6.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCând se termină haosul din zona fabricii Ford Otosan

Când se termină haosul din zona fabricii Ford Otosan

Traficul infernal din zona fabricii Ford Otosan depinde, în mare măsură, de lucrările pe care le face CAO în zonă, dar și firmele care lucrează la calea de rulare a tramvaiului. În cel mai optimist scenariu, coșmarul ar trebui să se termine complet la finalul lunii iulie, atunci când autoritățile susțin că ar fi gata calea de rulare. Însă, situația din teren a șantierului de la calea de rulare a tramvaiului nu arată deloc promițător.

Două lucrări de anvergură din zona Ford Otosan Craiova – introducerea sistemului de canalizare pluvială și schimbarea căii de rulare a tramvaiului – la care se adaugă numărul foarte mare de angajați ai fabricii, au creat isterie în traficul de la intrarea în oraș dinspre Cârcea. Haosul a luat naștere la începutul lunii mai, în special atunci când lucrările Companiei de Apă Oltenia s-au suprapus peste cele efectuate la calea de rulare.

CAO promite că termină lucrările la timp

Vineri, 26 mai, în jurul orei 11.00, pe șantierul celor de la CAO era mișcare. Însă, la calea de rulare nu putem spune acest lucru. Directorul CAO, Alin Șuiu, a declarat, săptămâna trecută, că sunt în grafic cu lucrările. De asemenea, că se vor ține de promisiune, astfel încât să le termine până la finalul lunii mai. Cel mai probabil, în momentul când vor termina, o parte din traficul de coșmar care se formează la orele la care muncitorii de la Ford intră sau ies din ture se va mai aerisi.

S-a lăsat asfaltul în urma CAO

Între timp, a apărut o nouă problemă. În săpăturile pe care le-a făcut CAO pentru introducerea canalizării și pe care le-a acoperit, asfaltul s-a lăsat considerabil în unele zone. Iar acum marea problemă este că șoferii nu folosesc o bandă de pe sensul de mers dinspre Ford spre Arabesque fiindcă le este teamă să nu rămână cu mașinile suspendate. Așadar, chiar dacă o porțiune destul de lungă dintr-una dintre benzile străzii a fost eliberată de muncitori, șoferii nu circulă pe ea de teamă. „Situația este dramatică. Șoferii de autobuz îmi spun că acum le este frică să circule pe strada Henry Ford că se lasă asfaltul. Autobuzele au 20 de tone și frica lor este justificată. Uitați-vă cum s-a lăsat bitumul adăugat peste șanț, în paralel cu exfolierea asfaltului nou adăugat. Bătaie de joc!“, ne-a spus un muncitor din cadrul Ford.

Directorul CAO spune, în schimb, că asfaltul se lasă fiindcă în cazul săpăturilor foarte adânci este imposibil să se poată face o compactare rapidă a pământului de sub asfalt. „Nu va rămâne așa asfaltul. Este vorba despre o adâncime de 3,7 metri, e imposibil să faci compactare perfectă imediat. O compactare naturală se face în câțiva ani. Noi am băgat echipele să compacteze, însă nu poți să faci perfect 100% cum ar trebui, cum scrie la carte. O să se mai intervină încă o dată“, a spus Alin Șuiu, directorul Companiei de Apă Oltenia.

Primăria spune că lucrările la calea de rulare sunt în grafic, pe teren pare că sunt departe de final

Să revenim acum la lucrările căii de rulare a tramvaiului. Vineri, pe toată zona care pornește de la Arabesque și ajunge la capăt de linie, nu prea era mișcare. Cu toate acestea, Primăria Craiova spune că lucrările se apropie de final. Realitatea din teren, însă, arată că nu e chiar așa. Ținând cont de faptul că de la șapte luni, cât a fost termenul inițial de finalizare, acesta a depășit deja un an, muncitorii ar fi trebuit să roiască pe șantier.

În luna mai a anului trecut au început lucrările la linia de rulare a tramvaiului din zona Ford. Acestea ar fi trebuit să se termine în șapte luni, după cum declara chiar primarul orașului, Lia Olguța Vasilescu. „Este un proiect cu impact major în cea mai importantă zonă industrială a municipiului Craiova. Acesta va ajuta la descongestionarea traficului în zona fabricii Ford. În așteptarea noilor rame de tramvai, era obligatoriu să modernizăm calea de rulare pentru tramvai. De asemenea, stațiile de așteptare și intersecțiile rutiere din zonă, știut fiind faptul că în fiecare zi sunt mii de craioveni care folosesc acest mijloc de transport”, a afirmat, anul trecut, Olguța Vasilescu.

A trecut, însă, mai bine de un an. Vorbim deja despre întârzieri de cinci luni. Acest lucru nu pare să deranjeze Primăria Craiova, care susține că lucrarea se apropie de final. „Lucrările de la calea de rulare a tramvaiului sunt în grafic și sunt realizate în procent de peste 85%. Termenul de finalizare pentru aceste lucrări este sfârșitul lunii iulie”, ne-au transmis reprezentanții primăriei.

Cine face calea de rulare a tramvaiului din zona Ford Otosan

De calea de rulare a tramvaiului din zona Ford se ocupă asocierea Mari-Vila Com SRL Bucureşti – Metalcolect Prod SRL Târgu Jiu, alături de alți subcontractanți. Este vorba despre SOMET SA Bucureşti (5% din lucrări), Luxten Lighting Company SA Bucureşti (4%) şi Altimate SA (15,46%). Lucrarea trebuia să fie gata încă din decembrie 2022. Însă constructorul a dat vina pe vreme și a obținut de la primărie o păsuire, reluând lucrările în luna februarie. Mai mult decât atât, a mai solicitat de la municipalitate încă un milion de euro pe lângă suma de 5 milioane de euro obținută inițial în acest contract.

Chiar și cu păsuirea de rigoare, calea de rulare ar fi trebuit să fie deja dată în folosință dacă ne gândim la cele declarate de primar. Însă, timpul ne va demonstra dacă va fi gata lucrarea măcar în luna iulie. Dacă analizăm, însă, cum arată situația pe teren și ritmul în care s-a lucrat până acum, speranțele că noile tramvaie vor circula în sfârșit până la Ford, din iulie, sunt destul de reduse.

Citește și: Angajaţii Ford Otosan au vrut să protesteze, primăria a spus „pas“

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS