7.3 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalConstructorul italian a reluat lucrările la Centura de Sud a Craiovei. Când va fi terminat drumul de 10 km?

Constructorul italian a reluat lucrările la Centura de Sud a Craiovei. Când va fi terminat drumul de 10 km?

Constructorul italian Rizzani De Eccher a reluat lucrările la Centura de Sud a Craiovei de la 54 % execuție. Toate preconizările arată că şoseaua de 10 kilometri trebuie să fie finalizată în toamna acestui an.

Ieri, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a transmis printr-un anunţ scurt date despre evoluția șantierului :,,54% stadiu fizic pe șantierul VO Sud Craiova ! Constructorul execută în această perioadă; -Lucrări la structuri (armare, cofrare, betonare)-Umpluturi ale rampelor podurilor/pasajelor;-Aprovizionare materiale pentru terasamente.– Lucrari la subtraversarea liniei CF. Din cauza umidității mare a solului, lucrările la terasamente nu se pot efectua în această perioadă.” se arată pe pagina de Facebook a DRDP Craiova.


„S-a lucrat tot timpul, dar o fost o perioadă mai uşoară pentru că a fost şi perioada de iarnă. Constructorul merge mai departe cu lucrările. A trebuit să reluăm autorizaţia de construcţie. S-a rezolvat. Au fost nişte probleme cu relocarea utilităţilor s-au rezolvat şi acelea. Acum, constructorul trebuie să intre în linie dreaptă cu lucrările. Toate problemele sunt rezolvate. Finalizarea lucrărilor era preconizată pentru vara acestui an, dar cu siguranţă se va ajunge ăn toamnă. Au fost nişte blocaje pe care italienii le-au reclamat, au cerut o extindere de timp, probabil se vor duce undeva în august, septembrie 2024. Acum nu mai au niciun motiv, au toate autorizaţiile. Ultimul sens giratoriu cu expropierile s-a rezolvat şi acesta. Acum trebuie doar să se mobilizeze”, a declarat pentru GdS, Cosmin Călin, director general la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova.

Un drum de 10 km

Constructorul italian trebuie să realizeze un drum de aproape 10 km care va face legătura între trei drumuri naționale – DN 55, DN 56 şi DN 6. Artera rutieră este o continuare a variantei Craiova Sud DN 6 – DN 65.
Centura de Sud II se desprinde din DN 56, printr-un sens giratoriu, traversează linia CF neelectrificată Craiova – Calafat cu un pasaj suprateran, apoi continuă paralel cu digul de apărare al Jiului, pe care îl va traversa cu un pod. La km 4+100 se prevede un nou sens giratoriu, la intersecţia cu DN 55, iar la km 8+908 un pasaj subteran pentru traversarea liniei electrificate CF Bucureşti – Timişoara. Traseul variantei Craiova Sud II se termină la km 9+889, la intersecţia cu sensul giratoriu de pe DN 6 (la Cârcea).

La sfârşitul anului 2023, constructorul se afal la jumătatea lucrărilor

La sfârşitul anului 2023, constructorul Rizzani (Italia) ajunsese la doar 54% execuție pe șantierul centurii Craiova Sud. Conform contractului inițial șoseaua de 10 kilometri și o bandă pe sens ar fi trebuit să fie deja terminată în 2023. Lucrările pentru centura Craiova Sud au început în iunie 2022 și aveau termen inițial de finalizare 15 luni, dar acum noua estimare pentru inaugurare este toamna anului 2024. Constructorul a avut probleme de mobilizare pe acest șantier, iar în această iarnă, conform promisiunilor oficialilor din Ministerul Transporturilor ar urma să începă lucrările (organizarea de șantier) pentru modernizarea Centurii București Sud între A1 Domnești și DN 5 Jilava (15 km), un proiect mult mai complicat care include și subtraversări ale intersecțiilor de la Măgurele și Bragadiru.
Dacă ar fi să judecăm dupăacest procent de 55%, centura va fi gata de-abia în toamnă.

Un contract cu poticneli

Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie.

Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.


Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).
Constructorul italian care a obținut contractul de 32 de milioane de euro (TVA inclus) pentru realizarea variantei de ocolire prin sud a municipiului Craiova, a dat dovadă de o slabă mobilizare încă de la demararea lucrărilor. Rizzani s-a mișcat cu încetinitorul, motiv pentru care a și primit un certificat constatator intermediar negativ în septembrie 2022, când lucrările ar fi trebuit să se apropie de final.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS