a mai primit un proiectant „în probe“, pe care urmează să-l analizeze în următoarele două luni. Asta dacă nu cumva nici acesta nu se va încadra în cerințe, iar procedura va fi reluată și a patra oară.

Concret, Compania a desenat o variantă de legătură între drumul expres și uzina Ford. Drumul de circa 10 km pleacă de la kilometrul 17 al DEx12 Craiova – Pitești (zona Robănești), ocolește Aeroportul Internațional Craiova, traversează DN 65 și se „înțeapă“ în Centura de Sud a Craiovei, la care Ford are acces prin DN 6. Acum vrea toate detaliile execuției unui astfel de drum.

Încă un proiectant în „probe“ pentru legătura Ford – drumul expres. Ce pretenții are CNAIR

CNAIR cere studiu de trafic, studiu de traseu, studiu hidrologic și hidraulic detaliat, studii geotehnice detaliate, studii topografice detaliate, studiu arheologic preliminar (diagnosticul arheologic), conectarea rețelei locale de drumuri, investigații de teren complete, identificarea suprafețelor de teren afectate, inclusiv de lucrările de relocare/protecție a utilităților publice și furnizarea de planuri detaliate și informații privind proprietarii.

Mai mult, Compania vrea şi o analiză cost-beneficiu și analiza multicriterială, obținerea avizelor și acordurilor necesare, actualizarea studiilor de impact asupra mediului, chiar şi proiect tehnic la nivel de detalii de execuție pentru relocarea utilităților. Plus, evident, proiectul tehnic al drumului la nivel de detalii de execuţie şi asigurarea asistenţei tehnice pe perioada lucrărilor şi în perioada de garanţie. Un fel de „număr 10 perfect“, dacă este să vorbim în termeni fotbalistici, că tot suntem pe final de Campionat Mondial.

Cine s-a prezentat la „selecție“

Așa cum menționam anterior, CNAIR a demarat căutările proiectantului ideal încă din august 2021, dar licitaţiile au fost anulate una după alta. Şi nu pentru că nu ar fi existat participanți, ci pentru că ofertele primite nu au fost pe placul Companiei. Prima dată au fost depuse două oferte, a doua oră una singură, dar de fiecare dată CNAIR le-a considerat inacceptabile sau neconforme, iar procedura a fost anulată. Ultima dată s-a întâmplat pe 24 august 2022. La licitație s-a prezentat doar asocierea Irimat Cons SRL (lider) – Studio Corona SRL Civil Engineering, plus trei subcontractanţi, dar oferta nu a fost acceptată. Asocierea respectivă venise și la licitaţia din 2021, unde a avut ca adversară firma Total Road SRL, procedura fiind, de asemenea, anulată.

Licitația a fost reluată a treia oară pe 16 octombrie, termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit de la 21 noiembrie la 5 decembrie, pentru ca la final CNAIR să se trezească tot cu o singură ofertă. De data asta nu de la Irimat Cons, ci de la H.V.I.D. Consulting Group SRL din București, ca lider al asocierii din care mai face parte Grafic Tends SRL, din Ilfov. HVID este o companie românească înființată în 2012, care are ca obiect de activitate proiectare și consultanță în domeniul lucrărilor de drumuri și poduri. În 2021, firma a avut o cifră de afaceri de 2,5 milioane de lei și un profit de 315.000 lei (cu 15 angajați). Asocierea s-a prezentat la licitație cu nu mai puțin de nouă subcontractanți, pentru a răspunde, poate, la toate cerințele impuse de CNAIR.

Valoarea contractului: 300.000 de euro

Valoarea totală estimată a contractului de proiectare este de 1.260.504 lei, fără TVA, adică 1,5 milioane de lei cu TVA (circa 300.000 de euro). Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea ca artera de legătură dintre uzina Ford şi drumul expres Craiova – Pitești să fie gata în maxim trei ani de la alegerea proiectantului. Din acest motiv a și stabilit termene clare pentru fiecare etapă a contractului: trei luni pentru studiul de fezabilitate, două luni pentru proiectul tehnic și 24 de luni pentru asistenţa tehnică pe perioada de execuţie a lucrărilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS