Olguţa Vasilescu mai seacă bugetul oraşului de încă 360.000 de lei, fără TVA, pentru trei ore de distacţie în centrul Craiovei, odată cu deschiderea Târgului de Crăciun. Când întreaga ţară încearcă să strângă cureaua, iar guvernanţii transmit mereu semnale în acest sens, la Craiova pare că nu sunt probleme financiare, iar primarul vrea să distreze cu orice preţ oamenii, pe banii lor.
Pe ora de distracţie zboară aproape 25.000 de euro din buget
Târgul de Crăciun din Craiova este, fără doar şi poate, proiectul de suflet al primarului Lia Olguţa Vasilescu, care a devenit un soi de ambiţie personală. Numai că toate dorinţele spre care tinde primarul se plătesc cu bani frumoşi din buzunarele craiovenilor. Unii ar spune: „ce-i trebuie chelului, tichie de mărgăritar?“, în timp ce alţii se minunează de ideile primarului şi scot în faţă bucuria nemărginită a copiilor, dar şi faptul că turiştii vor năvăli în oraş.
Pe orice baricadă te poziţionezi, un lucru este cert: astfel de evenimente scot mulţi bani din bugetul local al oraşului. Pe 10 octombrie, Primăria Craiova a publicat în SEAP o nouă licitaţie legată de organizarea Târgului de Crăciun. De această dată este vorba despre achiziţionarea de „Servicii de organizare evenimente culturale în data de 17 noiembrie 2023 – Inaugurare Târg de Crăciun“. Întregul eveniment de inaugurare va dura trei ore, iar pentru acest interval orar, primăria plăteşte 363.692 de lei, fără TVA (peste 73.000 de euro), adică aproape 25.000 de euro pe oră.
Cine cântă la deschiderea Târgului de Crăciun
Potrivit caietului de sarcini, la evenimentul de deschidere a Târgului de Crăciun de la Craiova, care va avea loc pe 17 noiembrie, de la ora 18.00, primăria vrea să îi aducă pe scenă pe Smiley şi pe Theo Rose, doi artişti în mare vogă. Fiecare dintre cei doi va cânta câte o oră pe scena de la Craiova. De asemenea, prezentatorul evenimentului va fi Tom Crângureanu.
Primăria a descris cât este de important ca un oraş să organizeze astfel de evenimente în perioada de iarnă. „Sărbătorile de iarnă aduc în viața noastră bucurie, veselie, trăiri spirituale speciale generate de semnificația evenimentelor pe care le parcurgem: Sfântul Andrei – 30 Noiembrie, Sfântul Nicolae – 6 Decembrie, Crăciunul – 25 Decembrie, Sfântul Ștefan – 26 Decembrie, Revelionul – 31 decembrie. În toate colțurile lumii, Crăciunul este sărbătorit prin târguri festive, care trezesc spiritul sărbătorilor și aduc bucurie celor care le îndrăgesc.
Această sărbătoare oferă ocazia marilor orașe de a organiza târguri faimoase, care să se remarce prin lumini deosebite, dulciuri extrem de gustoase, spectacole pe care le prezintă vizitatorilor etc. – toate contribuind la magia pe care o oferă locurilor unde sunt amenajate. Așadar, este o oportunitate extraordinară pentru Municipiul Craiova de a beneficia de o promovare regională, națională și internațională, prin organizarea unor astfel de evenimente culturale, la care participă an de an zeci de mii de persoane“, se arată în anunţul primăriei.
Ce mai vrea primăria la evenimentul de inaugurare
Pe lângă cei doi artişti care vor urca pe scenă la Craiova odată cu deschidere Târgului de Crăciun, primăria mai doreşte de la firma care va câştiga contractul şi minim patru animatori stradali (persoane pe picioroange/catalige), îmbrăcate în personaje de iarnă (om de zăpadă, Crăiasa Zăpezii, spiriduși etc.). Aceştia vor anima atmosfera pe strada A. I. Cuza, în Piaţa Mihai Viteazul, în Centrul Vechi etc. În caietul de sarcini, primăria a menţionat că ţinutele vestimentare ale animatorilor pot fi accesorizate cu lumini colorate cu LED-uri multicolore sau alb cu turcoaz.Totodată, personajele trebuie să aibă o înălțime de 2,5 m. În afară de aducerea artiştilor şi animatorilor, firma care va pune mâna pe contractul de peste 360.000 de lei va trebui să ofere şi servicii suport pentru producţie.
Astfel, va monta scena şi echipamentele de sunet şi lumini, pe strada A.I. Cuza (zona Univeristate). Conform cerinţelor, scena trebuie să fie adecvată unui număr de peste 30.000 de spectatori şi să fie echipată cu tot ceea ce este necesar unui astfel de eveniment. De asemenea, costul include şi tot personalul care se va ocupa de desfăşurarea spectacolului. Primăria mai vrea din partea firmei câştigătoare şi trei ecrane LED – unul de minim 30 de mp, unul tip portret de 4 metri înălţime şi 2,5 lăţime, şi încă unul tip landscape cu dimensiunea de 4×3 mp. Totodată, prestatorul va trebui să asigure şi serviciile de pază şi protecţie pe durata întregului spectacol.
Aşadar, pe lângă luminiţele şi decoraţiunile de Crăciun care se montează de zor în oraş, craiovenii vor avea parte şi de un spectacol la deschiderea Târgului de Crăciun.
Citeşte şi: Bradul din centrul Craiovei, copia fidelă a celui de la Vilnius din 2015