12.3 C
Craiova
luni, 4 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGâlceava craiovenilor cu RAT-ul

Gâlceava craiovenilor cu RAT-ul

În ciuda îmbunătăţirilor făcute de RAT Craiova, operatorul de transport în comun, mai sunt şi craioveni nemulţumiţi. Nemulţumirea unora dintre ei nu este, de această dată, legată de condiţiile de transport. Ei sunt supăraţi din cauza atitudinii unor angajaţi ai regiei. Unii sunt nemulţumiţi de vânzătoarele de la tonete, alţii de şoferii de autobuz.

Un prim aspect priveşte eliberarea abonamentului pentru elevi. Este cunoscut faptul că la începutul anului şcolar, RAT-ul a condiţiont eliberarea abonamentului elevilor pentru mijloacele de transport în comun de prezentarea unor documente cu caracter personal. Ulterior, regia a îndreptat eroarea, iar elevii îşi pot ridica cardul sau abonamentul gratuit doar cu carnetul sau adeverinţa de la şcoală. Cu toate acestea, din câte sesizează un craiovean, mai sunt angajaţi RAT care nu cunosc procedura.

„Bună ziua, Marinescu mă numesc. În legătură cu abonamentele pentru elevi şi colectarea datelor personale, RAT Craiova  a zis că renunţă la acest lucru, dar în realitate practică aceeaşi metodă. În plus, doamnele de la tonete fotografiază actele de identitate atât ale părintelui cât şi ale copiilor cu telefonul personal.  Nu ştiu cu ce drept fac acest lucru şi unde pot ajunge datele noastre. Bineînţeles nu am fost de acord cu acest lucru, drept pentru care nu pot obţine legitimaţie de călătorie pentru copil”, spune craioveanul. 

Directorul RAT:”Ceea ce spune cadrul legal, noi respectăm”

În replică, reprezentanţii RAT exemplifică cu pasaje din normele legale în domeniu.

„Conform Hg 810/2023 anexa 2 art. 7 alin(5),colectarea și prelucrarea datelor necesare acordării facilităților local/metropolitan se fac cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.  În ceea ce priveşte consimţământul copiilor în ceea ce priveşte oferirea de servicii ale societăţii informaţionale în mod direct unui copil, prelucrarea datelor cu caracter personal ale unui copil este legală dacă copilul are cel puţin vârsta de 16 ani. Dacă copilul are sub vârsta de 16 ani, respectiva prelucrare este legală numai dacă şi în măsura în care consimţământul respectiv este acordat sau autorizat de titularul răspunderii părinteşti asupra copilului. Operatorul depune toate eforturile rezonabile pentru a verifica în astfel de cazuri că titularul răspunderii părinteşti a acordat sau a autorizat consimţământul, ţinând seama de tehnologiile disponibile”, a transmis directorul RAT Craiova, Marcel Tănăsescu.

Acesta a mai spus:

Prelucrarea este legală numai dacă şi în măsura în care se aplică cel puţin una dintre următoarele condiţii:

a)persoana vizată şi-a dat consimţământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice; b)prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care persoana vizată este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract; c)prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligaţii legale care îi revine operatorului; d)prelucrarea este necesară pentru a proteja interesele vitale ale persoanei vizate sau ale altei persoane fizice. Ceea ce spune cadrul legal, noi respectăm”, a concluzionat Marcel Tănăsescu.

Şoferul şi pensionarii

Alt craiovean are o altă nemulţumire, legată de unii dintre angajaţii RAT, respectiv un şofer de autobuz. Craioveanul spune că şoferul care conducea autobuzul, care circula ieri pe traseul Gară-Fântâna Popova, ora 09:15 „a uitat” în mod voit să deschidă uşile în staţie.

M-am bucurat nespus de achiziţia noilor autobuze electrice ale regiei locale de transport în comun. Am crezut că noile autobuze şi investiţiile au fost realizate pentru binele cetăţenilor Craiovei, pentru o mai mare siguranţă, pentru optimizarea călătoriilor. M-am înşelat. Cel puţin în cazul unui şofer. Ieri, pe ruta Gară – Fântâna Popova, acesta nu a deschis niciodată uşile din proprie iniţiativă. Nu toţi călătorii ştiu de butonul roşu şi unii au fost în pericol să rămână în autobuz, alţii în staţii. Şoferul, cu o indolenţă nemascată, a dus indiferenţa la nivel de virtute.  A stat permanent de vorbă cu o persoană care călătorea în cabina sa.  La staţia Ţărancuţa, o femeie în vârstă rămăsese în dreptul uşilor închise fără nicio şansă de a urca. M-am adresat şoferului atrăgându-i atenţia asupra situaţiei. Nicio reactie. Acesta mi-a comunicat că toţi călătorii au fost instruiţi şi trebuie să se descurce, că şi aşa se călătoreşte cu abonamente gratuite, că nu e treaba lui. La spital, un alt bătrân era impacientat  fiindca şoferul tot nu deschisese uşile”, povesteşte craioveanul.

Craiovean: A stat permanent de vorbă cu o persoană care călătorea în cabina sa.

În legătură cu această întâmplare, reprezentanţii RAT au spus că vor desfăşura o cercetare amănunţită, ca să vadă dacă acel şofer a avut un astfel de comportament. În cazul în care cele susţinute de respectivul craiovean se adeveresc, angajatul RAT va fi cercetat disciplinar. 

Totodată este bine de ştiut că: „Pensionarii care beneficiază de facilităţi, au anumite intervale orare, dimineaţa şi după amiază, când acele facilităţi nu sunt valabile”, a precizat directorul RAT. Gratuitatea nu se aplică de luni până vineri, între orele 8 -10 şi 16-17.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS