Direcţia de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Craiova anunță că, începând cu 03.01.2023, preluarea cererilor de eliberare a actelor de identitate prin Ghișeul Unic de Evidență a Persoanelor, precum și a cererilor depuse în cadrul compartimentului „Eliberări acte stare civilă” se va realiza numai în baza programărilor telefonice și online.
Programarea telefonică pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate se va face la numerele: 0351/451883 sau 0251/310219 interior 105, iar programarea online pe site-ul Direcției de Evidență a Persoanelor – www.spcepcv.ro.
Programarea telefonică pentru depunerea cererilor de eliberare a certificatelor (duplicate)/extraselor multilingve de naștere, căsătorie și deces, precum și a Anexei 9 (dovadă stare civilă) se va face la numerele: 0351/451883 sau 0251/310219 interior 112, iar programarea online pe site-ul Direcției de Evidență a Persoanelor – www.spcepcv.ro.
Măsura vine ca urmare a implementării, în cursul anului 2023, a proiectului ”Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (SIIEASC), cu impact asupra soluționării cu celeritate a cererilor cetățenilor români și străini ale căror acte și fapte de stare civilă sunt înregistrate în România precum și a proiectului privind eliberarea cărții de identitate electronice, având scopul de a veni în sprijinul cetățenilor care se adresează Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor, pentru reducerea timpilor de așteptare și evitarea aglomerației.