În ciuda îmbunătăţirilor făcute de RAT Craiova, operatorul de transport în comun, mai sunt şi craioveni nemulţumiţi. Nemulţumirea unora dintre ei nu este, de această dată, legată de condiţiile de transport. Ei sunt supăraţi din cauza atitudinii unor angajaţi ai regiei. Unii sunt nemulţumiţi de vânzătoarele de la tonete, alţii de şoferii de autobuz.
Un prim aspect priveşte eliberarea abonamentului pentru elevi. Este cunoscut faptul că la începutul anului şcolar, RAT-ul a condiţiont eliberarea abonamentului elevilor pentru mijloacele de transport în comun de prezentarea unor documente cu caracter personal. Ulterior, regia a îndreptat eroarea, iar elevii îşi pot ridica cardul sau abonamentul gratuit doar cu carnetul sau adeverinţa de la şcoală. Cu toate acestea, din câte sesizează un craiovean, mai sunt angajaţi RAT care nu cunosc procedura.
Directorul RAT:”Ceea ce spune cadrul legal, noi respectăm”
În replică, reprezentanţii RAT exemplifică cu pasaje din normele legale în domeniu.
„Conform Hg 810/2023 anexa 2 art. 7 alin(5),colectarea și prelucrarea datelor necesare acordării facilităților local/metropolitan se fac cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. În ceea ce priveşte consimţământul copiilor în ceea ce priveşte oferirea de servicii ale societăţii informaţionale în mod direct unui copil, prelucrarea datelor cu caracter personal ale unui copil este legală dacă copilul are cel puţin vârsta de 16 ani. Dacă copilul are sub vârsta de 16 ani, respectiva prelucrare este legală numai dacă şi în măsura în care consimţământul respectiv este acordat sau autorizat de titularul răspunderii părinteşti asupra copilului. Operatorul depune toate eforturile rezonabile pentru a verifica în astfel de cazuri că titularul răspunderii părinteşti a acordat sau a autorizat consimţământul, ţinând seama de tehnologiile disponibile”, a transmis directorul RAT Craiova, Marcel Tănăsescu.
Acesta a mai spus:
„Prelucrarea este legală numai dacă şi în măsura în care se aplică cel puţin una dintre următoarele condiţii:
Şoferul şi pensionarii
Alt craiovean are o altă nemulţumire, legată de unii dintre angajaţii RAT, respectiv un şofer de autobuz. Craioveanul spune că şoferul care conducea autobuzul, care circula ieri pe traseul Gară-Fântâna Popova, ora 09:15 „a uitat” în mod voit să deschidă uşile în staţie.
În legătură cu această întâmplare, reprezentanţii RAT au spus că vor desfăşura o cercetare amănunţită, ca să vadă dacă acel şofer a avut un astfel de comportament. În cazul în care cele susţinute de respectivul craiovean se adeveresc, angajatul RAT va fi cercetat disciplinar.
Totodată este bine de ştiut că: „Pensionarii care beneficiază de facilităţi, au anumite intervale orare, dimineaţa şi după amiază, când acele facilităţi nu sunt valabile”, a precizat directorul RAT. Gratuitatea nu se aplică de luni până vineri, între orele 8 -10 şi 16-17.