0.6 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalPrimăria Craiova trimite scrisori de îndrumare asociaţiilor de proprietari

Primăria Craiova trimite scrisori de îndrumare asociaţiilor de proprietari

Primăria Craiova a trimis în ultimele zile adrese asociaţiilor de proprietari. Rolul acestora ar fi de îndrumare spun reprezentanţii administraţiei locale. Într-un fel asociaţiile sunt trase de mânecă şi avertizate că trebuie să respecte legea în ceea ce priveşte alegerea preşedintelui şi a comitetului, dar şi angajarea cenzorului şi a administratorului. Aceştia sunt învăţaţi cum să aleagă dintre proprietari preşedintele şi comitetul.


„La adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenți un comitet
executiv format din președintele asociației de proprietari și un număr par de membri, precum și un cenzor sau o comisie de cenzori și vor
hotărî numărul membrilor acestora și durata mandatelor lor. Alegerea acestora se face cu jumătate plus unu din numărul proprietarilor
prezenți. Durata mandatelor nu poate fi mai mare de 4 ani și pot fi reînnoite”, se spune în adresă.

Președintele să nu aibă cazier

Aceştia trebuie să ştie că preşedintele nu poate fi şi cenzor sau să fi suferit condamnări în trecut.
Tot legat de preşedintele şi comitetul asociaţiei de proprietrai în adresă se mai spune că:

Adresa

„Președintele poate delega, pentru cel mult 90 de zile pe an, atribuțiile sale unui membru al comitetului executiv, fără a fi exonerat de răspundere juridică. În caz de încetare a mandatului președintelui înainte de termen, comitetul executiv convoacă, în termen de 5 zile de la încetarea mandatului, o adunare generală pentru alegerea unui nou președinte. În cazul schimbării președintelui asociației de proprietari, vechiul președinte este obligat să transmită noului președinte în termen de 5 zile de la încetarea mandatului său, în baza unui proces-verbal de predare-primire vizat de membrii comitetului executiv și de către cenzor/comisia de cenzori, toate documentele și bunurile asociației pe care le-a avut în administrare sau în folosință. În cazul schimbării sau demisiei comitetului executiv al asociației de proprietari, vechiul comitet executiv este obligat să transmită noului comitet executiv, în baza unui proces-verbal de predare-primire vizat de președintele asociației de proprietari și de cătrecenzor/comisia de cenzori, într-un termen de 5 zile de la încetarea mandatului său, toate documentele și bunurile asociației pe care le-aavut în administrare și în folosință”.

Cine poate fi cenzor şi administrator

Asociaţiile sunt sfătuite cum să-şi angajeze cenzorul şi administratorul. Cenzorul trebuie să aibă cel puțin studii medii în
domeniul economic sau studii în domeniul juridic. În cazul în care cenzorul este persoană juridică, acesta trebuie să aibă domeniul de activitate contabilitate, audit financiar sau consultanță în domeniul fiscal. Cenzorul poate fi din rândul proprietarilor şi este angajat cu contract de mandat sau din afara asociaţiei şi este angajat cu contract individual de muncă.
În privinţa administratorului, acesta trebuie să fie şi administrator şi casier şi să ţină contabilitatea în partidă simplă.

Convocarea se face prin afișare la avizier
Convocarea se face prin afișare la avizier


„Administratorul are obligația de a ține evidențe contabile separate pentru fiecare condominiu în parte pe care îl are în
administrare. Cu acordul adunării generale a asociației de proprietari, exclusiv în vederea efectuării operațiunilor de plăți pentru cheltuieli
neprevăzute, administratorul poate păstra în casierie numerar, în limita unui plafon lunar de 1.000 lei. Pentru încasarea fondului de reparații, administratorul eliberează chitanță nominală separată. Pentru încasarea fondului de rulment, administratorul eliberează chitanță nominală separată”, se spune în adresa trimisă de primărie.

În cazul schimbării administratorului, vechiul administrator este obligat să transmită noului administrator, în baza unui proces-verbal de predare-primire vizat de președintele asociației și de către cenzor/comisia de cenzori, într-un termen de 5 zile de la încetarea contractului său, totalitatea documentelor, bunurilor și valorilor aflate în administrarea sa, situația financiar-contabilă a asociației și afiecărui proprietar în raport cu asociația, situația soldurilor elementelor de activ și de pasiv la data predării. Procesul-verbal cuprinde și chitanța de plată cu care s-a făcut ultima încasare, numele proprietarilor restanțieri, sumele restante, contractele în derulare, plățile ce urmează a fi făcute după data predării.
La finalul adresei, reprezentanţii asociaţiilor şi angajaţii sunt avertizaţi că este bine să respecte statutul, acordul de asociere. Neîndeplinirea sau depășirea atribuțiilor de către președinte, membrii comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de către administrator constituie contravenţie şi se sancţionează potrivit Legii nr. 196/2018 cu amendă cuprinsă între 2.500 şi 5.000 de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS