După isteria online creată de subiectul „strada Moldova“, viceprimarul Craiovei, Aurelia Filip, a ieşit ieri din birou şi a mers direct la locul cu pricina, de unde a explicat live, pe Facebook, care este, de fapt, situaţia acestui drum de periferie. Reamintim că totul a pornit chiar de la o afirmaţie a viceprimarului, care a susţinut în faţa Consiliului Local că strada Moldova este asfaltată.
GdS a mers în cartierul Popoveni, pentru a verifica spusele oficialului primăriei, dar am fost conduşi de GPS în capătul neasfaltat al străzii (intersecţia cu strada Zalău), acolo unde nu puteai înainta prea mult din cauza noroaielor.
Aşa s-a ajuns la expresia din titlu „Rela asfaltează cu nutella“, care nu prea i-a picat bine „vicelui“ Craiovei. Ulterior, am arătat şi tronsonul asfaltat al străzii, adică acea porţiune care pleacă din Şoseaua Popoveni şi care reprezintă, de fapt, un sfert din stradă. Corect ar fi fost ca Rela Filip să fi făcut această precizare încă de la bun început şi cu siguranţă nu s-ar mai fi ajuns până aici.
Canalizare cu diametrul de 500 mm pe strada Moldova
A făcut acest lucru ieri după-amiază, intrând chiar în direct de la faţa locului. „M-am decis să spun cetăţenilor noştri ce este cu strada Moldova. Strada Moldova are o lungime de 1.350 m, din care 350 m reprezintă vechea stradă Moldova. Ea se continuă spre intersecţia cu Brăila, cu Tismana, până la intersecţia cu Zalău, străzi care au făcut obiectul introducerii de canalizare pe proiectul cu fonduri europene. Pentru că le intersectează, pe strada Moldova, de la intersecţia cu Brăila, tot pe fonduri europene va urma introducerea unei canalizări de 500 (500 mm diametru – n.r.), care va fi colectoarea acestor străzi.
S-a întârziat introducerea de canalizare pentru că strada Moldova era de la intersecţia cu Brăila un drum de exploataţie agricolă. Încă de anul trecut au demarat procedurile de trasare a drumului, pentru că prin punerea în posesie a cetăţenilor foarte multe din cadastrele acestora ieşeau în stradă, de aceea s-a întârziat foarte mult introducerea acestei canalizări. Noi, dacă predam strada către constructor, ea trebuia lipsită de aceste cadastre, adică să fie liberă de sarcini. Se lucrează în continuare“, a afirmat Aurelia Filip.
Aurelia Filip: „Nici anul viitor această stradă, diferenţa de 1.000 m, nu se va asfalta“
„Haideţi să mergem mai departe“, a adăugat viceprimarul, în timp ce trecea „pragul“ de la asfalt la noroi, spre cealaltă porţiune a străzii Moldova. De aici i-a informat pe localnici că îi va aşteapta un deranj mare, pentru că se va introduce o reţea de canalizare, dar că, la final, toată lumea va fi mulţumită.
„De la intersecţia cu strada Brăila până în Zalău, adică încă 1.000 de metri, drumul va face obiectul unor excavări foarte mari. Să introduci o canlizare de 500 mm la patru metri adâncime va fi un deranj foarte mare, aşa cum s-a întâmplat anii trecuţi în cartierul Bariera Vâlcii. Deci, nici anul viitor această stradă Moldova, diferenţa de 1.000 m de la intersecţia cu strada Brăila până la intersecţia cu strada Zalău, nu se va asfalta, deoarece proiectul pe fonduri europene este deja finanţat. Imediat cum se lămureşte problema cu cadastrele va începe introducerea canalizării, prin contractorii Companiei de Apă. Cetăţenii vor suferi, însă la final, ca şi în Bariera Vâlcii, străzile vor avea toate condiţiile, cetăţenii vor avea toate condiţiile, iar zona se va dezvolta aşa cum trebuie“, şi-a încheiat discursul Aurelia Filip.