Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) Craiova a scos la licitaţie, de curând, un contract care presupune o sumă considerabilă, prin intermediul căruia vrea să cumpere echipamente IT. Valoarea acestuia ajunge aproape la 1,2 milioane de euro, bani proveniţi din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
UMF Craiova vrea să cumpere, prin acest contract, un Sistem Hiperconvergent, o soluție software tip Virtual Desktop Infrastructure (VDI) pentru minim 100 utilizatori, 20 de calculatoare desktop de tip AIO (All-in-One) şi încă 20 de calculatoare de tip Thin Client. Instituţia de învăţământ a specificat în documentaţie că „se dorește achiziționarea de echipamente ce au ca scop digitalizarea proceselor de educaţie şi cercetare-dezvoltare-inovare derulate în cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie din Craiova“. Valoare totală estimată pentru acest contract se ridică la 5.926.344 de lei, fără TVA (aproximativ 1,2 milioane de euro).
Termenul limită pentru depunerea ofertelor din partea firmelor care ar putea livra produsele solicitate de UMF este pe 10 aprilie 2024. Însă, universitatea şi-a luat o perioadă exagerat de mare pentru a face evalurările tehnice şi financiare. În etapele procedurii de achiziţie este menţionat faptul că evaluările se vor face până pe 10 ianuarie 2025, iar abia apoi va fi desemnat câştigătorul. Aşadar, UMF Craiova are nevoie de nouă luni pentru a decide ce firmă respectă toate rigorile impuse de contract şi este capabilă să livreze produsele. Aşadar, universitatea nu va putea beneficia de echipamentele IT menţionate mai devreme de primăvara lui 2025. Asta în cazul în care nu vor exista contestaţii.
UMF Craiova, nouă licitaţii în desfăşurare doar în acest an
Această licitaţie pentru achiziţionarea de echipamente IT nu este singura din acest an pe care UMF o are în desfăşurare, ci încă opt contracte îşi aşteaptă firmele care să le onoreze. În ianuarie, UMF Craiova a scos la licitaţie contractele „Achiziţie Echipamente cercetare Imunogenetică – pipete“ (valoare – 103.329 de lei, fără TVA) şi „Achiziţie Echipamente cercetare Imunogenetică – sistem purificare (107.306 de lei, fără TVA).
Luna februarie a fost şi mai productivă pentru UMF Craiova, fiindcă a scos la licitaţie patru contracte. Este vorba despre: „Reabilitare Corp B – Spaţii tehnice şi administrative demisol“ (valoare – 1.486.378 de lei, fără TVA), „Reabilitare Corp B – Spaţii de păstrare probe biologice“ (valoare – 237.750 de lei, fără TVA), „Reabilitare Corp A – Spaţii de păstrare probe biologice“ (valoare – 197.547 de lei, fără TVA) şi „Achiziţie Sistem informatic radiologie şi imagistică medicală“ (valoare – 240.072 de lei, fără TVA). Iar luna martie se anunţă şi mai promiţătoare, fiindcă până acum UMF a scos la licitaţie deja trei contracte, printre care şi cel referitor la echipamentele IT.
Pe lângă acesta, au mai fost publicate contractele „Achiziție alimente Green Hub“, cu o valoare de 153.644 de lei, fără TVA, şi „Achiziţie Echipamente cercetare Imunogenetică – congelatoare“, a cărui valoare a fost estimată la 183.912 de lei, fără TVA. Aşadar, în total, UMF Craiova a scos la licitaţie, numai în acest an, contracte în valoare de 8.636.282 de lei, fără TVA (aproximativ 1.737.682 de euro).
Încă cinci contracte subsecvente atribuite de la începutulul lui 2024
Pe lângă cele nouă licitaţii pe care le are în desfăşurare, UMF a mai atribuit, tot de la începutul acestui an, încă cinci contracte, toate fiind subsecvente şi făcând parte din anumite acorduri-cadru. Unul dintre contractele subsecvente a reprezentat încă o achiziţie service pentru instalația de medicină nucleară tip PET-CT, model BIOGRAPH mCT EXCEL, componenta CT. Firma care a câştigat acordul-cadru este SIEMENS HEALTHCARE SRL, iar valoarea contractului subsecvent de la începutul acestui an a fost de 92.481 de lei, fără TVA. Printr-un alt contract subsecvent, UMF Craiova a mai cumpărat carne şi produse din carne pentru cantina universităţii, de la Selgros, pe care a cheltuit 209.178 de lei, fără TVA. Tot pentru cantină au fost cumpărate mai multe tipuri de alimente, tot prin intermediul unui contract subsecvent, iar firma câştigătoare a acordului-cadru, în acest caz, este PRESTIGIOSA PRODCOM S.R.L..
Astfel, de la începutul anului, PRESTIGIOSA a livrat alimente de bază în valoare de 41.793 de lei, alimente congelate şi conservate de 44.522,5 lei, produse lactate şi ouă în valoare de 27.450 de lei şi legume şi fructe cu o valoare de 73.630 de lei. Un alt contract subsecvent a fost semnat cu E-NFORMATION pentru „Achiziție acces bază de date UpToDate E-NFORMATION“, pe suma de 11.374,98 de dolari. Cel de-al cincilea contract subsecvent s-a referit la achiziţia unor servicii de reparare și de întreținere a echipamentului de imagistică prin rezonanţă magnetică Philips Ingenia 3T. Acesta a avut o valoare de 86.268.75 de lei, fără TVA, şi a fost semnat cu compania PHILIPS ROMANIA, care a câştigat acordul-cadru.
Citeşte şi: Puhoi de lume în Târgul Făcăi. Aglomeraţia din trafic, un coşmar