5.1 C
Craiova
marți, 24 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljTârgul de Crăciun de la Craiova umple hotelurile şi apartamentele din oraş

Târgul de Crăciun de la Craiova umple hotelurile şi apartamentele din oraş

Criticat sau lăudat, Târgul de Crăciun de la Craiova şi-a atins scopul. După ce Primăria Craiova a investit serios în ultimii ani în creşterea atractivităţii acestuia, turiştii din ţară, dar şi din ţări vecine, precum Bulgaria sau Serbia, au început să pună Craiova pe lista obiectivelor turistice din luna decembrie.

Craiova, aproape sold-out în acest weekend

În weekendul 1-3 decembrie, conform site-urilor specializate în cazări, Craiova urmează să fie plină de turişti. Spaţiile de cazare sunt ocupate în proporţie de 99%. Şi celelalte sfârşituri de săptămână din decembrie se anunţă aglomerate.
Pe cunoscutul booking.com, existau marţi doar două opţiuni de cazare pentru 1-3 decembrie, dintre care un apartament administrat de o gazdă particulară, nou apărut pe site, cu un cost de 283 lei pentru două nopţi, şi un apartament care costă 2000 lei pentru două nopţi de cazare. Pe AirBnB nu exista nicio ofertă disponibilă pentru Craiova în această perioadă.

Opţiunile de cazare de pe Booking.com, aproape epuizate în perioada în care are loc Târgul de Crăciun din Craiova

De altfel, pe site-urile cu cazări de tip bed and breakfast, unde oamenii le pot închiria apartamentele turiştilor, au apărut tot mai multe oferte din partea unor gazde particulare, semn că şi craiovenii de rând, nu doar hotelurile, încep să profite de pe urma târgului de Crăciun.

Cerere mare şi în următoarele două săptămâni

Cererea de cazare se menţine mare şi în următoarele sfârşituri de săptămână. Astfel, între 8-9 decembrie, 99% dintre proprietăţile disponibile pentru închiriere în Craiova sunt ocupate pe Booking.com. Ceva mai multe opţiuni apar pe AirBnB: 18 spaţii de cazare, inclusiv cabane în Bucovăţ, la preţul de 2000 lei pe noapte pentru 5 paturi sau peste 5000 lei pe noapte pentru 10 paturi.

În weekend-ul premergător Crăciunului, 15-17 decembrie, pe Booking.com sunt ocupate 96% din spaţiile de cazare, iar pe AirBnB există 30 de oferte disponibile.
În schimb, de Crăciun, pare că oraşul se aeriseşte, fiind disponibile 110 proprietăţi pe Booking şi 88 pe AirBnB. Cel puţin aşa stau datele în prezent. Nu este exclus ca în zilele următoare situaţia să se mai schimbe.

Ghid de turism: „Avem foarte multe solicitări în această perioadă”

Prezenţa turiştilor se vede cu ochiul liber şi dacă o iei la pas prin centru la ceas de seară. Numerele de înmatriculare ale maşinilor parcate în zonele Târgului de Crăciun sunt unul dintre indiciile că oraşul este vizitat de oameni din alte judeţe, cele mai frecvente fiind Olt, Vâlcea, Gorj şi Teleorman.

Unii craioveni spun că, de când târgul a început să fie promovat, au început să primească vizite de la prieteni sau rude din alte oraşe. „În decembrie am weekendurile planificate, am prieteni din Piteşti şi Bucureşti care sunt curioşi să viziteze târgul şi care m-au rugat să îi găzduiesc”, ne-a povestit o craioveancă.
Afluenţa de turişti este resimţită şi de Dana Ilie, ghid autorizat de turism la Craiova Guided Tours.

„În perioada Târgului de Crăciun avem foarte multe solicitări de tururi ghidate prin Craiova. Lucrăm cu multe agenții de turism și parteneri din țară care optează pentru o incursiune în istoria, poveștile și cultura orașului înainte de le oferi turiștilor timp liber pentru a explora traseul celor 4 piețe de Crăciun de anul acesta. Grupurile sunt diverse. Pe lângă grupurile de turiști, grupurile de elevi sau asociațiile de seniori, avem și mulți clienți business, practic companii din Craiova care le oferă angajaților sau partenerilor români sau străini o astfel de experiență.

Până acum, feedback-ul a fost excelent, toată lumea a fost încântată de Craiova! Mulți dintre turiști au participat și la ediția trecută a Târgului de Crăciun și au decis să revină, alții vin acum pentru prima oară. Oricum, majoritatea vin cu „temele făcute” și ne cer detalii suplimentare despre Târg, despre atracțiile sale (în special Roata Mare a constituit un punct de interes pentru vizitatorii mai cutezători)”, a declarat pentru GdS Dana Ilie.

Unii turişti se organizează chiar cu 3-4 luni înainte

Ghidul de turism spune că sfârşiturile de săptâmână sunt foarte solicitante, uneori existând mai multe cereri care se suprapun.

„Weekend-urile sunt cele mai cerute și ni s-a întâmplat ca în multe zile să avem solicitări suprapuse de la mai mulți operatori de turism. Dar încercăm ca, în limitele posibilităților noastre, să fim cât mai disponibili. Sunt și situații – rare, ce-i drept – în care suntem nevoiți să refuzăm grupuri, dar, în principiu, colaboratorii noștri pe termen lung știu să ne contacteze din timp, unii chiar cu 3-4 luni înainte de inaugurarea Târgului”, precizează Dana.

„Avem atât grupuri care vin în oraș pentru o zi, cât și grupuri care rămân 2-3 nopți pentru a explora pe îndelete Craiova. În concluzie, Târgul de Crăciun s-a constituit în ultimii ani într-un magnet pentru turiști. Sperăm ca bunul renume al orașului și eforturile de promovare din ultimii ani să îl transforme într-o destinație atât pe populară pe tot parcursul anului”, mai spune aceasta.

Citeşte şi: SCJU Craiova vrea să crească atractivitatea policlinicii

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS