6.2 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDe ce trenează licitaţia pentru modernizarea canalului colector?

De ce trenează licitaţia pentru modernizarea canalului colector?

Pentru reabilitarea canalului colector de pe strada Râului s-au arătat interesaţi trei constructori. Ofertanţii sunt o firmă din Vâlcea şi două asocieri de firme din Dolj și București.


Conform declaraţiei de participare firmele care s-au arătat interesate să modernizeze canalul colector sunt
S.C. NTX CONCEPT S.R.L. din Vâlcea. Despre această firmă, presa scria că în 2022, a ieşit şifonată dintr-un contract cu DRADP Craiova. Constructorul a fost obligat să returneze peste 240.000 lei din contractul respectiv pentru lucrări neonorate sau umflarea preţurilor cu bună ştiinţă pentru diverse materiale de construcţii şi servicii. Aceeaşi situaţie se întâlneşte şi în cazul lucrărilor făcute de de NTX Concept în localităţile Goleşti şi Alunu.
Un alt ofertant interesat de lucrările ce urmează să fie efectuate la canalul colector este şi asocierea HOLTEX GRUP INVEST SRL (Leader),TARVOS GENERAL CONTRACTOR. Pe lângă Holtex, societate din Satu Mare, ca lider de asociere ar veni în Craiova pentru efectuarea lucrărilor şi următoarele firme: RESCOMT, o fimă cu sediul în Şimnicu de Sus; TARVOS GENERAL CONTRACTOR din comuna doljeană Cârcea; BOGEN ENGINEERING S.R.L. din comuna Pieleşti; MTC CONSULTING DESIGN din Bucureşti.

Bulevardul Râului


Ultimul ofertant este de asemenea, tot o asociere: UMIVA ENGINEERING S.R.L. (Leader),BERTONI CONSTRUCT. Acest constructor şi-a declarat intenţia de participare şi la prima strigare , când Primăria Craiova a scos pentru prima dată lucrările de modernizare a canalului colector, la începutul anului 2023. În această asociere intră: UMIVA ENGINEERING S.R.L. din Popeşti Leordeni; BERTONI CONSTRUCT din Baloteşti; SPECIALIST CONSULTING SRL din Bucureşti; PRO WATER ENGINEERS din Bucureşti şi EUROCERAD INTERNATIONAL.
Acum rămâne de văzut pe cine va alege Primăria Craiova să efectueze lucrările evaluate la un cost de 20.760.337,44 de lei.

Licitație cu repetiție


Trebuie menţionat că, Primăria Craiova a mai scos la licitaţie aceste lucrări la începutul acestui an, dar procedura a fost anulată. La prima strigare şi-a arătat intenţia de participare un singur constructor, asocierea UMIVA ENGINEERING S.R.L. (Leader),BERTONI CONSTRUCT.
Licitaţia a fost anulată din următorul motiv:

”Au fost depuse numai oferte inacceptabile şi neconforme, oferta nu respectă condiţiile de formă aferente elaborării ofertei. Până la data limită de depunere a ofertelo, ofertantul nu a constituit şi încărcat în SEAP dovada constituirii garanţiei de participare. Oferta a fost respinsă fiind declarată inacceptabilă”.

Drept urmare, în data de 13.04.2023, administraţia locală craioveană a reluat procedura. Condiţiile sunt aceleaşi ca la prima licitaţie, iar suma a rămas aceeaşi: 20.760.337.44 de lei exclusiv TVA.Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 08.05.2023.Lucrările se vor face cu bani de la bugetul local.
La această dat, licitaţia aflată la a doua strigare se află în desfăşurare de o lungă perioadă de timp.

Reabilitare de 4 milioane de euro

După ce în 2021, primăria a comandat unei firme întocmirea documentaţiei necesare proiectului de reabilitare, acum, adminsitraţia locală este dispusă să cheltuiească 20.760.337.44 de lei pentru reparaţiile necesare şi decolmatarea canalului. Primăria Craiova scoate pentru a doua oară la licitaţie lucrările de reabilitare a canalul colector de pe strada Râulu. Constructorii interesaţi de aceste lucrări pot depune ofertele până la data de 08.05. 2023.

Reabilitarea va fi împărţită astfel: pentru P.T. şi D.E. – 593.006,31 lei, fără TVA; pentru verificările tehnice de calitate – 29.650,32 lei, fără TVA; pentru documentele tehnice necesare obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor – 15.000,00 lei, fără TVA; pentrut asistenţa tehnică din partea proiectantului – 98.834,39 lei, fără TVA; pentru investiţia de bază: 19.766.877,02 lei, fără TVA şi pentru organizarea de şantier- 256.969,40 lei, fără TVA. Lucrările efectuate în urmă cu un deceniu, făcute de mântuială, şi-au spus cuvântul. Drept urmare, administraţia locală craioveană a decis să decolmateze canalul, să remedieze deficienţele, să dea o pantă corectă radierului, să reabiliteze carosabilul şi pistele de biciclete.

Decolmatarea se va face cu utilaje mici, introduse în canalul colector

Conform descrierii procedurii din caietul de sarcini:

Obiectivul principal care se dorește a fi atins prin această investiție de reabilitare a canalului colector — Stație de epurare Craiova este preluarea apelor pluviale colectate din zona urbana și transportul acesteia spre emisar în condiții tehnice și mai ales hidraulice care să respecte toate reglementările tehnice și care să nu permită deteriorări în timp a canalului sau a lucrărilor de infrastructură adiacente acestuia. Prezenta procedură de achiziţie publică se referă la următoarele lucrări de intervenţie la canalul colector, tronsonul cuprins între strada Brestei și camera de racord a canalului pluvial de pe str. Dimitrie Gerota”.

Canalul va fi decolmatat

Tot aici se precizează că se va face decolmatarea canalului și investigarea defectelor ascunse. În canal vor fi introduse utilaje mecanice de mici dimensiuni. Acestea vor înlătura depunerile de pământ cu care este colmatat colectorul. După această operaţiune se va trece la curățirea cu apă sub presiune a canalului. Astfel încât să fie vizibil betonul, fără depuneri. După ce canalul va fi eliberat de mâl se remediază deficienţele. De exemplu, vor fi aduse la cotă capacele care în prezent sunt acoperite cu pământ. Vor fi suplimentate gurilor de acces, astfel încât acestea să fie la distanţe de maxim 150 m una de cealaltă. Se va umbla şi la panta canalului prin turnare beton de panta şi la final se închid rosturilor dintre prefabricate.

Se reabilitează şi pistele de biciclete

Lucrări de reabilitare se vor efectua şi la suprafaţă mai bine spus la pistele de biciclete. Carosabilul acestora va fi refăcut. În zonele unde asfaltul este lăsat pe carosabil, trotuar şi pista de biciclete se va decoperta se pune un strat de pământ după care se compactează şi se toarnă covor asfaltic.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS