Problemele cu apa murdară de la robinet le dau craiovenilor din cartierul Sărari bătăi de cap. Locatarii din două asociaţii de proprietari, 1 şi 2 Mirceşti, spun că nu mai scapă de acestă meteahnă, iar operatorul de apă şi canal nu vine cu o rezolvare. Problemele pe care le întâmpină cu apa rece nu sunt de o zi, două sau de câteva săptămâni ci de luni bune. Oamenii au ajuns să-şi cumpere apă şi să facă rezerve ca să aibă pentru consum.
Lunile curg, sesizările către Compania de Apă Oltenia de asemenea, dar proprietarii din sute de apartamente din cartierul Sărari au la robinet apă murdară. Pe principiul, câinii latră, ursul trece, aşa se întâmplă şi cu craiovenii din această parte a oraşului, se plâng, dar operatorul nu ia măsuri. Proprietarii spun că deschid robinetul la bucătărie sau la baie şi de pe conductă curge apă murdară, plină cu mâl şi rugină. Oamenii s-au plâns, au făcut sesizări către asociaţiile de proprietari, au solicitat Companiei de apă să găsească o rezolvare a acestei probleme, au sesizat şi Direcţia de Sănătate Publică, fără rezultat.
Locatarii sunt disperaţi
Oamenii sunt atât de disperaţi încât au oprit apă în recipiente şi au mers să facă analize de laborator, li s-au închis uşile în nas. Proprietarii sunt revoltaţi. Unii dintre locatari spun că din cauza acestei ape cu impurităţi şi rugină nu pot folosi nici măcar maşinile de spălat. Proprietarii sunt îndreptăţiţi deoarece nu pot folosi apa din reţea nici măcar pentru curăţenia personală. Pentru prepararea hranei sau băut, locatarii spun că au ajuns să cumpere apă din comerţ.
Problemele au apărut în vara lui 2022
Proprietarii spun că problema cu apa murdară a apărut în urma unor lucrări efectuate de CAO în zonă.
Reprezentanţii proprietarilor ştiu că de luni bune, în anumite momente ale zilei la robinet curge apă gălbuie. La cererea locatarilor, au făcut demersuri către furnizorul de apă al oraşului, dar nu au primit lămuriri.
CAO tace
Cei care ar putea lămuri situaţia locatarilor din cele două asociaţii de proprietari sunt furnizorii de utilităţi, respectiv cel de apă. Numai că, operatorul nu-şi asumă responsabilitatea. În urmă cu o jumătate de an spunea că: „Din cauza consumului excesiv de apă potabilă înregistrat în ultima perioadă, generat și de folosirea acesteia la udatul grădinilor, se înregistrează fluctuații ale debitului și presiunii în această zonă și uneori se antrenează depuneri de pe conducte. De fiecare dată când au fost sesizați despre astfel de probleme, reprezentanții Companiei de Apă Oltenia au făcut verificări, s-au curățat conductele și s-au prelevat probe de apă, care au fost atent analizate în cadrul Laboratorului de Monitorizare Calitate Apă Potabilă”.
Ulterior, câteva luni mai târziu când proprietarii au început să se plângă că apa curge tot cu impurităţi, CAO
a curăţat instalația de reziduuri cu ajutorul unui curent de apă sub presiune. Timpul a trecut şi blocurile din cartierul Sărari sunt fix în aceeaşi situaţie, apa de la robinet este murdară. Am solicitat CAO un răspuns care să-i lămurească pe proprietarii, dar operatorul nu a oferit nici o explicaţie.