Compania de Apă Oltenia (CAO) a desemnat firma care se va ocupa de refacerea străzilor pe care le strică atunci când are intervenții la rețelele de alimentare cu apă și canalizare din județul Dolj. Chiar dacă la licitație au participat trei firme craiovene, aceasta a fost câștigată de a patra societate, care este din Popești Leordeni.
Compania de Apă Oltenia are pe cine să se bazeze de acum înainte pentru refacerea străzilor după ce lucrează la rețeaua de apă sau canalizare. Încă din luna septembrie a acestui an, CAO a scos la licitație megacontractul de aproximativ 10 milioane de lei, fără TVA, prin care voia să aibă la dispoziție o firmă care să repare toate stricăciunile rămase în urmă după intervențiile lucrătorilor regiei.
Bătaia pe acest contract a fost destul de acerbă, patru firme depunându-și ofertele. Prima dintre acestea a fost UMIVA ENGINEERING S.R.L., din Popeşti Leordeni. Cea de-a doua firmă ofertantă a fost Primaserv, din Craiova. Cea de-a treia a fost SONDRIO IMPEX, din Craiova, iar ultima a fost SERVIA PREST CONSTRUCT, tot din oraşul nostru. Ultimele două firme de pe listă au avut acelaşi reprezentant legal. Luna aceasta, CAO a decis că se va baza pe firma din Popești Leordeni pentru lucrările de care are nevoie.
S-a semnat deja primul contract subsecvent
Acest contract este, de fapt, un acord-cadru, care va fi valabil doi ani. În acest timp, firma UMIVA ENGINEERING S.R.L. va trebui să fie non-stop la dispoziția companiei de apă, fiindcă lucrările pe care regia le face pot fi, de cele mai multe ori, imprevizile și foarte urgente. Societatea din Popești Leordeni a pus mâna pe contract pentru suma de 9.999.943 de lei, fără TVA. Imediat după ce a fost desemnată câștigătoarea, CAO s-a mișcat destul de repede. Astfel, a și semnat un prim contract subsecvent, în valoare de 3315289.4 de lei, fără TVA.
Ce va trebui să facă firma din Popești Leordeni
În caietul de sarcini al achiziției, CAO a specificat că cele mai multe lucrări de refacere a sistemului rutier carosabil din beton asfaltic se vor încadra, ca suprafaţă, la o dimensiune cuprinsă între 1 mp şi 2 mp. Compania a estimat o suprafaţă totală de 10.000 de mp de astfel de lucrări. Pe locul doi, compania a estimat că vor fi lucrările pe o suprafaţă cuprinsă între 2 mp şi 3 mp. Cele mai puţine vor fi lucrările care se vor face pe suprafeţe cuprinse între 4 mp şi 6 mp.
Prin contractul recent semnat, firma ilfoveană se obligă să repare carosabilul rutier și/sau pietonal din municipiul Craiova și localitățile din județul Dolj, în cazul lucrărilor de intervenție la rețelele de apă și de canalizare executate de achizitor, inclusiv branșamente apă sau racorduri canalizare, ce au loc aproape zilnic, în cazuri de avarii, de lucrări de reparații sau reabilitări conducte apă și canalizare, și sunt de natura imprevizibilă. Cantitatea maxima a acordului cadru este de 20.000 de metri pătrați.
„Executantul are obligaţia de a fi în permanenţă la dispoziţia achizitorului, în orice moment pe parcursul derulării contractului pentru a realiza lucrările de reparaţii necesare, în termen. Pe parcursul derulării contractului, este posibil ca unele lucrări de refacere să se facă în regim de urgenţă, în cazul apariţiei unor avarii pe drumuri principale, ce nu permit închiderea/restricţionarea circulaţiei decât pentru foarte scurtă vreme. Executantul trebuie să ia în calcul posibilitatea intervenţiei rapide, la orice oră din zi sau din noapte“, se menţionează în caietul de sarcini.
Citește și: Crimă la stână, de Crăciun: Bărbat omorât în bătaie de un coleg