0.6 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalFinalizat în octombrie 2022, recepționat în februarie. Tronsonul II al DJ 552 Craiova – Cetate devine cel mai bun drum din Dolj

Finalizat în octombrie 2022, recepționat în februarie. Tronsonul II al DJ 552 Craiova – Cetate devine cel mai bun drum din Dolj

-

Tronsonul II al Drumului Județean (DJ) 552 Craiova – Cetate a trecut de ceva timp testul final al recepției şi a intrat în administrarea Consiliului Județean (CJ) Dolj. Este vorba de cei 39,9 km dintre Râpa Roșie și Cetate, finalizați încă din toamna anului trecut (octombrie), dar la care CJ Dolj – beneficiarul lucrării a solicitat recepția în luna ianuarie. Drumul arată impecabil, dar tot a fost nevoie de câteva săptămâni până când să fie întocmit și semnat procesul verbal de recepție. Asta s-a întâmplat în prima jumătate a lunii februarie. Tronsonul II al DJ 552 a devenit astfel, și oficial, cel mai bun drum din Dolj.

De altfel, drumul Craiova – Cetate a fost considerat de către oficialii CJ încă de la întocmirea proiectului drept cel mai bun și modern drum județean din Dolj, care va putea fi comparat oricând cu un drum național. S-a spus că este „cel mai inovator proiect de infrastructură rutieră din tot județul“, întreaga lucrare fiiind proiectată conform normelor, normativelor și standardelor europene în vigoare. Prin urmare, și recepția drumului a decurs fără probleme, chiar dacă a durat câteva săptămâni.

Lucrările de modernizare a tronsonului Râpa Roșie – Cetate au fost executate de firma craioveană Strade Bauunternehmung SRL, în cadrul unui proiect cu fonduri europene derulat de CJ Dolj. Contractul a avut o valoare de 99,3 milioane de lei, iar lucrările au demarat în vara anului 2020. Până la finalul anului 2021 constructorul reușise să toarne primul strat de asfalt, în paralel cu celelalte lucrări conexe din proiectul de modernizare, pentru ca în vara anului trecut să înceapă în forță și turnarea stratului de uzură. O acțiune care a implicat în teren zeci de utilaje și care s-a derulat în doar câteva luni.

CJ Dolj a solicitat recepția în ianuarie

Lucrările au fost gata încă din octombrie 2022, însă Consiliul Județean Dolj a solicitat recepția în ianuarie 2023. Poate și pentru că nu la fel de bine au mers lucrurile și cu tronsonul I al DJ 552, cei 27,7 km dintre Craiova și Terpezița. Aici, constructorii – asocierea craioveană Domarcons SRL – Erpia SA, s-au mișcat greoi, deși lungimea drumului era mai mică. Valoarea contractului de lucrări a fost de 97 de milioane de lei, fără TVA. În contract a intrat însă şi partea de consolidare şi reabilitare a podului peste Jiu, de la intrarea în comuna Bucovăț, la care încă se lucrează. Nici stratul de uzură nu a fost turnat în totalitate, finalizarea lucrărilor la acest tronson fiind preconizată pentru toamna acestui an.

Tronsonul II al DJ 552 Craiova – Cetate, pe când se afla în plin proces de modernizare
Tronsonul II al DJ 552 Craiova – Cetate, pe când se afla în plin proces de modernizare

Așa că, deocamdată, afirmația cu „cel mai inovator proiect de infrastructură rutieră din tot județul“ poate fi valabilă numai pentru tronsonul II al drumului Craiova – Cetate. La cum stau însă lucrurile, se pare că afirmația va sta în picioare și după ce va fi gata și primul tronson, diferența dintre cele două tronsoane modernizate fiind evidentă. Iar aici diferența a făcut-o constructorul. Proiectul a fost început în mandatul fostului președinte al CJ Dolj, Ion Prioteasa, în prezent senator. El a semnat contractul de finanțare și împrumutul pentru demararea lucrărilor la DJ 552. Lucrările de modernizare s-au derulat pe mandatul lui Cosmin Vasile, actualul președinte al Consiliului Județean Dolj.

Tronsonul II al DJ 552 Craiova – Cetate. Ce a presupus modernizarea acestui drum

Lucrările la tronsonul II al drumului județean Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate au presupus nu doar asfaltarea celor aproape 40 km (două benzi de 3,25 m), ci și reabilitarea a șase poduri, cu montare de parapet metalic greu pentru protecție, și a 18 podețe transversale. Drumul traversează patru localități, satul Plopșor, din comuna Sălcuța, și comunele Vârtop, Caraula și Cetate, pe raza acestora constructorul Strade Bauunternehmung montând și aproape opt kilometri de parapet metalic, pentru protecția pietonilor. Proiectul de modernizare a mai prevăzut și amenajarea a 17 km de piste pentru cicliști, realizarea a 17 km de trotuare, 450 de accese la proprietăți, amenajarea a 10 stații de autobuz și a patru zone de refugiu, plus 19 treceri de pietoni, dotate cu panori de avertizare cu led, cu alimentare solară.

Modernizarea DJ 552 Râpa Roșie – Cetate a mai presupus și 36 km de acostamente betonate, de o parte și de alta a drumului, 10 km de rigole de acostament betonate (stânga și dreapta), 11,5 km de rigole carosabile amenajate tot pe o parte și pe alta a drumului, 4 km de structuri de sprijin de beton amenajate la marginea carosabilului, 4,8 km de parapet metalic de protecție, amenajarea de podețe tubulare pentru asigurarea scurgerii apelor la 100 de drumuri laterale și montarea a 1.200 de indicatoare rutiere. Marea provocare a constructorului a fost chiar porțiunea de început a tronsonului, serpentinele de la Râpa Roșie, care te duc cu gândul la Transalpina.

Modernizarea DJ 552, investiție totală de 46 de milioane de euro

Modernizarea DJ 552 Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate a fost realizată printr-un proiect cu fonduri europene. Valoarea totală a investiției a fost de circa 46 de milioane de euro, din care aproape 36 de milioane de euro au fost de la UE. Diferența a fost asigurată de CJ Dolj dintr-un împrumut bancar de circa 18 milioane de euro contractat în 2019.

Citește și: (VIDEO) Modernizare în ritm diferit. DJ 552 Craiova – Cetate, drumul contrastelor

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

Cine sunt miniștrii viitorului guvern

PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns...

ȘTIRI GdS