1.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalVa fi străpunsă strada Traian Lalescu în 2023?

Va fi străpunsă strada Traian Lalescu în 2023?

Primăria Craiova a lansat, pe final de an, licitaţia pentru execuţia lucrărilor de străpungere a străzii Traian Lalescu spre Calea Bucureşti, pentru a face legătura cu strada Henri Coandă. Un obiectiv de investiţii de care se vorbeşte de peste 10 ani şi care era în planul arhitecţilor şi înainte de Revoluţia din 1989. Străpungerea Traian Lalescu a fost pe lista de investiţii şi în 2022, dar banii au fost redirecţionaţi la rectificarea bugetară din toamnă.

Va fi străpunsă strada Traian Lalescu în 2023? Un deziderat al autorităţilor locale din Bănie de mai bine de 10 ani ar putea fi realizat în 2023. Primăria Craiova a demarat, în sfârşit, procedura de achiziţie a lucrărilor care presupun legarea străzii Traian Lalescu de Calea Bucureşti şi strada Henri Coandă.

Un obiectiv pentru care au fost prevăzuţi bani în bugetul municipiului şi în ultimii trei ani, dar fără a se trece la fapte. În 2020, străpungerea Traian Lalescu – Calea Bucureşti avea prevăzuţi 500.000 de lei pentru execuţie şi 450.000 de lei pentru exproprieri. În acel an a fost făcut doar proiectul tehnic (SF-ul a fost realizat în 2019).

În bugetul din 2021, în dreptul acestei investiţii a fost trecută suma de 1.145.000 de lei, cu un plus de 94.000 de lei adăugat la rectificarea din luna august. Suma nu a fost cheltuită şi a fost redirecţionată. La fel s-a întâmplat şi în 2022. La capitolul „Transporturi“ din bugetul Craiovei pe anul în curs, cea mai mare investiţie era chiar execuţia străpungerii străzii Traian Lalescu – Calea Bucureşti – strada Henri Coandă, pentru care era prinsă suma de 4.840.000 de lei. Banii nu au putut fi cheltuiţi, aşa că au fost redirecţionaţi la rectificarea bugetară din toamnă spre alte lucrări.

Va fi străpunsă strada Traian Lalescu în 2023? Ofertele sunt aşteptate până la 26 ianuarie

Licitaţia pentru execuţia străpungerii Traian Lalescu – Calea Bucureşti a fost demarată în ajun de Crăciun, ofertele fiind aşteptate până pe 26 ianuarie. Valoarea estimată a lucrărilor: 7.717.204,70 lei fără TVA, adică 9.183.472,76 lei cu TVA (1.866.000 de euro).

Cine va oferi cel mai mic preţ va obţine şi contractul de lucrări, ofertanţii trebuind să facă dovada că au executat în ultimii 5 ani lucrări similare în valoare cumulată de cel puţin 7.000.000 lei (fără TVA), la nivelul a maxim două contracte. Prin străpungerea străzii Traian Lalescu se va îmbunătăţi infrastructura rutieră a municipiului şi se va crea un acces mai facil şi rapid al echipelor de intervenție (salvare, pompieri, poliţie etc) în zonă.

Va fi străpunsă strada Traian Lalescu în 2023? Ce presupun lucrările

Lucrările de străpungere a străzii Traian Lalescu spre Calea Bucureşti, pentru a face legătura cu strada Henri Coandă, presupun: înfiinţare tronson de stradă Traian Lalescu, modernizare tronson strada Henri Coandă, iluminat public pe tronsoanele străzilor Traian Lalescu şi Henri Coandă, spaţii verzi şi plantare de arbori, conform avizului de mediu, pe cele două tronsoane, semaforizarea intersecţiei Calea Bucureşti cu cele două tronsoane de străzi, înfiinţare reţea de canalizaţie pe zona trotuarelor pe tronsoanele străzilor Traian Lalescu şi Henri Conadă şi înfiinţare reţele de canalizare pluvială pe cele două tronsoane.
Din valoarea totală estimată fără TVA de 7.717.204,70 lei, cheltuielile pentru amenajarea terenului ar fi de 603.290,10 lei, cheltuielile pentru investiţia de bază (construcţii şi instalaţii) ar fi de 7.012.274,60 lei, în timp ce pentru organizarea de şantier au fost estimaţi 101.640 lei. Valoarea estimată a contractului nu include cheltuieli diverse şi neprevăzute, acestea putând fi accesate după caz, în funcţie de necesităţi.

Devizul general actualizat al acestei investiţii a fost aprobat în mai 2022, într-o şedinţa ordinară a Consiliului Local. Asta pentru că valoarea investiţiei după proiectare a fost cu totul alta decât cea rezultată în urma SF-ului. Potrivit hotărârii CL Craiova, noua valoare totală a investiţiei era de 16.206.072,65 lei (TVA inclus). Din aceşti bani, partea de construcții şi montaj, cu TVA, era de 9.172.478 lei. Aproape cât este valoarea estimată cu TVA a lucrărilor scoase acum la licitaţie.

Străpungerea Traian Lalescu, mai scumpă cu 5 milioane de lei în 2022

Strada Traian Lalescu se opreşte acum în faţa unei proprietăţi private, fosta curte a Pan Group de pe Calea Bucureşti. Pentru a face legătura cu această arteră de circulaţie este nevoie de o parte din terenul respectiv, iar achiziţia era estimată în 2019 la 4,7 milioane de lei. Conform devizului actualizat, obţinerea terenului şi amenajarea lui ar costa acum 5.418.405,70 lei. Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobaţi în 2019, valoarea cu TVA a străpungerii Traian Lalescu – Calea Bucureşti era de 11.148.496,78 lei, cu 11 luni durată de realizare, din care trei luni pentru proiectare. Atunci, partea de construcţii şi montaj avea o valoare de 5.447.697,76 lei (TVA inclus).

Proiectul tehnic a schimbat însă valoarea investiţiei, un factor important având însă şi creşterea preţurilor. După actualizare, străpungerea Traian Lalescu a ajuns la valoarea de 16.206.072,65 lei, deci cu 5.057.575,87 lei mai scumpă. Valorea a fost aprobară, aşa că se poate trece acum la execuţia lucrărilor. De asta a şi fost demarată licitaţia, primăria sperând ca în primăvară să aibă şi constructorul. Durata de execuție a lucrărilor a fost stabilită la 8 luni.

Conform avizului de mediu necesar demarării investiţiei, pe strada Henri Coandă s-a dispus relocarea / defrișarea arborilor și plantarea unei bariere vegetale de coniferi de talie mare din specia Cupressocyparis Leylandii (800 arbuști), în timp ce pe strada Traian Lalescu s-a decis plantarea unui număr de 104 salcâmi globulari. Ar mai fi de menţionat că încă de dinainte de Revoluţia din 1989 se considera că prelungirea străzii Traian Lalescu ar îmbunătăţi traficul între cartierul Rovine şi Calea Bucureşti. Iată că ideea proiectanţilor din perioada comunistă este şi astăzi de actualitate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS