0.6 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljHaos în traficul de la ieşirea din Craiova, prin Lăpuş

Haos în traficul de la ieşirea din Craiova, prin Lăpuş

Ieşirea din Craiova, prin zona cartierului Lăpuş, a fost un coşmar joi dimineaţa. Motivul este legat de lucrările de asfaltare începute pe câte o bandă a podurilor de peste calea ferată din zona străzilor Păuniţei şi Drumul Muntenilor. Aceste lucrări se suprapun peste cele care se fac la Pasajul Electroputere. Practic, se repetă istoria din zona Ford, când odată cu lucrările la calea de rulare a tramvaiului au fost începute şi lucrările de introducere a sistemului de canalizare pluvială. Între timp, traficul s-a eliberat în zona Ford, dar a început dezastrul în cartierul Lăpuş.

Când ar trebui să fie gata Podul Electro

Lucrările de la Pasajul Electroputere încurcă circulaţia destul de mult. Însă, în această perioadă în care copiii nu merg la şcoală, iar foarte mulţi craioveni sunt în concediu, stituaţia este destul de suportabilă. O adevărată problemă va fi atunci când va începe şcoala şi când traficul va deveni foarte aglomerat.

Primăria speră, însă, că până la finalul lui septembrie va fi deschis în totalitate traficul pe pasaj. Apoi urmează să se efectueze restul de lucrări fără să mai fie restricţii de circulaţie. Pasajul va fi gata abia anul viitor. „Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor, în cazul în care nu apar evenimente neprevăzute, este începutul lunii februarie 2024. Nu au fost întâmpinate probleme până acum. Conform graficului de lucrări de până acum, estimăm ca zona de carosabil de pe podul de la Electro să fie deschisă în întregime traficului rutier până la finalul lunii septembrie“, au transmis reprezentanţii primăriei.

Cât costă lucrările pentru pasaj

Pasajul Electroputere este reabilitat cu bani de la Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național „Anghel Saligny“. Firma care se ocupă de lucrări este Domarcons. Aceasta a fost singura care s-a prezentat la licitaţia deschisă de primărie anul trecut. Oferta Domarcons a fost selectată drept câştigătoare în data de 13 septembrie. Reabilitarea pasajului costă 6.190.150 lei cu TVA, din care 5.485.346 lei partea de construcții şi montaj, conform ultimului deviz general. Din cei 6.190.150 lei, Primăria Craiova va primi de la Ministerul Dezvoltării suma de 6.129.406 lei.

Conform expertizei tehnice făcută în 2019, la pasajul Electroputere trebuie executate lucrări atât la infrastructură, cât și la suprastructura podului. Este vorba de curățarea, repararea și protecția betonului cu materiale speciale, desfacerea căii de rulare și a hidroizolației, pentru o hidroizolație performantă și o cale nouă pe pod, refacerea rosturilor, realizarea de parapet pietonal și direcțional, refacerea trotuarelor și repararea cu betoane speciale a betonului degradat la fâșii și culei, precum și lucrări pentru racordarea cu terasamentele și pentru rampele de acces.

Lucrări suprapuse, trafic sufocat

Revenind la lucrările care se suprapun peste cele de la Pasajul Electroputere, Primăria Craiova spune că acestea sunt realizate de DRDP. Fără să ia în calcul lucrările de la Pasajul Electroputere, DRDP Craiova, instituţie de care aparţin podurile de peste calea ferată din Lăpuş, a luat decizia să se apuce să decoperteze şi să asfalteze câte un segment de stradă de pe cele două poduri. Acest lucru a strangulat complet traficul, joi de dimineaţă şi, cel mai probabil, situaţia va rămâne aşa până ce se vor termina lucrările. Şoferii care au vrut să iasă din oraş prin această zonă de est a oraşului au strâns din dinţi şi au aşteptat minute bune, în şir indian, până să treacă de zonele unde se lucra.

Am luat legătura cu conducerea DRDP Craiova şi am întrebat dacă nu ar fi fost mai prielnic să facă lucrările după ce se finalizau cele de la Pasajul Electroputere, însă directorul instituţiei, Cosmin Călin, ne-a transmis că este în concediu şi că lucrările ar aparţine primăriei. Nu cunoaştem cauza confuziei, însă cele două poduri de peste calea ferată chiar ţin de DRDP Craiova. Acest lucru a fost confirmat chiar de instituţie în luna martie a acestui an, când Gazeta de Sud a scris despre cele două poduri, nereabilitate de aproape un sfert de secol şi vizibil afectate, mai ales în zona trotuarelor.

La momentul respectiv, DRDP ne-a transmis faptul că nu sunt şanse pentru o reabilitare a celor două poduri. Dar că se vor face doar anumite intervenţii, cârpeli, mai pe româneşte. Se pare că aceste lucrări demarate joi fac parte din seria micilor reparaţii pe care DRDP le face periodic.

Mai târziu, purtătorul de cuvânt al DRDP ne-a confirmat că sunt lucrări ale instituției. „Este vorba doar de niște mici reparații, care s-a finalizat deja, iar de mâine (n.r.-astăzi) se va putea circula normal”.

UPDATE: În această dimineaţă se circula normal, iar muncitorii de la DRDP eliberaseră complet benzile de pe poduri pe care au lucrat joi.

O groapă imensă în asfalt încurcă traficul şi la Viitorul

O altă problemă se găseşte tot pe Calea Bucureşti, în zona Viitorul. Acolo, o avarie mare a dat peste cap traficul. De mai bine de o săptămână s-au făcut săpături adânci, care au încurcat mult circulaţia. După ce s-au realizat reparaţiile la conducte, toată groapa a fost acoperită cu nisip şi cu pietre cubice şi lăsată aşa. Viceprimarul oraşului, Aurelia Filip, i-a explicat unui craiovean, pe Facebook, de ce s-a procedat aşa. „Atunci când avaria este la adâncime mare, după rezolvarea ei, pe străzi cu circulaţie foarte mare, se procedează aşa deoarece compactarea, oricât de bine ar fi făcută, nu este totală. Dacă se aşterne asfalt imediat, se creează o adâncitură, prin compactarea naturală. Dupa circa zece zile, se vine cu reparaţie asfaltică“, a spus aceasta.

Joi, 3 august, o echipă de muncitori lucra la Viitorul. Săpaseră din nou, lângă zona cu piatră cubică, şi pregătiseră o nouă basculantă cu nisip, cu care să umple groapa. Aşadar, Calea Bucureşti, începând de la intersecţia cu Henri Coandă, până la cel de-al doilea pod peste calea ferată (zona Drumul Muntenilor), a devenit foarte dificil de traversat, fiindcă există mai multe de şantiere în acelaşi timp.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS