-1.6 C
Craiova
duminică, 17 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljBalize şi cratere pe unele străzi din Craiova

Balize şi cratere pe unele străzi din Craiova

În ultima perioadă pe mai multe străzi din Craiova apar „plantate”, chiar în mijlocul carosabilului, balize. Nu este un test de perspicacitate pentru şoferi, din păcate balizele marchează craterele care se formează în asfalt. Acestea apar fie în jurul unor guri de canal, fie, pur şi simplu asfaltul se lasă, apoi se surpă şi apar gropi. Nimeni nu ştie care este explicaţia acestor cratere din asfalt de pe străzile oraşului. Astfel de cratere căscate în asfalt se întâlnesc pe strada Râului, pe strada Elena Teodorini, pe strada Henri Ford, pe strada Brestei, pe strada Amaradia, pe strada Bariera Vâlcii, pe strada Prelungirea Teilor şi lista este mai lungă. Craiovenii se plâng că pe aceste străzi au apărut adevărate caverne, acestea fiind marcate cu balize şi ….atât. Balizele sunt lăsate cu lunile în mijlocul carosabilului spre disperarea şoferilor. Pe lângă craterele din asfalt mai trebuie amintite şi capcele de la gurile de canal crăpate sau sparte şi care în orice moment pot ceda sub greutatea unei maşini.

Intervenţiile unor firme pentru branşări la reţeaua de gaz, apă sau cablu sunt şi el o cauză a gropăilor de pe străzile oraşului. Unele dintre aceste spărturi apărute peste noapte în mijlocul mai multor străzi din Craiova sunt în cele din urmă acoperite. Bineînţeles, operatorul de apă şi canal, gaze sau cablu a efectuat mai înainte reparaţiile sau branşările de rigoare. În urmă au rămas gropile peste care s-a aruncat pământ şi pietriş care s-a tasat sub roţile autovehiculelor din trafic. Când va veni asfaltul? Rămâne o surpriză pentru că până la readucerea la starea iniţială a carosabilului trec câteva săptămâni bune. În acest interval de timp, gropile se formează la loc. Este un coşmar pentru conducătorii auto care au trecere pe aceste străzi.

Grospă în asfalt

Lucrări de mântuială

Peisajul rutier este unul deprimant pe o parte dintre străzile oraşului: gropi, denivelări şi crăpături în asfalt. Pe o parte din străzile oraşului apare covor nou de asfalt, pe altele se deschid cratere, asfaltul se lasă. O deplasare cu maşina este un adevărat test al nervilor. Încercând să ocolească balizele sau gropile şoferii sunt nevoiţi să încalce până şi unele reguli de circulaţie. Craiovenii spun că îşi doresc lucrări de o mai bună calitate şi de durată. Ei spun că s-au săturat de lucrările de mântuială care costă administraţia locală sute de mii de euro.
Astfel de nivelări apar şi în apropierea unor construcţii noi. Investitorii efectuează lucrări de branşarea a imobilelor la reţeaua de apă, canal, gaze şi reţele de cablu. Acestea necesită spargerea asfaltului, ulterior reparaţiile se fac de mântuială.

Cu Regulamentul cum rămâne?

Operatorilor de utilităţi, dar şi administraţiei locale trebuie să le reamintim că în Craiova există un Regulament pentru spargerea străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi. Totuşi, în ciuda prevederilor acestui Regulament, străzile oraşului sunt sparte într-o veselie.
Furnizorii de utilităţi intervin, dar uită să mai readucă carosabilul la starea iniţială sau fac lucrări de mântuială. Nu zice nimeni să nu intervină dacă se sparge o conductă sau există o autorizație de racordare la rețeaua de gaze, apă sau canalizare. Contează totuși cum sunt făcute ulterior lucrările de “readucere la starea inițială a carosabilului”.


În Regulament se spune:


Art. 4. Executantul lucrărilor care afecteaza domeniul public este obligat să respecte termenul de executie acordat prin Autorizaţia de Spargere Stradă care va fi stabilit în concordanţă cu graficul de execuţie a lucrărilor prezentat de beneficiar şi proiectant.
Art. 46. Depăşirea perioadei autorizate se sancţionează contravenţional conform prezentului Regulament.
Art. 47. În maxim 15 zile de la expirarea termenului din Autorizaţia de Spargere Stradă , beneficiarul/investitorul are obligaţia de a convoca comisia de recepţie din care vor face parte obligatoriu reprezentanţii U.A.T. a Municipiului Craiova din cadrul Serviciului Administrare şi Întreţinere Drumuri şi reprezentantul firmei de refacere a carosabilului.
Art. 48. Pentru străzile ieşite din perioada de garanţie, refacerea pentru branşamente şi racorduri la persoane fizice se va executa cu frezarea sau decaparea stratului de uzură pe o lăţime de 0,25 m în jurul suprafeţei afectate şi colmatarea rosturilor de îmbinare.


Art. 49. Pentru străzile ieşite din perioada de garanţie pe care se execută investiţii, refacerea carosabilului/trotuarului se va executa pe toată lungimea şi lăţimea benzii de circulaţie/trotuarului pe care se monteză instalaţia subterană. În cazul în care se execută şi branşamente, ce traversează şi banda/benzile de circulaţie care nu sunt afectate de reţeaua principală şi distanţa între branşamente este mai mică de 15 metri, carosabilul şi trotuarele se vor reface în totalitate pe toată lungimea şi lăţimea acestora. Dacă distanţa între branşamente este mai mare de 15 metri, refacerea se va executa cu frezare pe o suprafaţă de 0,5 metri în jurul perimetrului suprafeţei afectate, şi
colmatarea rosturilor de îmbinare.

CAO: E normal să fie amplasate balize


Unul dintre operatori spune că amplasarea balizelor este normală şi necesară.
Pe strada Râului au fost montate balize întrucât Compania de Apă Oltenia a intervenit pentru înlocuirea elementelor de acoperire ale rețelei publice de canalizare care au cedat.
Străzile Elena Teodorini, Mihai Eminescu, dar și altele din municipiul Craiova, sunt cuprinse în programul de reabilitare a rețelei de canalizare aflat în derulare, finanțat din fonduri europene. Reabilitarea se va face fără săpătură deschisă, prin metoda reliningului (practic introducerea unor conducte noi în interiorul celor vechi), însă necesită etape premergătoare de pregătire a acestei lucrări. Foarte multe cămine au fost acoperite cu asfalt și trebuie decopertate pentru curățarea rețelei. Nu se poate interveni în aceste zone până la finalizarea lucrării, astfel că sunt amplasate balize.
Compania de Apă Oltenia verifică periodic rețelele de canalizare din oraș, pentru evitarea oricăror probleme, iar acolo unde este nevoie să se intervină, este normal să fie amplasate balize, pentru avertizarea participanților la trafic.”, se arată într-un răspuns al reprezentanţilor CAO.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS