Municipiul Craiova va plăti o nouă taxă – 29.690 de euro- către European Best Destinations, pentru ca orașul să fie inclus în clasamentele internaționale ale site-ului cu același nume. Suma va acoperi promovarea turistică a Craiovei pe o durată de un an.
Primăria Craiova aruncă cu bani ca să facă din orașul banilor o atracție turistică. Municipalitatea este dispusă să plătească 29.690 euro, pentru participarea la campaniile de promovare turistică şi culturală, iniţiate de European Best Destinations. În ultimii ani, primăria Craiova a tot plătit acestei organizații ca orașul să fie promovat ca destinație turistică. Reprezentanții administrației locale spun că, orașul Craiova a beneficiat de un plan complex de promovare turistică la nivel internațional din partea organizației European Best Destinations.
În urma campaniilor de promovare și al voturilor obținute de Craiova, la nivel internațional, pe platforma organizației EBD, Craiova s-a clasat pe locul al șaselea în anul 2021 și, respectiv, pe locul al treilea în anul 2022, între destinațiile europene ce organizează târguri de Crăciun. De asemenea, municipiul Craiova a fost promovat pentru cel mai frumos târg de Paște din Europa, timp de doi ani consecutiv, pe platforma organizației EBD.
În 2021, a plătit t 25.000 de euro.
Ca să se claseze, în 2021, pe locul șase ca destinație europeană care organizează târguri de Crăciun pentru promovarea, primăria a plătit 25.000 de euro. În anul 2022, Craiova s-a mai ales cu un „trofeu“ – locul I în topul „Celor mai bune destinații de Paște din Europa“, însă nu prin vot, ci pe baza unei selecții de fotografii, dar scopul a fost atins încă o dată. Site-ul care a declarat Craiova „prima destinație de Paște din Europa”, a fost plătit de Primărie cu 23.000 de euro. Așa că operațiunea va fi repetată, iar primăria va plăti o nouă taxă către European Best Destinations, pentru încă 12 luni de promovare.
Promovare contra cost
European Best Destinations propune Primăriei Craiova promovarea orașului, a celor mai importante evenimente și a obiectivelor sale cultural-turistice, pentru o perioadă de un an de zile, la nivel internațional, totul contra cost. Astfel, promovarea Craiovei se va face la mai multe categorii de turism, precum cele mai bune destinații din Europa, cele mai frumoase târguri de Crăciun din Europa sau cele mai frumoase parcuri din Europa.
Promovarea se face prin mai multe mijloace, cum ar fi: platforma de turism, prin intermediul partenerilor media ai European Best Destinations precum Forbes și Condé Nast Travellers, dar fără a se limita la aceștia, dar și prin intermediul newsletterelor trimise de către organizație la cei peste 740.000 de abonați. Promovarea în rândul partenerilor media internaționali ai European Best Destinations este inclusă în acest pachet.
Craiova dorește să atragă un număr mare de turiști, iar acest lucru nu se poate realiza decât prin promovarea municipiului nostru, prin modalități specifice, la nivel internațional, care garantează performanța și conferă unicitate acestei acțiuni strategice. Taxa de participare solicitată către municipiul Craiova, pentru promovarea realizată de European Best Destinations timp de un an de zile, prin modalități specifice la nivel internațional care garantează performanța este de 29.690 euro, redusă de la 39.690 euro și care va fi achitată în lei, la cursul de schimb valutar din ziua efectuării plății, practicat de banca comercială prin care se efectuează tranzacția.
Taxa se va achita în două tranșe, până la finalul anului 2023, în urma comenzii transmise de Autoritatea Contractantă și a Raportului de monitorizare trimis de European Best Destinations.Ca și în anii anterior, banii sunt luați de la bugetul local și din taxa hotelieră.
Cine este European Best Destinations
Asociația este o entitate cu sediul la Bruxelles, creată pentru a promova turismul durabil și cultura în Europa. Asociația European Best Destinations este parteneră cu Comisia Europeană prin rețeaua EDEN – European Destinations of Excellence, inițiativă care recompensează și promovează practicile de turism durabil în destinații turistice mai mici. Începând cu 2007, Comisia Europeană a sprijinit țările UE prin recompensarea destinațiilor de turism sustenabil netradițional, emergente din Europa, acordându-le premiul EDEN. Inițiativa a avut ca scop promovarea modelelor de gestionare a destinațiilor turistice durabile în întreaga Europă prin selectarea și promovarea destinațiilor EDEN.