2.9 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalFestivalul Craiova IntenCity 2023, promovat cu 560.000 de euro și inteligență artificială

Festivalul Craiova IntenCity 2023, promovat cu 560.000 de euro și inteligență artificială

E oficial! S-a dat start organizării festivalului IntenCity 2023. Opera Română Craiova a lansat procedura de achiziție a serviciilor de marketing și comunicare pentru cea de-a doua ediție a megafestivalului IntenCity. Față de anul trecut, s-a modificat data evenimentului și s-a extins locul de desfășurare. În premieră, în campania de promovare, estimată la 560.000 de euro, se cere folosirea inteligenței artificiale pentru targetarea publicului țintă.

Craiova se pregătește pentru a doua ediție a festivalului IntenCity, considerat „asul din mânecă al Olteniei“ de către organizator: Opera Română Craiova.

Instituția de cultură subordonată primăriei, care s-a ocupat și de prima ediție, și-a propus să facă din IntenCity un brand pe piața marilor festivaluri muzicale, menținând standarde artistice înalte, prin invitații săi. Acest lucru a fost specificat în nota de fundamentare a bugetului pe anul 2023, aprobat la începutul lunii trecute de către Consiliul Local.

Opera Română Craiova și-a propus să obțină venituri de 42.218.000 lei, însă 32.218.000 lei reprezintă subvenție de la primărie, iar restul venituri proprii. În cei 32 de milioane de lei intră și banii pentru organizarea IntenCity, un „festival universal, deschis întregii comunități, care se adresează tuturor categoriilor de vârstă și dedicat celor interesați să-l descopere și să-l savureze“, după cum se mai arăta în fundamentarea Operei Române Craiova.

Festivalul Craiova IntenCity 2023 va costa mai mult ca anul trecut, dar și veniturile ar putea fi mai mari

Până să se ajungă la savurarea festivalului, instituția și-a asigurat bugetul pentru organizare. Suma primită este, în mare, aceeași cu cea de anul trecut, doar că acum Opera și-a propus să obțină venituri de 10 milioane de lei de pe urma IntenCity. Anul trecut, și-a propus venituri de 5 milioane de lei și a obținut aproape jumătate din această sumă. Mai exact, prima ediție a festivalului Craiova IntenCity a adus venituri de 2.441.423 lei la bugetul local, după o investiţie de 22.519.019 lei. Și acum este pusă la bătaie cam aceeași sumă.

„Această sumă pe care am solicitat-o de la bugetul local nu este una exactă. Noi trebuie să ne ducem către artişti, să avem toate propunerile, toate contractele semnate. Abia apoi vom putea să avem o sumă totală care se va investi în festival. Estimarea este că festivalul va costa mai mult decât anul trecut, dar ne bazăm pe faptul că veniturile vor fi mai mari. Vrem ca subvenţia de la primărie să rămână aceeaşi, dar încasările Operei generate de realizarea festivalului să fie considerabil mai mari faţă de anul trecut. Noi, ca şi echipă, cu partenerii care vor veni lângă noi, suntem optimiştii că cea de-a doua ediţie va fi peste cea de anul trecut. Până la urmă, acesta este scopul“, declara pentru GdS Antoniu Zamfir, managerul Operei Române Craiova, după aprobarea bugetului.

Craiova IntenCity – altă perioadă și locație extinsă

Primul pas în organizarea ediției a doua a Festivalului IntenCity a fost făcut pe 28 februarie, o dată cu lansarea procedurii de achiziție a serviciilor de marketing și comunicare. Ca un fapt divers, anunțul de participare la licitație a fost postat în sistemul electronic la ora 13.13. O fi cu noroc? Oricum, Opera Română Craiova a început în forță și a pus pe masă 2.310.925 lei fără TVA, adică 2.750.000 de lei cu TVA (560.000 de euro) pentru aceste servicii.

Ca o noutate, festivalul va avea loc mult mai devreme și va depăși „granițele“ stadionului „Ion Oblemenco“. Astfel, el va lua fața Untold, dar deocamdată doar la perioada de organizare. Dacă anul trecut artiștii au urcat pe scena amplasată pe gazon în zilele de 26, 27 și 28 august, iar zona de food a fost amenajată în fața stadionului, acum festivalul va avea loc în perioada 30 iunie – 2 iulie și se va întinde și la Sala Polivalentă.

Opera anunță „o varietate de genuri muzicale”

În anunțul de participare la licitație, Opera susține că festivalul va oferi o varietate de genuri muzicale. „Opera Română Craiova organizează în perioada 30 iunie – 2 iulie 2023 proiectul cultural Festivalul IntenCity. Aflat la cea de-a doua ediție, evenimentul se va desfășura timp de trei zile pe două scene amenajate, atât în cadrul Complexului Sportiv Craiova (Stadionul Ion Oblemenco), cât și în cadrul Sălii Polivalente. Opera Română Craiova și-a propus să includă în programul festivalului, încă de la prima ediție, o varietate de genuri și influențe muzicale, din dorința de a se adresa unui public cât mai numeros și divers.

Varietatea de genuri se va regăsi și în cadrul ediției din anul 2023, iar zona adiacentă Complexului Sportiv și Sălii Polivalente va fi animată de evenimente conexe. Evenimentul urmărește să resemnifice spațiul public și să ajute comunitatea locală să înțeleagă mai bine rolul artelor și al culturii, prin intermediul unor întâlniri neobișnuite între artiști, spații și public“, se explică în anunțul de participare la licitație.

Craiova IntenCity 2023, promovare de 560.000 de euro și o nouă abordare: inteligență artificială pentru atragerea audienței

Ce presupune promovarea de 560.000 de euro? În mare cam același lucru ca și anul trecut. Adică firma care se va ocupa de strategia de marketing a Festivalului IntenCity va trebui „să identifice audiența, public țintă targetat din România și din țări învecinate (Bulgaria, Serbia)“, după care va depista „cele mai eficiente canale și metode de promovare pentru atragerea audienței țintă“.

Aici apare însă marea noutate: se va putea folosi inclusiv inteligența artificială în analiza celor mai bune practici de targeting și remarketing. Firma care se va folosi de o astfel de metodă pentru atragerea audienței va avea, cu siguranță, un avantaj. Mai ales că timpul este relativ scurt, mai puțin de patru luni până la festival, și, deocamdată, Craiova nu oferă niciun nume de artist. În comparație, la alte mari festivaluri din țară de genul Untold sau Neversea, promovarea pentru 2023 a început la o zi după ce s-a încheiat ediția din 2022.

Promovare în media online, la radio, TV și pe rețelele de socializare

Revenind la promovarea IntenCity, primăria va trebui să pună la dispoziția firmei logo-ul festivalului, iar acesta va fi declinat de către prestator pe toate materialele personalizate (flyere, afișe, materiale promoționale, comunicate, mape, etc.) care vor fi utilizate pentru eveniment. Apoi va urma campania de promovare, care presupune publicarea de advertoriale și/sau materiale jurnalistice în presa online, campanii de comunicare la radio (producția și difuzarea a 3 spoturi diferite de 20-30 de secunde), campanii de promovare la TV, cu publireportaje diferite de 40 – 60 de secunde care să fie difuzate în prime-time, în intervalul orar 18.00 – 23.00.

De Craiova IntenCity ar trebui să se afle și de pe rețelele de socializare, cum sunt Facebook, Instagram, Tik–Tok și Youtube, unde sunt deja create pagini dedicate festivalului, dar și din campanii de publicitate outdoor. Firma care va oferi cel mai mic preț va fi și cea care se va ocupa de promovarea festivalului IntenCity. Interesant este că Opera Română Craiova nu stă pea mult după oferte, termenul limită de depunere a lor fiind 14 martie. Cine va avea „inteligență artificială“ probabil că se va mișca mai repede cu oferta.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS