1.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljÎn prima şedinţă a Consiliului Local Craiova din 2024, s-a votat scumpirea căldurii! Cine a fost împotrivă

În prima şedinţă a Consiliului Local Craiova din 2024, s-a votat scumpirea căldurii! Cine a fost împotrivă

Toate cele 42 de proiecte aflate pe ordinea de zi, inclusiv punctul peste ordinea de zi, au trecut de votul din Consiliul Local, cu toate că au fost și consilieri care au votat împotrivă. De remarcat că în prima ședință de CL, consilierii locali PSD și PER, care dețin majoritatea, au aprobat scumpirea căldurii. Proiect de hotărâre la care grupul USR a votat împotrivă. Consilierii USR și unii consilieri PNL s-au declarat și împotriva proiectului de hotărâre prin care s-a pus cruce Târgului Municipal.

Şedinţa a debutat cu mici discuţii, deoarece au fost consilieri locali care au solicitat încă de la început scoaterea de pe ordinea de zi a două proiecte, respectiv, „Proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului referitor la zonele de regenerare urbană în municipiul Craiova” şi „Proiectul de hotărâre privind încetarea concesiunii către S.C. Pieţe şi Târguri Craiova S.R.L. asupra terenului situat în str.Dimitrie Gerota, nr.7, aparţinând domeniului public al municipiului Craiova”. Cererile au fost respinse.

Se scumpeşte căldura, guvernul nu mai dă bani, primăria nu poate susţine o subvenţie mai mare

Când a venit vorba de acordarea de facilităţi pe mijloacele de transport în comun ale R.A.T. SRL, pentru anumite categorii de persoane, consilierul local PNL, Teodor Sas a venit cu următoarele propuneri.

Am două amendamente. Pensionarii cu o pensie mai mică de 2.500 de lei să beneficieze de gratuitate pe mijloacele de transport în comun. Studenţii care frecventează o unitate de învăţământ să beneficieze de gratuitate de la 01.02.2024″. Amendamentele nu au fost luate în considerare, iar consilierii au votat pe bandă toate proiectele până la punctul 17 , unde discuţiile s-au aprins. Este vorba despre proiectul de hotărâre privind aprobarea tarifului local al energiei termice facturate populației, majorarea subvenției pentru populație”.

Cel care a ridicat problema creşterii preţului căldurii a fost consilierul local USR, Cezar Drăgoescu.

„Trebuie să informăm corect cetăţenii ce se va întâmpla cu gigacaloria. Practic preţul la gigacalorie creşte cu 60% pentru simplul fapt că guvernul sărăciei PSD-PNL nu mai alocă compensarea pe care o aloca în ficare an. În cazul Craiovei este vorba de 45 de milioane de lei. Totodată atrag atenţia asupra altui aspect. Noi nu avem la acest moment în bugetul local bani să susţinem majorarea subvenţiei cu cei 100 de lei pe care dumneavoastră o susţineţi în acest moment. Impactul bugetar este de 45 de milioane de lei, dumneavoastră aţi bugetat ca subvenţie, undeva la 26 de milioane de lei sperând că vor veni bani de la guvern. Nu mai primim compensarea şi practic craiovenii vor suporta o creştere a tarifului”, a spus Cezar Drăgoescu.


Viceprimarul Craiovei, Aurelia Filip a confirmat faptul că banii pentru compensaţie nu vor mai veni de la guvern, dar, cu toate acestea craiovenii plătesc cel mai mic preţ pe gigacalorie din ţară. Aceasta a mai spus că se poartă discuţii la Bucureşti ca să vină bani pentru compensaţii. Concluzia este că tariful creşte de la 232,62 de lei/Gcal la 376,19 lei/Gcal.

De ce nu ajunge RAT-ul la Mischii?

Un alt proiect care a iscat discuţii a fost cel legat de modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Craiova nr.459/2023 referitoare la delegarea gestiunii serviciului public de transport local, pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară.


Nu înţeleg de ce Primăria Craiova refuză cererile comunei Mischii în mod sistematic de-a intra în această asociaţie?„, a întrebat consilierul local PNL, Marian Vasile.
Răspunsul a venit de la Aurelia Filip, cea care a spus că este şi preşedinta ADI Transport.

Nu primăria refuză acest lucru, ci RAT Craiova şi ADI Transport pentru că atunci când s-a făcut ADI Transport nu a fost de acord să intre în asociaţie. Mischii va primi autobuze RAT când se vor fi cumpărate mai multe autobuze„.

Consilierul local Cezar Drăgoescu a intervenit spunând că a tras o concluzie:
Să înţeleagă toată lumea că de acest transport beneficiază doar primarii PSD„.

Replica a venit din partea viceprimarului:

„Nu-i adevărat. Din ADI Transport face parte şi comuna Malu Mare, comuna Bucovăţ, comuna Pieleşti. Consiliile locale din aceste comune au votat în primă fază intrarea în ADI Transport încă de la început. Consiliul Local din Mischii nu a optat pentru acest transport”.

S-a pus cruce Târgului Municipal

Închiderea Târgul de săptămână a încins spiritele. Unii consilieri locali au spus că nu înţeleg de ce târgul a fost închis, iar „afacerea s-a mutat în buzunarul unui privat”. Totodată, consilierii au spsu că nu înţeleg, cum, târgul a fost mai înainte închis, comercianţii mutaţi, iar CL votează tocmai acum încetarea concesiunii către S.C. Pieţe şi Târguri Craiova S.R.L. asupra terenului situat în str.Dimitrie Gerota.


„Din păcate suntem puşi în faţa faptului împlinit. Trebuia să fim întrebaţi în urmă cu câteva luni dacă noi consiliul local suntem de acord ca SC Pieţe să renunţe la târgul din Romaneşti. Practic ce aţi făcut prin această manevră? Aţi mutat târgul la un privat şi SC Pieţe şi Târguri a fost lipsit de un venit de peste 2 milioane de lei şi profitul aferent. Dispare din buget 20% 30% din cifra de afaceri. Nu suntem de acord că târgul acesta a fost privatizat şi în loc să încasăm noi banii, aceştia au fost mutaţi în buzunarul unui privat”, a menţionat consilierul local USR, Cezar Drăgoescu.


Alţi consilieri au spus că era recomandat ca primăria să caute un teren, fie el şi privat, unde să strămute târgul şi să nu se lipsească aşa de uşor de nişte fonduri.


” Eu v-am rugat să scoatem acest punct de pe ordinea de zi. Târgul genera venituri, numai redevenţa era de 20 de mii de euro pe lună, bani cu care se pot face multe lucruri în Craiova. Sunt bani bineveniţi în bugetul Craiovei. Toată această tevatură pleacă de la o hârtie de la RAT neasumată. Administratorul RAT SRL nu ne spune că nu poate să amplaseze cele 22 de staţi de încărcare în curtea RAT-ului de pe Calea Severinului. O altă soluţie ar fi identificarea unui teren de către primărie, aşa cum a mai făcut în trecut.”, este de părere Marian Vasile, consilier local PNL.


Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal referitor la reconsiderare funcţională – intersecţie str.Sărarilor-Calea Bucureşti, din zonă industrială, în zonă mixtă de locuinţe şi servicii, cu regim de înălţime 2S+P+9-10 retras, generat de imobilul situat în municipiul Craiova, str.Sărarilor, nr.7 respins în şedinţa din luna decembrie 2023 a fost acum aprobat.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS