Consiliul Local al Municipiului Craiova a aprobat, joi, bugetul Operei Române, care include şi organizarea Festivalului Intencity. Managerul instituţiei spune că se va încerca să se menţină aceleaşi cheltuieli de la bugetul local ca cele de anul trecut pentru festival, însă că estimează încasări mult mai mari în acest an.
Planuri măreţe la Operă
Opera Română a solicitat de la bugetul local 32.066.000 de lei pentru desfășurarea activității artistice, întreținere și funcționare. Mare parte din aceşti bani vor fi folosiţi pentru organizarea Festivalului Intencity. Paradoxal este că instituţia a menţionat, în bugetul prezentat în şedinţa de Consiliu Local, că va avea venituri proprii de 10 milioane de lei. Evident, majoritatea banilor vor veni din încasările de la festival. Acest calcul pare o utopie dacă ne gândim că, anul trecut, suma totală încasată din Festivalul Intencity a fost de 2.441.423 lei, după o investiţie de 22.519.019 de lei.
Opera speră ca profitul din festival să crească de aproape patru ori
Anul acesta, Opera Română îşi propune să nu depăşească suma cheltuită din bugetul local anul trecut cu Intencity. Însă îşi doreşte să aibă venituri de aproape patru ori mai mari. Drept urmare, în documentele cu care instituţia s-a prezentat în şedinţa de Consiliu Local pentru a solicita bugetul pe acest an, a menţionat că estimează încasări proprii de 10 milioane de lei. Cei mai mulţi bani din această sumă ar urma să fie obţinuţi în urma Festivalului Intencity. Dacă estimările angajaţilor din Opera Română îşi vor găsi, vreodată, veridicitatea, nu vom putea să vedem decât după încheierea festivalului.
„Această sumă pe care am solicitat-o de la bugetul local nu este una exactă. Noi trebuie să ne ducem către artişti, să avem toate propunerile, toate contractele semnate. Abia apoi vom putea să avem o sumă totală care se va investi în festival. Estimarea este că festivalul va costa mai mult decât anul trecut. Dar ne bazăm pe faptul că veniturile din festival vor fi mai mari decât anul trecut. Vrem ca subvenţia de la primărie să rămână aceeaşi, dar încasările Operei generate de realizarea festivalului să fie considerabil mai mari faţă de anul trecut.
Când estimăm aceste încasări mult mai mari ne gândim că deja avem experienţa de anul trecut. De asemenea, feedback-ul de după festival. Noi, ca şi echipă, cu partenerii care vor veni lângă noi, suntem optimiştii că cea de-a doua ediţie va fi peste cea de anul trecut. Până la urmă, acesta este scopul. Permiteţi-mi să am încredere în noi ca şi echipă că putem să facem acest lucru, să aducem venituri mult mai mari“, a spus Antoniu Zamfir, managerul Operei Române Craiova.
Detaliile festivalului, ţinute la secret
Organizatorii festivalului nu au făcut public nici cel mai mic detaliu despre cum va arăta festivalul şi cine vor fi artiştii care vor urca pe scenă. Managerul Operei spune, încă, că luna aceasta este foarte posibil ca toate detaliile să fie date publicităţii.
„Lucrăm asiduu, zi de zi, la acest festival. Avem deja răspunsuri de la artişti. Toate celelalte festivaluri care se organizează în România, sunt organizate exclusiv din fonduri private. Acolo bugetul are o altă modalitate de construcţie. Noi suntem o instituţie publică şi suntem cumva, constrânşi de respectarea întregii legislaţii cu privire la achiziţiile publice. Drept pentru care, nici nu vreau să mă compar cu alte festivaluri. Noi nu avem o competiţie cu aceste festivaluri. Noi trebuie, în primul rând, să respectăm toate procedurile. Aprobarea bugetului a fost un moment zero, pe care îl aşteptam. Acum putem să începem toate demersurile legate de bani. Eu estimez că până la finalul lunii în curs festivalul va fi anunţat, iar biletele vor fi puse în vânzare“, a mai precizat Antoniu Zamfir.
Site-ul Intencity încă te invită la festivalul de anul trecut
Chiar dacă managerul Operei spune că, cel mai probabil, luna aceasta vor scoate la vânzare biletele, alte evenimente de acest gen ne-au luat-o de multă vreme înainte. Aici intervine, aşa cum susţine Antoniu Zamfir, şi dependenţa de bugetul alocat prin Consiliul Local. Însă, cu siguranţă există şi anumite lacune. Cel puţin una dintre acestea este faptul că site-ul festivalului din oraşul nostru încă te invită să cumperi bilete pentru evenimentul de anul trecut. Nimeni nu s-a obosit să schimbe măcar grafica, prin care să anunţe că anul acesta va fi din nou festival la Craiova.
În schimb, festivalurile Untold şi Neversea, despre care primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, a spus că vor păli în faţa Intencity, au pus bilete în vânzare la scurt timp de la încheierea evenimentelor din 2022.
Citeşte şi: Anomalie de la CAO: Apă curentă da, canalizare ba!