Primăria Craiova a scos din nou la licitaţie lucrările de reabilitare a canalului colector de pe strada Râulu.Lucrările au mai fost scoase la licitaţie la începutul acestui an, dar procedura a fost anulată. La prima strigare şi-a arătat intenţia de participare un singur constructor, asocierea UMIVA ENGINEERING S.R.L. (Leader),BERTONI CONSTRUCT.
Licitaţia a fost anulată din următorul motiv:”Au fost depuse numai oferte inacceptabile şi neconforme, oferta nu respectă condiţiile de formă aferente elaborării ofertei. Până la data limită de depunere a ofertelo, ofertantul nu a constituit şi încărcat în SEAP dovada constituirii garanţiei de participare. Oferta a fost respinsă fiind declarată inacceptabilă”.
Drept urmare, în data de 13.04.2023, administraţia locală craioveană a reluat procedura. Condiţiile sunt aceleaşi ca la prima licitaţie, iar suma a rămas aceeaşi: 20.760.337.44 de lei exclusiv TVA.Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 08.05.2023.Lucrările se vor face cu bani de la bugetul local.
Reabilitare de 4 milioane de euro
După ce în 2021, primăria a comandat unei firme întocmirea documentaţiei necesare proiectului de reabilitare, acum, adminsitraţia locală este dispusă să cheltuiească 20.760.337.44 de lei pentru reparaţiile necesare şi decolmatarea canalului. Primăria Craiova scoate pentru a doua oară la licitaţie lucrările de reabilitare a canalul colector de pe strada Râulu. Constructorii interesaţi de aceste lucrări pot depune ofertele până la data de 08.05. 2023.
Reabilitarea va fi împărţită astfel: pentru P.T. şi D.E. – 593.006,31 lei, fără TVA; pentru verificările tehnice de calitate – 29.650,32 lei, fără TVA; pentru documentele tehnice necesare obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor – 15.000,00 lei, fără TVA; pentrut asistenţa tehnică din partea proiectantului – 98.834,39 lei, fără TVA; pentru investiţia de bază: 19.766.877,02 lei, fără TVA şi pentru organizarea de şantier- 256.969,40 lei, fără TVA. Lucrările efectuate în urmă cu un deceniu, făcute de mântuială, şi-au spus cuvântul. Drept urmare, administraţia locală craioveană a decis să decolmateze canalul, să remedieze deficienţele, să dea o pantă corectă radierului, să reabiliteze carosabilul şi pistele de biciclete.
Decolmatarea se va face cu utilaje mici, introduse în canalul colector
Conform descrierii procedurii din caietul de sarcini:
Canalul va fi decolmatat
Tot aici se precizează că se va face decolmatarea canalului și investigarea defectelor ascunse. În canal vor fi introduse utilaje mecanice de mici dimensiuni. Acestea vor înlătura depunerile de pământ cu care este colmatat colectorul. După această operaţiune se va trece la curățirea cu apă sub presiune a canalului. Astfel încât să fie vizibil betonul, fără depuneri. După ce canalul va fi eliberat de mâl se remediază deficienţele. De exemplu, vor fi aduse la cotă capacele care în prezent sunt acoperite cu pământ. Vor fi suplimentate gurilor de acces, astfel încât acestea să fie la distanţe de maxim 150 m una de cealaltă. Se va umbla şi la panta canalului prin turnare beton de panta şi la final se închid rosturilor dintre prefabricate.
Se reabilitează şi pistele de biciclete
Lucrări de reabilitare se vor efectua şi la suprafaţă mai bine spus la pistele de biciclete. Carosabilul acestora va fi refăcut. În zonele unde asfaltul este lăsat pe carosabil, trotuar şi pista de biciclete se va decoperta se pune un strat de pământ după care se compactează şi se toarnă covor asfaltic.
Casetarea veche, un fiasco
Canalul colector are o lungime de 5,15 km, pleacă din Balta Craioviţa şi se varsă în Jiu. Acesta se întinde de-a lungul celor două benzi de mers ale străzii Râului. De la intersecţia cu strada Brestei şi până la intersecţia cu strada Popoveni, canalul a fost închis şi casetat cu casete prefabricate de beton armat.
Lucrările de casetare s-au efectuat în perioada anilor 2013-2016. În schimb, tronsonul cuprins între strada Popoveni şi bdul. Romanescu este deschis, necasetat. De-a lungul timpului autorităţile cât şi craiovenii au constatat că strada se prăbuşeşte. În cele din urmă au concluzionat că aceste lăsări ale asfaltului sunt cauzate de canalul colector care este plasat între cele două sensuri de mers. Mai precis, infiltrațiile de apă provenite din canal au compromis artera de circulaţie. Îmbinările dintre casetele de beton ale canalului au cedat și apa s-a infiltrat sub covorul asfaltic și a ros pe unele porțiuni pământul.