3.4 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPrimăria Craiova, investiţie de peste 130 de milioane de lei ca să ducă bulevardul la Făcăi

Primăria Craiova, investiţie de peste 130 de milioane de lei ca să ducă bulevardul la Făcăi

Primăria Craiova promite construirea unui nou bulevard care pleacă de pe strada Râului, mai precis podul Popoveni şi ajunge în gura târgului de la Făcăi. Investiţia în valoare de peste 130 de milioane de lei vizează amenajarea unei artere de circulaţie cu o lungime de 2,2km şi totodată, casetarea canalului colector rămas neamenajat.


În acest sens, consilierii locali craioveni au aprobat ieri, 31.08.2023, un studiu de fezabilitate care vizează: „Închiderea inelului de trafic în zona de sud a municipiului Craiova – casetare canal deschis, modernizare str. Râului cu străpungere DN 56 – DN 55 joncţiune cu Aleea 2 Bechet”. Conform studiului de fezabilitate, noul bulevar va avea patru benzi, câte două pe fiecare sens de mers. Acesta va fi prevăzut cu trotuare pentru pietoni, pistă de biciclete şi trei giratorii. Nu vor lipsi nici camerele de supraveghere, iar intersecţiile vor fi semaforizate.

 DN 55 Craiova - Bechet
DN 55 Craiova – Bechet

De la Popoveni la Făcăi

Mai precis, traseul noului drum pleacă de la intersecţia străzilor Râului cu Popoveni, ajunge în bulevardul Nicolae Romanescu şi continuă până la intersecţia cu Aleea 2 Bechet, lângă gardul unităţii militare de la Făcăi şi vizavi de intrarea în târg.

În ceea ce priveşte canalul colector, acesta va fi casetat şi amenajat pe o lungime de 1,85 km. Lucrările ar urma să se facă într-un an, iar Primăria Craiova va scoate din buzunar 137.173.638,71 lei, din care partea de construcţii și montaj (C+M) ajunge la suma de 119.719.829,88 lei (TVA inclus).

Din cei 2,2 km, aproximativ 1,85 km din artera de circulaţie pe care administraţia craioveană ar urma să o amenajeze este paralelă cu canalul colector. La acest moment acesta este deschis şi

neamenajat descrie o zonă insalubră, care în ciuda măsurilor de supraveghere și a sancțiunilor aplicate este încă folosită pentru aruncarea gunoaielor. Există, așadar, permanent riscul infectării apei care se varsă în râul Jiu„.


Prin investiția de 137 de milioane de lei, primăria „împuşcă doi iepuri”. În primul rând, autorităţile spun că se obţine:

„salubrizarea prin închiderea unui curs de apă deschis – canalul Craiovița (canalul Râului) ce constituie colectorul principal al orașului în ceea ce privește apele meteorice și de suprafață”.

În al doilea rând:

„Închiderea unui inel rutier pe zona de sud a Municipiului. Completare legătură inelară rocadă, între Bd. Știrbei Vodă (actual Ilie Balaci) și DN56 prin crearea unei artere noi de circulație, care să închidă legătura între DN56 (Craiova –Calafat) și strada Caracal (DN6). Completare legătura inelară rocadă, între DN56 și str. Caracal, prin crearea unei noi artere de circulație, care să închidă legătura între DN56 (Craiova- Calafat) și str. Caracal (DN6)”, se spune în SF.

Consilierii locali: Investiţie cu dedicaţie

Coincidenţă sau nu, în zonă, pe bdul Nicolae Romanescu, nr.220, ar urma să se construiască un complex rezidenţial. Proiectul a iscat discuţii aprinse între consilierii locali în şedinţa Consiliului Local din luna iulie a.c. „Eu voiam să admir simpatia executivului PSD pentru acest constructor. Este de apreciat eficienţa executivul pentru modul în care a lărgit dinainte bulevardul în acea zonă în care acesta va construi. S-au făcut patru benzi. Oricum, oraşul se va sufoca pentru că nu avem infrastructura necesară“, a spus un consilier USR Dolj.
Mai trebuie precizat că primarul Craiovei a bătut monedă pe faptul că aceste investiţii, casetarea canalului colector şi construirea unei noi artere de circulaţie, vor fi posibile după preluarea unor terenuri, aparţinând localităţii Podari. Acest lucru, delimitarea graniţelor cu Podariul, s-a parafat pe 9 decembrie 2021.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS