Update: Pagina de Facebook a festivalului IntenCity a fost, într-un final, actualizată. Au fost sterse postările care promovau Revelionul din centrul Craiovei, a fost modificată descrierea și pagina web trimite acum către www.craiovaintencity.ro. Și de pe site au fost înlăturate informațiile despre ediția 2022, acestea fiind înlocuite cu un banner pe care scrie Coming Soon (În curând).
Inteligența artificială pare să fie noua normă în administrație. Premierul îl are pe robotul ION, iar organizatorii Festivalului IntenCity vor promovare bazată pe inteligența artificială. Să fie un colac de salvare? Mare nevoie am avea, poate că din cei 560.000 de euro ne vom alege măcar cu o pagină de Facebook coerentă a ceea ce se vrea cel mai mare festival din această regiune. Căci nimic nu s-a schimbat de la ultima ediție încoace, iar problemele sesizate de către GdS încă dinaintea primei ediții, pentru care am cerut lămuriri la acel moment chiar firmei care câștigase contractul de promovare, au rămas nerezolvate. Ba mai mult, de la încheierea ediției din 2022, pe pagina de promovare a festivalului, nu au mai fost publicate decât câteva postări. Mai exact, distribuiri ale unor postări care promovau… concertul de Revelion din Craiova…
Pagina de Facebook frizează în continuare absurdul
Pe lângă lipsa totală a oricărei urme de informație privind organizarea noii ediții, pagina de Facebook IntenCity Craiova încă trimite la site-ul Primăriei Craiova (!).
Așadar, dacă se întâmplă ca vreunui curios să îi treacă prin minte năstrușnica idee să caute informații despre ediția 2023 a Festivalului pe Facebook, acesta are toate șansele să ajungă pe www.primariacraiova.ro.
Iar Intencity ne ajută în continuare să descoperim „Craiova, poveștile și locurile ei uimitoare”. Dacă te mână curiozitatea să mergi mai departe și să citești secțiunea DESPRE Craiova IntenCity, o să fii surprins să citești, în continuare, informații fără nicio conexiune cu actualul proiect. Mai exact:
Sumar activități. Scopuri: promovarea valorilor culturale din Craiova și județul Dolj, promovarea valorilor culturale europene, promovarea diversității culturale , realizarea unui parteneriat solid între autorități, instituții culturale, mediul privat și societatea civilă. Obiective: dezvoltarea si implementarea unei politici culturale durabile la nivelul municipiului Craiova, județului Dolj și pentru întreaga regiune a Olteniei, realizarea unei platforme culturale care să înglobeze rezultatele instituțiilor de cultură din Craiova și județul Dolj, realizarea unei agende culturale comune la nivelul orașului Craiova și a județului Dolj, realizarea de evenimente culturale (spectacole, concerte, festivaluri), realizarea unei hărți culturale, realizarea și promovarea de trasee cultural-turistice.
Când cânți la urechi surde
Pe 5 august 2022, Gazeta de Sud semnala aceste neconcordanțe și încerca să găsească explicații pentru neactualizarea informațiilor pe pagina reciclată de organizatori. Am întrebat McCann PR de ce aceste informații nu au fost modificate pentru a corespunde evenimentului promovat.
Contextul era clar. Opera Română a optat pentru folosirea unei pagini înfiinţate pe vremea când Craiova candida pentru titlul de Capitală Culturală Europeană, pentru a profita de comunitatea deja creată și a nu porni cu o pagină de Facebook de la zero. Însă modificările esențiale nu au fost operate nici până acum. McCann PR, firma care a promovat prima ediție Intencity a oferit doar explicații pentru alegerea paginii, dar nu a comentat lipsa informațiilor actualizate și nici nu s-a sinchisit să remedieze neconformitățile.
„Este o pagină generală din care este făcut evenimentul nostru, e o pagină unde exista deja o comunitate din Craiova. Este o pagină mai amplă, într-adevăr, dar pentru a începe comunicare cât mai eficient am ales să o folosim pe aceasta deocamdată şi vom vedea pe viitor dacă vom crea şi o pagină separată cum am creat, de exemplu, pe Instagram”, ne-a explicat pe atunci Ligia Kesisian, PR al festivalului din partea McCann.
Facem și noi ceva?
Firma și-a luat banii pentru campania de mediatizare, evenimentul s-a încheiat și pagina a rămas la fel. Neactualizată, fără trimitere la site-ul festivalului (și acela lăsat de izbeliște după prima ediție), fără a fi scoase informațiile legate de proiectul Craiova Capitală Culturală.
Faptul că există limitări legate de organizarea Festivalului cu bani publici și că nu se pot publica informații despre noua ediție până nu există un buget aprobat și niște licitații câștigate ar mai putea fi de înțeles. Deși există teasing, există comunicare și dincolo de nume de artiști și lucruri de transmis s-ar găsi destule ca să ții publicul aproape.
Dar că nu este posibilă simpla operare a unor modificări pe pagina de Facebook oficială a unui festival care vrea să facă istorie este un mister care ne scapă întru totul. Dacă nu se găsește nimeni care să rezolve astfel de probleme banale, care necesită maxim jumătate de oră din atenția oricărui individ care are cunoștințe minime despre Facebook, lansați un semnal SOS și o rezolvăm cu voluntari instant. Garantat se găsesc destui oameni care sesizează ridicolul situației și ar fi dispuși să dea o mână de ajutor ca să nu ne facem de râs cu lucruri atât de simple, dar atât de importante.
Sau mai bine așteptăm inteligența artificială să ne scape de neglijență, incoerență și incompetență?
Citește și: Despre Intencity, după ce a mai scăzut intensitatea