Termo Urban, societatea care furnizează căldură craiovenilor este acuzată că facturează şi blocurile debranşate. Totodată, operatorul mai este acuzat că refuză să-şi verifice metrologic aparatele care măsoară consumul de energie termică, din care cauză unele dintre facturi sunt eronate.
Sunt în această situaţie mai multe blocuri din asociaţia de proprietari 1 Baracă din cartierul 1 Mai. Blocuri debranşate cu ani în urmă s-au trezit, spun reprezentanţii proprietarilor, cu consum de căldură. Bineînţeles, au facturi de plătit la Termo. O situaţie inexplicabilă s-a întâmplat şi în blocurile în care mai sunt două, trei apartamente racordate la sistemul centralizat de încălzire. Proprietarii nu mai locuiesc în aceste apartamente din care motiv şi-au montat repartitoare de costuri şi au închis robinetul. Este şi cazul unui apartament, din blocul 4 -Insulă. Aici caloriferele au fost închise, iar consumul înregistrat este zero. Fapt confirmat şi de firma de repartitoare care pe fişa de calcul a trecut consum zero. Trebuie precizat că în respectivul bloc mai sunt branşate la termoficare doar trei apartamente. Acestea nu sunt locuite, iar restul vecinilor au centrale. Cu toate acestea, deşi firma de repartitoare a înregistrat pe aparatele de măsură un consum zero, Termo Urban a venit şi le-a facturat în luna octombrie şi noiembrie 2022 un consum în valoare de 2.056 de lei, iar în luna decembrie 1.700 de lei.
„Mătuşa mea avea un apartament în blocul 4. Pe calorifere sunt montate repartitoare. În locuinţă nu mai stă nimeni şi caloriferele sunt închise. În aceeaşi situaţie mai sunt alţi doi vecini care au închis robinetul. În bloc mai sunt legate la termoficare doar aceste trei apartamente. Culmea, consumul în apartamente este zero, dar Termo Urban le-a trimis factură, o factură destul de mare ca valoare ţinând cont că proprietarii au închis caloriferele”, spune un craiovean.
Proprietarii au închis robinetul, dar gigacalorimetru a înregistrat
Reprezentanţii proprietarilor sunt la fel de nelămuriţi cu privire la practicile societăţii care furnizează căldură.
Blocuri debranşate de doi-trei ani au primit facturi la căldură
Acuzaţiiile la adresa Termo Urban nu se opresc aici. Blocuri debranşate de câţiva ani de la termoficare s-au trezit că au de plătit facturi la căldură în această iarnă.
„Situaţiile sunt penibile. Am blocuri debranşate din 2018, nu au contor şi apar cu index. Am bloc debranşat din 2020, aici nu s-a facturat căldură şi acum apare în noiembrie cu un consum de 350 de lei. Am sesizat Termo Urban şi în decembrie ne-am trezit cu 500 de lei, în condiţiile în care blocul este debranşat. Noi aşteptăm un răspuns. Sunt nişte erori, ce se întâmplă? După trei-patru ani descoperi consum. Acum administratorul merge cu cei de la Termo să citească contoarele. Eu am observat că nu există nici o situaţie legată de debranşări. Nu este nici o logică în calculul lor. Eu voi cere pentru fiecare contor buletinul de verificare metrologic de la Termo. Operatorul nu ne comunică când ridică contorul pentru control metrologic, ei vin la final cu un proces verbal pe care asociaţia trebuie să şi-l asume. Eu am refuzat să mai semnez aşa ceva. Sunt foarte multe erori, care este cauza încă nu ne-am edificat. Ei merg pe nişte norme şi normative învechite”, mai spune preşedintele asociaţiei de proprietari 1 Baracă.
Director Termo Urban: Contorul nostru funcţionează
Întrebat despre această situaţie, directorul Termo Urban a răspusn scurt: „Contorul nostru funcţionează„. În ultimii ani, furnizorul de căldură a avut probleme cu gigacalorimetrele care trec tot mai greu controlul metrologic din cauza vechimii. Această stare persistă din perioada vechii societăţi, intrată în faliment. Societate care în urmă cu câţiva ani renunțase la contorizarea unor blocuri, estimând consumul locatarilor.