Nu a venit bine luna octombrie că la Craiova a început împodobirea oraşului pentru sărbătorile de iarnă. Primarul a dezvăluit craiovenilor ce vor vedea la Târgul de Crăciun, a îndemnat turiştii să îşi facă rezervări la hoteluri pentru a vizita oraşul şi a publicat o fotografie cu bradul care va fi montat în Piaţa Mihai Viteazul. Numai că a omis să spună că acesta este copia fidelă a bradului pe care l-a avut Vilniusul (capitala Lituaniei), în Târgul de Crăciun din 2015.
Laude şi felicitări la adresa primarului
Primarul oraşului, Lia Olguţa Vasilescu, a dat mai multe detalii despre cum va arăta zona centrală a Craiovei, odată cu deschiderea Târgului de Crăciun. Cel mai probabil, mânată de faptul că pe reţelele sociale apăruseră deja fotografii şi filmări cu activitatea de montare a decoraţiunilor de sărbători, care a fost iniţiată de la începutul acestei luni, Olguţa Vasilescu le-a explicat craiovenilor că au nevoie de mult timp de lucru fiindcă anul acesta totul va fi spectaculos.
Alături de postarea în care a dezvăluit craiovenilor informaţii despre tematica aleasă pentru Târgul de Crăciun din acest an, primarul a ataşat şi o fotografie cu bradul care va fi piesa centrală din Piaţa Mihai Viteazul. Imediat după postarea de pe pagina personală de Facebook a primarului, felicitările nu au contenit, iar unii craioveni s-au declarat uimiţi de ideile primarului, fiindcă Olguţa Vasilescu lasă să se înţeleagă faptul că este un fel de proiect gândit de ea. „Felicitări! Numai o femeie poate să amenajeze și să gândească orice detaliu așa de frumos. Felicitări, dna primar!“, a scris o femeie în dreptul postării.
„Va fi o explozie de lumină caldă și ornamente cum nu s-au mai văzut niciodată în România“
În informarea de pe pagina de Facebook, Olguţa Vasilescu promite ceva nemaipomenit la Târgul de Crăciun. „Așa cum craiovenii care s-au plimbat astăzi prin zona centrală au putut observa, am început deja să punem instalațiile pentru Târgul de Crăciun. De ce așa devreme? Pentru că avem de montat aproape 2 milioane de beculețe și chiar ne e teamă că nu vom fi gata până pe 17 noiembrie, când e programată deschiderea. Chiar dacă târgul va avea loc tot în aceleași patru piețe (Mihai Viteazul, Frații Buzești, Doljeana și Shakespeare), anul acesta avem un concept total nou față de anii precedenți.
În Piața Mihai Viteazul totul va fi ca în povestea Crăiasa Zăpezii: lumină rece, boltă cu nori si păsări, castel de vis, oglinda imensă și cioburi, patinoar, căsuțe în culorile zăpezii și chiar Crăiasa Zăpezii, care este Alice cu alte haine și baghetă magică. Moș Crăciun va veni în Piața Buzești unde va fi o explozie de lumină caldă și ornamente cum nu s-au mai văzut niciodată în România“, a spus Olguţa Vasilescu.
„Ar fi bine să vă faceți rezervări la hoteluri“
Primarul a continuat cu laudele şi a îndemnat turiştii să îşi rezerve din timp cazări. „În premieră, barurile , restaurantele și hotelurile din zona centrală vor fi împodobite tot cu ornamente de lumină caldă, reprezentanții societăților dorind să dea o mână de ajutor autorităților. La teatru vor fi alte ornamente și cea mai mare roată din România.
În fine, nu vreau să divulg toate surprizele, fiindcă sunt multe și ne vor plasa, din nou, în topul european al piețelor de Craciun, fără îndoială, dar vă prezint o fotografie cu bradul care va fi în Piața Mihai Viteazul și care va avea peste 20 de metri, pentru a vedea cam la ce să vă așteptați de la noi. Cei care nu sunteți craioveni, ar fi bine să vă faceți rezervări la hoteluri, după data de 17 noiembrie, pentru că garantăm că în Bănie va fi unul dintre cele mai frumoase târguri de sărbători din Europa!“, a mai spus primarul Craiovei.
Bradul plagiat de la Craiova
La o simplă căutare pe google a fotografiei cu bradul din fotografia primarului găseşti cu uşurinţă faptul că acesta a fost piesa centrală a Târgului de Crăciun din Vilnius, Lituania. Şi nu recent, ci în urmă cu opt ani. Aşadar, Craiova copiază unu la unu bradul capitalei Lituaniei din 2015. Pinterestul, platforma de unde primarul a declarat public că se inspiră atunci când vine vorba să amenajeze câte ceva în oraş, e plin de fotografii cu bradul respectiv.
Am întrebat reprezentanţii Primăriei Craiova de unde s-au inspirat pentru bradul care va fi montat în Piaţa Mihai Viteazul, cine îl va construi şi cât va costa. Autoritățile recunosc că știau că acest tip de brad a mai fost în alte orașe din Europa. „Firma de iluminat stradal ne-a arătat mai multe variante pentru ornamentele de brad din acest an și am preferat una care a fost în mai multe capitale până acum, dar care să se preteze conceptului nostru de anul acesta. Nu este vorba de un brad nou, tocmai pentru a face economii, ci de structura bradului de anul trecut, la care vom schimba doar anumite elemente”, ne-a transmis Marina Andronache, purtătorul de cuvânt al primăriei.
Dai un ban, dar ştii sigur că eşti în top
În postarea primarului de pe Facebook se menţionează, din nou, chesiunea ce pare să fi devenit mai mult o ambiţie personală – apartenenţa într-un top al celor mai bune destinaţii de Crăciun. Iar craiovenii plătesc destul de scump pentru acest lucru. Anul acesta, Municipiul Craiova va plăti o tacă de 29.690 de euro către European Best Destinations, pentru ca orașul să fie inclus în topul destinaţiilor pe care site-ul le promovează, pe o durată de un an.
Promovarea Craiovei se va face la mai multe categorii de turism, precum cele mai bune destinații din Europa, cele mai frumoase târguri de Crăciun din Europa sau cele mai frumoase parcuri din Europa. Promovarea se face prin mai multe mijloace, cum ar fi: platforma de turism, prin intermediul partenerilor media ai European Best Destinations precum Forbes și Condé Nast Travellers, dar fără a se limita la aceștia, dar și prin intermediul newsletterelor trimise de către organizație la cei peste 740.000 de abonați. Promovarea în rândul partenerilor media internaționali ai European Best Destinations este inclusă în acest pachet.
Parteneriatul dintre Primăria Craiova şi European Best Destination nu este unul nou. Încă din 2021, Craiova s-a clasat, pe site-ul EBD, pe locul al șaselea în anul 2021 și pe locul al treilea în anul 2022, între destinațiile europene ce organizează târguri de Crăciun. De asemenea, municipiul Craiova a fost promovat ca cel mai frumos târg de Paște din Europa, timp de doi ani consecutiv, pe acelaşi site. Evident, pentru toate campaniile de promovare s-au plătit bani frumoşi.
Citeşte şi: SCJU Craiova, contracte uriașe pentru medicamente și materiale sanitare