Compania de Apă Oltenia (CAO) a scos la licitaţie, în luna septembrie a acestui an, un contract pentru lucrări de refacere a străzilor pe care execută intervenţii la reţelele de apă şi canalizare. Este vorba despre un acord-cadru pe doi ani, pe care compania este dispusă să plătească până la 10 milioane de lei, fără TVA. Patru firme se bat în cadrul acestei licitaţii, care se află acum în faza de evaluare financiară. Trei din aceste firme sunt din Craiova, iar a patra din Popeşti-Leordeni.
Compania de Apă are nenumărate intervenţii în tot oraşul la reţelele de apă şi canalizare, iar aceste lucrări presupun, la final, readucerea străzilor la starea iniţială. Aşa că a scos la licitaţie acordul-cadru „Lucrări de refacere a sistemului rutier şi pietonal cu asfalt în urma intervenţiilor la reţelele de alimentare cu apă şi de canalizare în judetul Dolj“, care va fi valabil timp de doi ani. Valoarea totală estimată a contractului este de 10.000.000 de lei, fără TVA (11.900.000 de lei, cu TVA).
În prezentarea succintă a documentului, CAO menţionează că „Prezentul contract constă in reparația carosabilului rutier și/sau pietonal din municipiul Craiova și localitățile din județul Dolj, în cazul lucrărilor de intervenție la rețelele de apă și de canalizare executate de achizitor, inclusiv branşamente apă sau racorduri canalizare, ce au loc aproape zilnic, în cazuri de avarii, de lucrări de reparații sau reabilitări conducte apă și canalizare. Acestea sunt de natură imprevizibilă. Cantitatea maximă a acordului cadru: 20.000 mp“, se arată în caietul de sarcini.
Patru firme vor să pună mâna pe contract
Pentru contractul pus la bătaie de CAO şi-au depus ofertele patru firme. Prima este UMIVA ENGINEERING S.R.L., din Popeşti Leordeni. Cea de-a doua firmă ofertantă este Primaserv, din Craiova. Cea de-a treia este SONDRIO IMPEX,, din Craiova, iar ultima este SERVIA PREST CONSTRUCT, tot din oraşul nostru. Ultimele două firme de pe listă au acelaşi reprezentant legal. Toate cele patru societăţi au participat la licitaţie în calitate de ofertant leader.
În caietul de sarcini, CAO a specificat că cele mai multe lucrări de refacere a sistemului rutier carosabil din beton asfaltic se vor încadra, ca suprafaţă, la o dimensiune cuprinsă între 1 mp şi 2 mp. Compania a estimat o suprafaţă totală de 10.000 de mp de astfel de lucrări. Pe locul doi, compania a estimat că vor fi lucrările pe o suprafaţă cuprinsă între 2 mp şi 3 mp. Cele mai puţine vor fi lucrările care se vor face pe suprafeţe cuprinse între 4 mp şi 6 mp.
Firma câştigătoare, non-stop la dispoziţia CAO
Practic, firma câştigătoare va interveni cel mai mult la lucrări de refacere a carosabilului după săpături pe suprafeţe mici. Data limită până la care evaluarea financiară ar trebui să se finalizeze este 17 noiembrie. După acest termen, CAO va trebui să desemneze câştigătorul la scurt timp. Firma care va câştiga contractul va trebui să fie non-stop la dispoziţia CAO. „Executantul are obligaţia de a fi în permanenţă la dispoziţia achizitorului, în orice moment pe parcursul derulării contractului pentru a realiza lucrările de reparaţii necesare, în termen. Pe parcursul derulării contractului, este posibil ca unele lucrări de refacere să se facă în regim de urgenţă, în cazul apariţiei unor avarii pe drumuri principale, ce nu permit închiderea/restricţionarea circulaţiei decât pentru foarte scurtă vreme. Executantul trebuie să ia în calcul posibilitatea intervenţiei rapide, la orice oră din zi sau din noapte“, se menţionează în caietul de sarcini.
Altă achiziţie piperată pentru CAO
Între timp, Compania de Apă Oltenia a mai scos la licitaţie încă un contract. Compania urmează să facă o cheltuială piperată pentru autovehiculele pe care le deţine în parcul auto. La începutul anului 2024, 168 de autovehicule, utilaje, tractoare și remorci rămân fără RCA. Astfel, CAO este obligat să scoată din conturi 400.000 de lei, fără TVA, pentru a le asigura. RCA-urile trebuie să fie valabile timp de 12 luni, până pe 31 decembrie 2024. Printre vehiculele care au nevoie de RCA se numără autoutilitare, autoturisme, un microbuz, autovehicule speciale, remorci, buldoexcavatoare, autospeciale, un autobuz, etc..
Citeşte şi: Rămâne Craiova fără bulbi de flori? Licitaţia RAADPFL, anulată