2.3 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDurerile de cap ale ministrului Grindeanu: Lotul 1 din DEx Craiova - Piteşti şi Centura de Sud a Craiovei

Durerile de cap ale ministrului Grindeanu: Lotul 1 din DEx Craiova – Piteşti şi Centura de Sud a Craiovei

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a declarat ieri nemulţumit de mobilizarea firmelor care lucrează la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova -Piteşti şi la Centura de Sud. Grindeanu a vizitat şantierele de pe tronsoanele 1, 3 şi 4 de pe drumul expres şi de la Centura de Sud.

Ministrul s-a declarat optimist că, la anul, se va putea circula numai pe autostradă de la Craiova la Constanţa.

„Am văzut stadiul lucrărilor pe tronsonul 1, 3 şi 4 şi bucata de centură de la Craiova, cei 10 km. Am discutat cu constructorii. Ca şi concluzie vă pot spune următoarele: până în Crăciun dăm în circulaţie lotul 3. Asta înseamnă aproximativ 30 de km, un lucru foarte bun.

Grindeanu le arată cartonaşul galben

E mobilizare bună şi sunt undeva înspre jumătate ca stadiu fizic pe lotul 4, cel care se duce in A1. Nu e mobilizare bună pe lotul 1 şi nu e mobilizare bună pe Centura Craiovei. Am avut discuţii cu companiile respective, le-am spus că o să mai vin şi aş vrea să se schimbe lucrurile.

Am reziliat contractul pe tronsonul 1, acea ruşine care s-a întâmplat cu acea companie Tirenna Scavi. Mă astept la o mobilizare mai bună. 75 de oameni azi şi 70 de utilaje, scuzaţi-mă, dar nu e mulţumitor. Şi mai jos e mobilizarea pe Centura Craiovei.

Ca şi termene, pe o perioadă medie, până la sfârşitul acestui an se dă în circulaţie acest tronson(3 – n.r.) şi menţin pentru lotul 1 şi lotul 4 ca anul viitor întregul drum expres să fie în circulaţie.

De asemenea, fiind undeva la 50% şi cei 10 km, termenul de iunie – iulie poate fi menţinut la Centura Craiovei. Felicitări constructorului pentru loturile 3 şi 4 şi un pic de atenţionare, deocamdată, pentru lotul 1 şi Centura Craiovei.

Dacă se menţine acelaşi ritm ca anul acesta, se va putea circula anul viitor de la Craiova la Constanţa pe autostradă. Este perfect realizabil“, a declarat Sorin Grindeanu.

Vine şi rândul Craiova – Filiaşi

Ministrul a anunţat că execuţia drumului expres Craiova Târgu Jiu va fi scoasă la licitaţie în cel mult două luni. „Probabil în maxim 2 luni, va fi sigur luna ianuarie, lansăm în licitaţie execuţia drumului expres Craiova Tg Jiu. Ţin la acest proiect foarte mult. Asta înseamnă primul tronson Craiova – Filiaşi care este comun cu Craiova Lugoj, iar de la Filiaşi – Târgu Jiu se separă drum expres.

De asemenea, SF-urile pe cele 4 tronsoane de la Filiaşi la Lugoj sunt in diverse stadii. Legătura spre Banat este la fel de importantă ca legătura către Bucuresti“, a spus minstrul care a amintit şi de aeroportul din Craiova unde se derulează un proiect de circa 100 de milioane de euro din fonduri UE.

„Cred că a fost primul pentru care am semnat acele sume de bani. Ştiu că lucrurile merg bine. Îmi doresc ca până la sfârşitul anului, pe POIM, toate aeroporturile să fie capabile să cheltuiască cât mai mulţi bani, având în vedere că în viitorul exerciţiu bugetar pe axa de infrastructură nu există sume pentru aviaţie“, a explicat Grindeanu.

PPP, ciorbă reîncălzită

Ministrul a menţionat că România are la dispoziţie doar jumătate din suma necesară pentru a pune în aplicare Master Planul de Transport naţional aprobat de Comisia Europeană.

„Romania are nevoie de 70 de miliarde de euro până în 2030 pentru a pune in aplicare Master Planul pe Transport. În acest moment, pe tot ce avem surse de finanţare, fie că vorbim de bugetul de stat, de programe operaţionale sau PNRR, avem cam 40 de miliarde.

Căutam soluţii. De exemplu, în parlament este în dezbatere legea Parteneriatului Public Privat. Avem o lege, dar nu are legătură cu realitatea. O adaptare a ei ne va oferi soluţii inclusiv pentru proiecte care nu sunt acoperite financiar. E o soluţie pe care nu vreau să o neglijez“, a spus el.

INFOBOX:

Dispar tirurile de pe drumul către podul de la Calafat?

Directorul DRDP Craiova, Călin Cosmin, a anunţat că, de la anul, este posibil ca aglomeraţia de pe DN 56, provocată de tirurile staţionate pe marginea drumului înainte de intrarea pe podul de la Calafat, să dispară. „Suntem în faza de avize cu SF-ul pentru o bandă de stocaj între sensul giratoriu de la Maglavit până la Calafat pentru a trage acele tiruri. Până la sfârşitul anului s-ar putea să avem toate avizele şi în ianuarie să scoatem la licitaţie execuţia acelui proiect“,a spus Călin.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS