Ieri, consilierii locali au votat predarea către CNI a amplasamentelor necesare executării pasajului Gârleşti precum şi studiul de fezabilitate. Nu toţi consilierii locali au agreat ideea construirii pasajului cu bani de la MDLPA. Ei i-au reproşat primarului Craiovei că au votat în Consiliul Local realizarea acestui proiect, iar acum se încheie mandatul şi proiectul nici nu a demarat.
Din Studiul de Fezabilitate reiese că valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA este în valoare de 135.607.629,32 de lei. Din această sumă construcţia şi montajul sunt evaluate la 110.521.261,46 de lei
Valoare finanţată prin C.N.I. se ridică la 115.069.044,60 de lei din care C+M (inclusiv TVA) 93.673.522,36 de lei. Valoare finanţată prin primărie este de 20.538.584,72 de lei Durata de realizare a acestei investiții este de 36de luni.
„Eu ţin foarte bine minte că la începutul mandatului am votat pentru prima dată realizarea acestui pasaj. Mă întrebau colegii de muncă, prietenii când se realizează? Le-am spus că se face în trei ani. Au trecut cei trei ani, terminăm mandatul şi încă nu e gata. Acum îl trecem la CNI. Am înţeles explicaţia, finanţarea pe fonduri europene nu există. De ce nu există finanţarea pe fonduri europene? Pentru că acolo unde se face nu există loc, este un pasaj care trece prin mijlocul blocurilor, va trece pe la geamurile oamenilor. Vor fi necesare exproprieri. Puteaţi foarte bine să alegeţi o locaţie la o scurtă distanţă de strada Gârleşti, unde nu deranjează pe nimeni. Acest pasaj va avea aceeaşi soartă ca şi cartierul chinezesc”, a spus Eduard Cârceag, consilier local USR.
Înainte de a trece la vot, primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu a ţinut să răspundă:
Atunci când a prezentat bugetul oraşului, primarul spunea că pentru această lucrare au fost alocaţi 185 de milioane de lei. Primăria bugetează doar cofinanţarea, iar investiţia propriu-zisă este susţinută de CNI.
O lucrare necesară
Construcția acestui pasaj peste calea ferată, pe strada Gârlești, are scopul de a crește mobilitatea în zona de nord-est, prin separarea traficului urban și periurban de cel național.
Autoritățile locale au vorbit, în repetate rânduri, de necesitatea acestei lucrări de modernizare a străzii Gârlești.
În autorizaţia de construire se spunea:
Pasajul trebuie să descongestioneze traficul
Realizarea unui pasaj rutier suprateran peste calea ferată are scopul de a decongestiona traficul în interiorul orașului Craiova se arăta încă din cuprinsul strudiului de fezabilitate. Este cunoscut faptul că la acest moment, accesul spre strada Gârlești se face din bulevardul Decebal. Strada continuă peste calea ferată existentă și asigură accesul către cartierul Bordei. Prin rețeaua de străzi existentă, asigură accesul în centura Craiova Nord. Strada se intersectează cu alte străzi respectiv bulevardul Decebal și străzile din cartierul Bordei, asigurând legătura între acestea. Trebuie precizat că Studiul a prezentat două variante: – pasaj suprateran hobanat și pasaj suprateran cu arc central. A fost aleasă prima variantă. Cea de-a doua variantă creează „un dezavantaj zonei limitrofe prin blocarea acceselor la unele proprietăți”.
Traseul proiectat are o lungime totală de 360 m și se desfășoară perpendicular pe calea ferată magistrala București-Craiova, în lungul străzii Gârlești. Partea carosabilă proiectată va avea o lățime de 6.50 m încadrată cu trotuare de minim 1.50 m pe fiecare parte, asigurându-se o platformă de minim 9.50m, cu pantă în acoperiș. Strada va fi cu două benzi, câte una pe sens.