Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu a anunțat în stilul adoptat în ultima perioadă, adică pe rețelele de socializare, finalizarea lucrărilor la pasajul Electroputere.
Lucrările au început în 2022
După ani de zile în care s-au tot făcut expertize, s-a întocmit un proiect tehnic şi au fost aprobate devize ale investiţiei, lucrările au început în toamna anului 2022. Ulterior, în sezonul rece au fost oprite, iar în martie 2023 s-au reluat. Procedura de achiziție a lucrărilor a fost lansată pe 27 iunie, iar ofertele au fost aşteptate până la data de 25 iulie.
Potrivit anunţului din sistemul electronic, lucrările au presupus racordarea corespunzătoare a pasajului la terenul existent şi realizarea unei semnalizări corespunzătoare.Valoarea estimată a execuţiei a fost de 4.609.534,28 lei (fără TVA), adică 5.485.346 lei cu TVA (1.108.150 euro). Fix suma din devizul general actualizat al investiţiei aprobat în octombrie 2021 (partea de construcții+montaj). Din valoarea estimată a execuţiei, investiţia de bază reprezintă 4.497.106,61 lei (fără TVA), iar organizarea de şantier – 112.427,67 lei (fără TVA). Valoarea contractului nu a inclus partea de cheltuieli diverse şi neprevăzute, acestea putând fi accesate după caz, în funcţie de necesităţi.
Banii au venit prin Programul „Anghel Saligny“.
Ce lucrări s-au executate la pasajul Electroputere
Conform expertizei tehnice din 2019, la pasajul Electroputere s-au executat lucrări atât la infrastructură, cât și la suprastructura podului. Era vorba de curățarea, repararea și protecția betonului cu materiale speciale, desfacerea căii de rulare și a hidroizolației, pentru o hidroizolație performantă și o cale nouă pe pod, refacerea rosturilor, realizarea de parapet pietonal și direcțional, refacerea trotuarelor și repararea cu betoane speciale a betonului degradat la fâșii și culei, precum și lucrări pentru racordarea cu terasamentele și pentru rampele de acces.
În ceea ce privește deficiențele, la acel moment expertul a constatat, printre altele, absența unor elemente structurale, aliniere în plan rampă-pod necorespunzătoare, acces dificil pe trotuarul podului, amplasare incorectă a grătarelor gurilor de scurgere sau lipsa acestora, armături fără strat de acoperire, zone cu beton exfoliat, coroziunea avansată a stâlpului metalic al parapetului în zona de contact cu betonul, degradarea betonului și coroziunea armăturii parapetului, distrugerea suprastructurii (elemente rupte), fisuri și crăpături.