2.9 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPrimăria Craiova vrea studiu de trafic în cazul tramvaielor din oraş. Firma care se ocupă, „abonată“ la contracte cu primăriile

Primăria Craiova vrea studiu de trafic în cazul tramvaielor din oraş. Firma care se ocupă, „abonată“ la contracte cu primăriile

Primăria Craiova vrea un studiu de trafic şi o analiză a gazelor cu efect de seră în ceea ce priveşte transportul public cu tramvaiele în oraşul nostru. Acest contract mai scoate din bugetul local puţin peste 32.500 de euro, fără TVA, iar contractul a fost atribuit rapid unei firme care pare să aibă mare priză la administraţiile locale din ţară şi care face bani pe bandă rulantă cu doar patru angajaţi. Primăria spune că studiul este obligatoriu pentru documentaţia ce trebuie depusă în proiectul de modernizare a depoului de tramvaie al RAT Craiova.

Cât costă contractul

Primăria Craiova a acordat, pe repede-înainte, după o licitaţie desfăşurată offline, contractul „ Realizare Studiu de Trafic şi Analiză Gaze cu Efect de Seră (G.E.S.) aferente măsurilor de intervenţie aplicabile transportului public cu tramvaiele în municipiul Craiova” firmei S.C. Sigma Mobility Engineering S.R.L. din Piteşti, judeţul Argeş. Fiindcă a fost făcută pe procedură offline, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice nu a fost dat niciun detaliu despre necesitatea acestui studiu sau despre ce ar trebui să conţină el. Asta în condiţiile în care valoarea contractului nu este deloc neglijabilă şi se ridică la 161.900 de lei, fără TVA (32.572,18 euro). Totuşi, de menţionat este faptul că municipalitatea nu a încălcat legea apelând la modalitatea offline de desfăşurare a achiziţiei pentru că suma alocată pentru acest contract se află în limitele impuse de normativele în vigoare privind achiziţiile directe.

De ce are Primăria Craiova nevoie de acest studiu

GdS a întrebat Primăria Craiova despre necesitatea acestui studiu, iar reprezentanţii instituţiei ne-au transmis că acesta are legătură cu modernizarea depoului de tramvaie. „Este unul din documentele solicitate prin ghidul solicitantului să fie depuse în mod obligatoriu la cererea de finanțare aferentă proiectului „Modernizare depou tramvai în municipiul Craiova și extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecții semaforizate”. Studiul va justifica impactul proiectului în ceea ce privește creșterea deplasărilor cu transportul public și reducerea emisiilor de GES ca urmare a transferului unei părți din cota modală a transportului individual (mașina personală) către transportul public. Fiind o achiziție directă cu o valoare estimată sub pragul prevăzut la art. 7, alin. b din Legea 98/2016, aceasta s-a realizat offline prin solicitare de oferte“, au declarat reprezentanţii primăriei.

Sigma Mobility face bani pe bandă rulantă cu patru angajaţi

Ne-am uitat peste situaţia financiară a firmei piteştene căreia Primăria Craiova îi dă peste 32.500 de euro pentru realizarea Studiului de Trafic şi Analiză Gaze cu Efect de Seră. Aceasta are o situaţie mai mult decât înfloritoare, iar banii vin ca pe bandă rulantă şi sunt făcuţi cu doar patru angajaţi. Din 2020 până în 2022, Sigma Mobility a ajuns la o cifră de afaceri de patru ori mai mare. Dacă în 2020 aceasta era de 1.139.070 de lei, în 2022 a ajuns la 4.881.450 de lei. Exact acelaşi trend l-a avut şi profitul net, care a ajuns de la 929.415 lei la 3.722.115 de lei, în aceeaşi perioadă.

Aşadar, salt absolut spectaculos, mai ales că această sumă uriaşă a fost produsă cu un număr de doar patru angajaţi, în 2022. În urma unei simple analize în SEAP, la secţiunea anunţuri de atribuire, în anul 2023 se regăsesc şapte contracte obţinute exclusiv de la diverse primării din ţară de către S.C. Sigma Mobility Engineering S.R.L., alături de alte firme – UGMA LANDFORM CONCEPT, AREAL DESIGN sau SC AEDILIS PROIECT. Pe toate aceste contracte s-au obţinut 3.208.570 de lei, fără TVA. De menţionat că toate contractele din 2023 au fost atribuite prin licitaţie online şi au toate detaliile la vedere. Mai puţin cel făcut de Primăria Craiova în acest an, care pare să fie şi primul contract al anului 2024 publicat în SEAP pentru Sigma Mobility.

Municipiul Motru, sumă uriaşă pentru un contract cu Sigma Mobility

Revenind la anul 2023, cel mai mare contract obţinut de Sigma Mobility şi de UGMA LANDFORM CONCEPT şi AREAL DESIGN prin SEAP a fost de la Municipiul Motru, din judeţul Gorj. De aici le-au intrat în conturi pentru contractul „Actualizare şi transpunele în format digital PUG şi PMUD“ 848.000 de lei, fără TVA (aproape 170.000 de euro). Dacă ar fi să ne raportăm la numărul locuitorilor acestui municipiu – 15.950, acest lucru înseamnă că numai pentru acest contract fiecare locuitor ar fi plătit aproximativ 53 de lei. Numai că banii au provenit din PNRR.

Nici oraşul Urlaţi, care are 11.583 de locuitori, nu a fost prea departe şi a plătit celor trei firme 779.700 de lei, fără TVA, pentru contractul „Elaborare/actualizare in format GIS a documentelor de amenajare a teritoriului si de planificare urbana a orasului Urlati, judetul Prahova( PUG) – componenta 1 si elaborare Plan de mobilitate urbana durabila- componenta 2“.
Locul trei a fost ocupat de oraşul Panciu (judeţul Vrancea), cu o populaţie de 6.921 de oameni, care a plătit 760.700 de lei pentru contractul „Elaborare plan de mobilitate urbană durabilă a oraşului Panciu 2022-2030 şi Elaborarea în format GIS a documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de planificare urbană – PUG al oraşului“. Însă, în acest caz contractul a fost împărţit pe două loturi, iar firma Sigma Mobility l-a obţinut doar pe primul, cu o valoare de 270.700 de lei. Lotul 2 a fost obţinut de SC AEDILIS PROIECT, pe suma de 490.000 de lei.

Citeşte şi: Gara din Filiaşi iese din mizerie. CFR a anunţat modernizarea acesteia

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS