6.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljÎncep pregătirile pentru IntenCity, se ridică gazonul de pe Oblemenco

Încep pregătirile pentru IntenCity, se ridică gazonul de pe Oblemenco

IntenCity bate la uşă, iar pregătirile pe Stadionul Oblemenco au început cu ridicarea gazonului. De săptămâna viitoare începe montarea scenei imense şi se vor face toate celelalte pregătiri pentru festivalul care va avea loc între 30 iunie şi 2 iulie. Organizatorul evenimentului, Opera Română Craiova, spune că are toate detaliile puse la punct. De asemenea, că se aşteaptă la câştiguri de trei ori mai mari faţă de anul trecut. Cu toate acestea, din bugetul local vor merge către festival în jur de 4 milioane de euro.

Gazonul se reutilizează

Muncitorii de la RAADPFL lucrează de zor la ridicarea gazonului de pe Stadionul Ion Oblemenco. Îl taie fâşii, apoi îl transportă în parcul de la Pedagogic, unde îl replantează. „RAADPFL amenajează, în această perioadă, părculeţul de la Pedagogic şi aveam nevoie de acest gazon. Am preferat să nu mai facem o achiziţie de gazon, fiindcă acesta este foarte bun. În parcuri intră copiii, joacă fotbal şi gazonul va fi utilizat la maximum. Cel mai târziu, luni la prânz (n.r. – 12 mai), va fi gata toată decopertarea. Gazonul pleacă de pe stadion şi se replantează imediat în părculeţul de la Pedagogic. Acesta nu are voie să stea prea mult neplantat“, a declarat Adinel Ilinca, directorul de la RAADPFL Craiova.

Campionatul de fotbal începe tot pe Oblemenco?

Reprezentanţii Primăriei Craiova susţin că terenul de fotbal va fi în condiţii optime până la începerea campionatului, pe 16 iulie. Se va planta un gazon nou de către firma Sport Fields, cu care primăria a semnat un acord-cadrul, valabil până în anul 2026. Imediat după IntenCity va începe acţiunea de replantare a gazonului, care ne va costa 3.412.958 de lei (689.486 de euro).

„Noi ne-am luat toate măsurile legate de înlocuirea gazonului pentru a respecta datele campionatului de fotbal. Unul dintre motivele pentru care s-a ales data festivalului a fost acela ca în momentul în care începe campionatul de fotbal, echipele să joace pe teren propriu. Astfel, începând de pe 16 iulie, când începe campionatul, echipele vor juca aici, pe stadionul din Craiova. Ne bucurăm că putem face această economie şi să reutilizăm gazonul în altă parte, unde oricum era nevoie. Ceea ce s-a plătit până acum pentru întreţinerea gazonului de pe Oblemenco se ridică undeva la 32.000 de euro lunar“, a precizat Marina Andronache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova.

Începe montarea scenei pentru IntenCity

După ce muncitorii de la RAADPFL vor isprăvi decopertarea gazonului de pe Oblemenco, aici vor ajunge echipele care se ocupă de montarea scenei. „În această a doua ediţie a festivalului, atât Stadionul Ion Oblemenco, cât şi Sala Polivalentă – acest areal sportiv va deveni, pentru trei zile, 30 iunie – 2 iulie, templul muzicii bune.

Această ultimă sută de metri până la festival este pentru noi o cursă contracronometru. Calendarul de activităţi este foarte bine stabilit. Avem experienţa anului trecut, atunci când mai puteam avea sincope din cauza lipsei de experienţă. Anul acesta, însă, calendarul este foarte, foarte bine stabilit. De săptămâna viitoare vom începe montarea acelui mastodont de scenă şi a covorului de protecţie“, a declarat Antoniu Zamfir, directorul Operei Române Craiova (organizatorul IntenCity).

Abonamentele VIP, aproape epuizate

Directorul Operei Române nu a dezvăluit numărul biletelor şi abonamentelor vândute până acum, însă abonamentele de tip VIP par să fi fost cel mai mult pe gustul doritorilor de spectacol.

„Nu aş putea să vă spun o cifră exactă a biletelor şi abonamentelor vândute până acum. Însă pot spune că este mult mai bine decât anul trecut, iar acest lucru este firesc, fiindcă festivalul are deja notorietate. Noi ne aşteptăm ca cel puţin pentru seara de duminică să avem casa închisă, atât pentru stadion, cât şi pentru Sala Polivalentă. În ceea ce priveşte abonamentele VIP, ele sunt aproape epuizate. Probabil în câteva zile vom anunţa casa închisă pentru acest tip de abonamente. Însă, abonamente generale şi bilete încă se găsesc“, a mai spus directorul Operei Române Craiova.

Câţi bani publici se duc pe IntenCity

Festivalul craiovean se organizează, în mare măsură, din bani alocaţi din bugetul local. Şi anul acesta, pentru organizarea IntenCity se vor cheltui în jur de 4 milioane de euro. Dar directorul Operei spune că are speranţe ca veniturile din sponsorizări şi vânzarea biletelor/abonamentelor să fie mult mai mari decât anul trecut. De altfel, acesta spune că deja suma a crescut de trei ori până în acest moment.

„Bugetul total al festivalului este unul estimat, deocamdată, aşa cum l-am propus primăriei la începutul anului. Este vorba despre un buget estimat la 6 milioane de euro. Dar, din calculele noastre, nu vom ajunge la această sumă. Bugetul de anul trecut a fost de 4,5 milioane de euro, dintre care 4 milioane a fost subvenţia de la primărie. Aşadar, un procent de 11% din total au fost banii atraşi de festival din sponsorizări, bilete şi abonamente.

Anul acesta vrem ca subvenţia primăriei să fie aceeaşi, însă sumele atrase de festival să fie mult mai mari. În acest moment pot spune că sumele atrase până acum atât din bilete cât şi din sponsorizări sunt de trei ori mai mari faţă de cele de anul trecut. În acest moment sunt toţi artiştii anunţaţi. Nu avem semnale că vreun artist ar declina invitaţia. Însă, acest lucru nu este exclus, dacă vor apărea cauze ce nu ţin de noi. Există contracte semnate cu toţi artiştii anunţaţi“, a adăugat Antoniu Zamfir.

S-a dorit The Weeknd, dar nu s-a putut

Organizatorul festivalului a mai spus că una dintre cele mai mari dorinţe legate de festivalul de anul acesta a fost aceea de a-l aduce pe scena de la Craiova pe The Weeknd. „Ne-am fi dorit, de exemplu, să aducem la Craiova The Weeknd, însă nu am reuşit. Dar şi anul trecut am vrut să îl aducem pe Enrique Iglesias şi nu s-a putut. Însă am reuşit anul acesta. Deci, avem dreptul să sperăm că, poate, la anul vom reuşi să aducem la Craiova The Weeknd – această formaţie imensă a lumii“, a mai declarat Antoniu Zamfir.

Poate deveni IntenCity un festival privat?

Directorul Operei Române Craiova a fost întrebat dacă nu ar exista posibilitatea ca IntenCity să devină un festival privat, tocmai pentru ca bugetul local să nu mai suporte costul destul de mare. Însă, acesta spune că este nevoie de o mai multă notorietate pentru ca festivalul să se poată autofinanţa şi să facă profit.

„Nu aş putea spune dacă şi când festivalul ar putea fi preluat de o entitate privată. Din punct de vedere procedural, la momentul la care festivalul va căpăta notorietatea necesară pentru a ajunge să se autofinanţeze atunci ar putea fi preluat de o entitate privată. La preţurile fixate de noi, dacă s-ar vinde toate biletele şi abonametele, câştigurile ar fi echitabile. Doar că Opera Română Craiova este o instituţie publică, iar în domeniul său de activitate nu are scopul de a genera profit. La finalul ediţiei anterioare au existat intenţii ale unor privaţi de a prelua organizarea festivalului. Însă, ei nu doreau să se implice financiar, ci să organizeze festivalul tot cu ajutorul subvenţiei de la primărie“, a încheiat directorul Operei Române Craiova.

Citeşte şi: Primăria mai „fertilizează“ gazonul de pe Oblemenco cu peste 3,4 milioane de lei

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS