Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova a anunţat că s-a dat ordinul de începere pentru proiectarea drumului de legătură dintre uzina Ford şi Drumul Expres Craiova-Piteşti. O altă noutate este că nu se mai reziliază contractul cu firma care lucrează pe Centura de Sud. De asemenea, pe 4 mai începe depunerea ofertelor pentru restul lucrărilor de pe Tronsonul I al Drumului Expres Craiova-Piteşti, după ce Tirrena Scavi a lucrat în bătaie de joc.
Pe unde se va construi drumul de legătură Ford – Drumul Expres
Pe 20 aprilie a fost semnat Ordinul de Începere pentru Prestarea Serviciilor de Proiectare aferente Obiectivului „Drum de legatură pentru sporirea capacității de trafic între DN6 (zona uzinei Ford) și Drumul Expres Craiova-Piteşti“. Proiectul se va desfăşura pe trei etape – Studiul de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic şi Asistenţă tehnică (Execuţie) – şi are o valoare totală de 1.230.660,40 lei fără TVA. Primele două etape vor dura cinci luni, iar cea de-a treia 24 de luni.
Practic, drumul ar trebui să fie gata în toamna lui 2025. „Drumul de legătură se va face pe undeva pe câmpurile de la Pieleşti şi Robăneşti. Practic, pentru a ajunge la el se va folosi acea bucată de centură care porneşte de la Cârcea şi ajunge la Peugeot, iar de acolo se va face acest drum de legătură până la Drumul Expres Craiova Piteşti. Nu vă pot spune cu exactitate zona pe care se va construi, fiindcă abia acum firma de proiectare va stabili aceste detalii“, a spus Cosmin Călin, directorul DRDP Craiova.
Execuţia pentru primul tronson al Drumului Expres, aproape de depunerea ofertelor
Situaţia Tronsonului I al Drumului Expres Craiova-Piteşti începe şi ea să se redreseze, însă este departe de momentul în care şoferii vor putea circula pe acest sector de drum. După ce firma italiană Tirrena Scavi a lucrat la melcul, iar până la finalul lui 2022, când era termenul final, a reuşit să lucreze doar 57% din proiect, acum, pentru restul lucrărilor, este nevoie de o altă licitaţie.
„Acolo s-a făcut o expertiză legată de restul lucrăriii care mai este de executat, după ce a plecat Tirrena. În funcţie de acea expertiză s-a scos la licitaţie restul lucrării. Este vorba doar despre execuţia lucrării. Pe 4 mai se vor depune oferte, iar CNAIR speră ca undeva în toamnă să se semneze noul contract. După ce se va semna contractul cu o anumită firmă, termenul de execuţie va fi de 18 luni. Practic, până la finalul lui 2024 ar trebui să fie gata dacă lucrurile merg aşa cum trebuie“, a mai adăugat Cosmin Călin.
Cu alte cuvinte, modul în care a lucrat Tirrena Scavi nu a făcut altceva decât să întârzie cu doi ani darea în folosinţă a acestui tronson. Doi ani dacă lucrurile vor funcţiona foarte bine, iar firma care va câştiga licitaţia pentru execuţia restului lucrării îşi va face treaba.
Contractul cu Rizzani nu se mai reziliază
Un alt drum foarte important pentru zona noastră este Centura de Sud. Aici lucrările sunt făcute tot de o firmă italiană – Rizzani de Eccher SpA. Acestea au început în iunie 2022, iar în nouă luni s-a reuşit să se ajungă doar la procentul de 6% din lucrare. Aşadar, nu putem fi prea optimişti că centura va fi gata la timp, mai ales dacă ne uităm cum au funcţionat lucrurile până acum.
În luna martie a acestui an, DRPD Craiova chiar a fost la un pas să rezilieze contractul cu această firmă. Însă, directorul instituţiei spune că a fost vorba doar despre nişte documente pe care italienii nu le depuseseră la timp, dar şi de o comunicare defectuoasă între DRDP şi reprezentanţii firmei.
„În legătură cu Centura de Sud au fost atunci (n.r. luna martie) nişte probleme, în sensul că nu aveau ei nişte asigurări. Le-am dat notificare că dacă nu aduc hârtiile se reziliază contractul de drept. Însă, în ultima zi, firma italiană a adus hârtiile. Noi le-am analizat şi, la prima vedere, par în regulă. Deci, firma va continua lucrările. Teoretic, ei aveau acele hârtii, însă nu le aduseseră la noi. A fost o problemă de comunicare, cred, între oamenii mei şi ai lor. Ei comunică mai mult prin avocaţi şi era mai greoi procesul. Însă, ne-am pus la masă cu toţii şi s-au rezolvat problemele. De acum încolo sper să fie totul bine“, a mai menţionat Cosmin Călin.
Termenul final de execuţie se prelungeşte
Aşadar, contractul cu Rizzani nu se mai reziliază şi tot firma italiană va trebui să ducă la final lucrările. Mai mult decât atât, termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de DRDP Craiova. „Firma a reactualizat termenul de execuţie. Lucrarea ar fi trebuit să fie gata la finalul lui august. Dar le vom da o prelungire de termen pentru că au intervenit nişte probleme şi din partea noastră. Este vorba că nu am putut să le dăm tot amplasamentul. Iniţial nu s-a cerut aviz de la OMW. Acum s-au trezit că ei au o sondă acolo, care nu este funcţională, însă există. Aşa că a trebuit să luăm, din nou, autorizaţie de construire pentru anumite porţiuni. Aşadar, a fost vorba şi despre o întârziere din partea noastră. Aşadar, le vom prelungi termenul de finalizare până la finalul lui 2023“, a încheiat Cosmin Călin.
Citeşte şi: Craiova va avea un nou mall din toamnă – GALERIE FOTO